کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مسئول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت:

نفرات برتر رقابت های پاورلیفتینگ بانوان کشور مشخص شد

11 آبان 1400 ساعت 21:25

افراد و تیم های برتر نخستین دوره رقابت های پاورلیفتینگ بانوان قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی مشخص شدند.


افراد و تیم های برتر نخستین دوره رقابت های پاورلیفتینگ بانوان قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی مشخص شدند.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، امروز سه شنبه (11 آبان ماه 1400) مسئول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: افراد و تیم های برتر نخستین دوره رقابت های پاورلیفتینگ بدون تجهیزات یا سبک بانوان قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی در شهر یاسوج مرکز این استان مشخص و تجلیل شدند.
آرمان حاتمی اظهار داشت: این دوره از رقابت ها به مدت چهار روز و با حضور ۳۰۰ شرکت کننده از ۲۶ استان کشور برگزار شد.
وی افزود: شرکت کنندگان در این دوره از رقابت ها در رده های سنی نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان و وزن های مختلف به  مصاف یکدیگر رفتند.
مسئول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در وزن ۶۳ کیلوگرم رده سنی نوجوانان لیلا شیرخانی از تهران  با ثبت ۳۲۰ کیلوگرم اول شد، فاطمه رمضانی از مازندران با ۲۲۷.۵ کیلوگرم عنوان دوم را کسب کرد و زهرا یداللهی از چهارمحال و بختیاری نیز با ۲۰۸ کیلوگرم به مقام سوم دست یافت.
حاتمی عنوان کرد: در وزن ۶۹ کیلوگرم رده سنی بزرگسالان مهلا قهرمانی از زنجان با ۳۸۵ کیلوگرم اول شد، لیلا رشیدی از خوزستان با ۳۴۵ کیلوگرم عنوان دوم را کسب کرد و زینب معصومی از مرکزی نیز با ۳۳۲.۵ کیلوگرم به مقام سوم دست یافت.
وی ابراز داشت: در وزن ۶۹ کیلوگرم مستر یک مرضیه زینعلی از تهران با ۳۴۲.۵ کیلوگرم اول شد، فاطمه اسدی پور از گلستان با ۲۸۰  کیلوگرم عنوان دوم را کسب کرد و شوکت سالاری از خوزستان نیز با ۲۷۷.۵ کیلوگرم به مقام سوم دست یافت.
مسئول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در وزن ۶۹ کیلوگرم مستر ۲ زهرا آزمایش از خراسان رضوی با ۲۶۰ کیلوگرم اول شد.
حاتمی اظهار داشت: در وزن ۷۶ کیلوگرم رده سنی نوجوانان بهار بدیعی از سیستان و بلوچستان با ۳۴۰ کیلوگرم اول شد، فائزه اسماعیلی از آذربایجان شرقی با ۲۹۰ کیلوگرم عنوان دوم را کسب کرد و مائده هادیان از اصفهان نیز با ۲۸۵ کیلوگرم به مقام سوم دست یافت.
وی افزود: در وزن ۷۶ کیلوگرم رده سنی جوانان مرضیه فرهمندی از کردستان با ۳۰۰ کیلوگرم اول شد، مژگان سبکتگین از اصفهان با ۲۷۲.۵ کیلوگرم عنوان دوم را کسب کرد و زینب جمشیدیان از اصفهان نیز با ۲۶۷.۵ کیلوگرم به مقام سوم دست یافت.
مسئول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در وزن ۷۶ کیلوگرم مستر یک گلبهار غلام ویسی از کردستان  با ۳۸۰ کیلوگرم اول شد، گلستان بهامین از کهگیلویه و بویراحمد با ۲۰۰ کیلوگرم عنوان دوم را کسب کرد و ماهتاب ایموری از کهگیلویه و بویراحمد نیز با ۱۸۰ کیلوگرم به مقام سوم دست یافت.
حاتمی عنوان کرد: در وزن ۷۶ کیلوگرم مستر ۲ ناهید رضائیان پور از فارس با ۱۷۰ کیلوگرم اول شد.
وی ابراز داشت: در بخش تیمی این دوره از رقابت ها در رده سنی نوجوانان اصفهان اول شد و فارس و گلستان نیز به ترتیب عناوین دوم و سوم را کسب کردند.
حاتمی گفت: در رده سنی جوانان فارس اول شد و هرمزگان و خوزستان نیز به ترتیب به مقام های دوم و سوم دست یافتند.
وی اظهار داشت: در رده سنی بزرگسالان تهران اول شد و کهگیلویه و بویراحمد و فارس نیز به ترتیب عناوین دوم و سوم را کسب کردند.
حاتمی افزود: در رده سنی پیشکسوتان تهران اول شد و کردستان و کهگیلویه و بویراحمد نیز به ترتیب به مقام های دوم و سوم دست یافتند.
پاورلیفتینگ یا وزنه‌ برداری قدرتی به ترتیب شامل سه حرکت اسکوات، ددلیفت و پرس سینه بوده و می‌ تواند با تجهیزات یا بدون تجهیزات  اجرا شود.
پاورلیفتینگ بدون تجهیزات یا سبک به عنوان پاورلیفتینگ کلاسیک شناخته شده و چنانچه در آن از تجهیزات مخصوص استفاده شود پاورلیفتینگ با لوازم نامیده می‌ شود و این تجهیزات شامل سوت اسکوات، سوت سینه و زانوبند است.
وزنه‌ بردار یا پاورلیفتر قدرت بدنی خود را در هر سه حرکت به چالش می‌ کشد و در هر حرکت نیز سه بار فرصت دارد وزنه را بلند کند.
در هر حرکت سنگین‌ ترین وزنه به ثبت رسیده و در پایان بهترین امتیاز از هر حرکت با یکدیگر جمع شده و مجموع امتیاز وزنه‌ بردار برای  نتیجه نهایی در نظر گرفته می‌ شود.
تعداد ورزشکاران ساماندهی شده مرد و زن کهگیلویه و بویراحمد در رشته های مختلف بیش از ۵۰ هزار نفر است.


کد مطلب: 440808

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/440808/نفرات-برتر-رقابت-های-پاورلیفتینگ-بانوان-کشور-مشخص

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1