تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۲۵
کد مطلب : ۴۴۰۸۰۸
مسئول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت:

نفرات برتر رقابت های پاورلیفتینگ بانوان کشور مشخص شد

۰
نفرات برتر رقابت های پاورلیفتینگ بانوان کشور مشخص شد
کبنا ؛افراد و تیم های برتر نخستین دوره رقابت های پاورلیفتینگ بانوان قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی مشخص شدند.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، امروز سه شنبه (11 آبان ماه 1400) مسئول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: افراد و تیم های برتر نخستین دوره رقابت های پاورلیفتینگ بدون تجهیزات یا سبک بانوان قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی در شهر یاسوج مرکز این استان مشخص و تجلیل شدند.
آرمان حاتمی اظهار داشت: این دوره از رقابت ها به مدت چهار روز و با حضور ۳۰۰ شرکت کننده از ۲۶ استان کشور برگزار شد.
وی افزود: شرکت کنندگان در این دوره از رقابت ها در رده های سنی نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان و وزن های مختلف به  مصاف یکدیگر رفتند.
مسئول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در وزن ۶۳ کیلوگرم رده سنی نوجوانان لیلا شیرخانی از تهران  با ثبت ۳۲۰ کیلوگرم اول شد، فاطمه رمضانی از مازندران با ۲۲۷.۵ کیلوگرم عنوان دوم را کسب کرد و زهرا یداللهی از چهارمحال و بختیاری نیز با ۲۰۸ کیلوگرم به مقام سوم دست یافت.
حاتمی عنوان کرد: در وزن ۶۹ کیلوگرم رده سنی بزرگسالان مهلا قهرمانی از زنجان با ۳۸۵ کیلوگرم اول شد، لیلا رشیدی از خوزستان با ۳۴۵ کیلوگرم عنوان دوم را کسب کرد و زینب معصومی از مرکزی نیز با ۳۳۲.۵ کیلوگرم به مقام سوم دست یافت.
وی ابراز داشت: در وزن ۶۹ کیلوگرم مستر یک مرضیه زینعلی از تهران با ۳۴۲.۵ کیلوگرم اول شد، فاطمه اسدی پور از گلستان با ۲۸۰  کیلوگرم عنوان دوم را کسب کرد و شوکت سالاری از خوزستان نیز با ۲۷۷.۵ کیلوگرم به مقام سوم دست یافت.
مسئول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در وزن ۶۹ کیلوگرم مستر ۲ زهرا آزمایش از خراسان رضوی با ۲۶۰ کیلوگرم اول شد.
حاتمی اظهار داشت: در وزن ۷۶ کیلوگرم رده سنی نوجوانان بهار بدیعی از سیستان و بلوچستان با ۳۴۰ کیلوگرم اول شد، فائزه اسماعیلی از آذربایجان شرقی با ۲۹۰ کیلوگرم عنوان دوم را کسب کرد و مائده هادیان از اصفهان نیز با ۲۸۵ کیلوگرم به مقام سوم دست یافت.
وی افزود: در وزن ۷۶ کیلوگرم رده سنی جوانان مرضیه فرهمندی از کردستان با ۳۰۰ کیلوگرم اول شد، مژگان سبکتگین از اصفهان با ۲۷۲.۵ کیلوگرم عنوان دوم را کسب کرد و زینب جمشیدیان از اصفهان نیز با ۲۶۷.۵ کیلوگرم به مقام سوم دست یافت.
مسئول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در وزن ۷۶ کیلوگرم مستر یک گلبهار غلام ویسی از کردستان  با ۳۸۰ کیلوگرم اول شد، گلستان بهامین از کهگیلویه و بویراحمد با ۲۰۰ کیلوگرم عنوان دوم را کسب کرد و ماهتاب ایموری از کهگیلویه و بویراحمد نیز با ۱۸۰ کیلوگرم به مقام سوم دست یافت.
حاتمی عنوان کرد: در وزن ۷۶ کیلوگرم مستر ۲ ناهید رضائیان پور از فارس با ۱۷۰ کیلوگرم اول شد.
وی ابراز داشت: در بخش تیمی این دوره از رقابت ها در رده سنی نوجوانان اصفهان اول شد و فارس و گلستان نیز به ترتیب عناوین دوم و سوم را کسب کردند.
حاتمی گفت: در رده سنی جوانان فارس اول شد و هرمزگان و خوزستان نیز به ترتیب به مقام های دوم و سوم دست یافتند.
وی اظهار داشت: در رده سنی بزرگسالان تهران اول شد و کهگیلویه و بویراحمد و فارس نیز به ترتیب عناوین دوم و سوم را کسب کردند.
حاتمی افزود: در رده سنی پیشکسوتان تهران اول شد و کردستان و کهگیلویه و بویراحمد نیز به ترتیب به مقام های دوم و سوم دست یافتند.
پاورلیفتینگ یا وزنه‌ برداری قدرتی به ترتیب شامل سه حرکت اسکوات، ددلیفت و پرس سینه بوده و می‌ تواند با تجهیزات یا بدون تجهیزات  اجرا شود.
پاورلیفتینگ بدون تجهیزات یا سبک به عنوان پاورلیفتینگ کلاسیک شناخته شده و چنانچه در آن از تجهیزات مخصوص استفاده شود پاورلیفتینگ با لوازم نامیده می‌ شود و این تجهیزات شامل سوت اسکوات، سوت سینه و زانوبند است.
وزنه‌ بردار یا پاورلیفتر قدرت بدنی خود را در هر سه حرکت به چالش می‌ کشد و در هر حرکت نیز سه بار فرصت دارد وزنه را بلند کند.
در هر حرکت سنگین‌ ترین وزنه به ثبت رسیده و در پایان بهترین امتیاز از هر حرکت با یکدیگر جمع شده و مجموع امتیاز وزنه‌ بردار برای  نتیجه نهایی در نظر گرفته می‌ شود.
تعداد ورزشکاران ساماندهی شده مرد و زن کهگیلویه و بویراحمد در رشته های مختلف بیش از ۵۰ هزار نفر است.
نام شما

آدرس ايميل شما

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
1