تاریخ انتشار
پنجشنبه ۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۳۴
کد مطلب : ۴۴۰۶۳۰
با ارسال متنی صورت گرفت

جوابیه‌ی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد به مطلب کبنانیوز

۲
۲
جوابیه‌ی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد به مطلب کبنانیوز
کبنا ؛روابط عمومی حوزه هنری تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نسبت به مطلب کبنا نیوز با عنوان لزوم تغییر در مدیریت حوزه‌ی هنری کهگیلویه و بویراحمد / چرا هیچ اثر فاخر هنری تولید نمی‌شود؟  جوابیه‌ای ارسال کرد.
به گزارش کبنا، این جوابیه به شرح زیر است:
بسمه تعالی
مدیر محترم سایت کبنا نیوز
در پاسخ به مطلب غیر دقیق و سراسر تخریب که در تاریخ ۲۸ مهر ۱۴۰۰ در صفحه نخست آن سایت با عنوان «لزوم تغییر در مدیریت حوزه‌ی هنری کهگیلویه و بویراحمد / چرا هیچ اثر فاخر هنری تولید نمی‌شود؟» درج شد، تنها به دلیل بی انصافی‌ها، تخریب‌ها و غرض ورزی آن مطلب خلاف واقع، جوابیه‌ی زیر در جهت احترام به افکار عمومی و دفاع از ساحت قلم و آگاه سازی و شفاف سازی از عملکرد این نهاد ارائه می‌گردد. مقتضی است، طبق قانون مطبوعات نسبت به درج جوابیه‌ی حاضر در اولین فرصت اقدام گردد.
وقتی ساحت قلم به نگاه‌های سیاست زده و اغراض شخصی آلوده گردد چشم‌های نگارنده را بر حقایق و واقعیات موجود می‌بندد و عقل را به حاشیه «کینه و غضب» می‌برد تا رسالت قلم را که روشنگری و آگاه سازی است به سیاه نمایی و گمراه سازی تبدیل نماید. در این مطلب آن سایت قبل از هر چیز توهین به ساحت قلم و رسانه شده است که فردی بدون هیچ تحقیقی اقدام به تخریب یک نهاد و پرسنل خدوم آن می‌کند در حالی که می‌توانست با یک جستجوی ساده در آرشیو اخبار حوزه هنری و حتی در سایت خودش، به بسیاری از سوالاتش دست می‌یافت. اما وقتی هدف چیز دیگری باشد، نویسنده بدون شناخت از رسالت‌ها و مأموریت‌های یک نهاد با ادبیاتی کلیشه‌ای و مخرب به بیان جملاتی مبهم و کلی می‌پردازد تا به مقاصد خود برسد. متاسفانه این رویه‌های غیر اخلاقی سالهاست در برخی رسانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد باب شده و معلوم نیست چرا نهادهای متولی چشم بر آن بسته‌اند. با این حال به این سایت محترم توصیه می‌کنیم که برای رسیدن به هدف خود که در بخش اول تیتر این مطلب گنجانده است نیاز به این همه آسمان به ریسمان بافتن و دروغ پردازی نبود و می‌توانند با شیوه‌های دیگر به خواسته خود برسند.
اما در پاسخ به بند دوم تیر مطلب که «چرا هیچ اثر فاخر هنری تولید نمی‌شود؟» نیز نکاتی عرضه می‌شود: براساس کارنامه ارزیابی تولیدات حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد که در پایان سال 1394 از سوی معاونت راهبری استانها به مراکز استانی ابلاغ شد، تعداد تولیدات هنری این مرکز در آن سال کمتر از انگشتان دو دست و آن هم با کیفیت متوسط به پایین بوده است. (سند موجود است) اما در طی سالهای اخیر حوزه هنری استان با تدوین یک برنامه ریزی استراتژیک و هدفمند، رشد کمی و کیفی و مسئله محوری در تولیدات و فعالیتهای هنری خود را در دستور کار قرار داد و از قبل آن موفقیت‌های ملی و بین المللی های زیادی کسب کرد که در ادامه خواهد آمد. برای تنویر افکار عمومی تنها لیستی از تولیدات هنری این نهاد و موفقیتهای کسب شده بدون اشاره به جشنواره‌ها، مسابقات، فعالیت‌ها و برنامه‌های هنری و همچنین کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی این سالها که هر کدام در پاسخ به مسئله‌ای در استان و کشور تدوین و اجرا شدند، ارائه می‌شود تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد.
الف: تولیدات ادبیات پایداری:
کتب چاپ شده: فتاح، مقاومت خندقیان، از گدارتختی تا رمادیه، بوی تند خردل، این جمعه تعطیل نیست، حمایل خونین گل سرخ، سردار بی بدیل، از چرام تا شلمچه، سردار مهربانی‌ها، راه بی کنار عشق، امیر دل‌ها.
کتاب‌هایی که در دست تدوین و گردآوری هستند:  تاریخ شفاهی مبارزات انقلابی مرحوم آیت الله العظمی ملک حسینی (ره)، تاریخ شفاهی مبارزات عشایر استان در دوره پهلوی اول، خاطرات نیروهای اطلاعات و عملیات در دفاع مقدس، خاطرات آزادگان و رزمندگان دوران دفاع مقدس ازجمله خاطرات یدالله شاه مرادی، خاطرات محسن رشیدی، خاطرات احمد ذکاوت، خاطرات علی کاظم سخنور، خاطرات سید حمزه اکوانی، خاطرات سید مهدی راستین، زندگینامه اولین شهید مدافع حرم استان سردار ستار اورنگ،  خاطرات خانم افسانه قاسمی، خاطرات رحمان دستمردی، زندگینامه شهید علیرضا طالبی، خاطرات یعقوب یوسفی، خاطرات سید سیف الله شامیری، گردآوری خاطرات سید غلامحسین رخشا، خاطرات دکتر برزو ویسی پور، خاطرات خانم آمنه قلی زاده، خاطرات عبدالله اردشیری از دوران دفاع مقدس و خاطرات دکتر سعید جاودان سیرت از مبارزه با ویروس کرونا. کتاب عکس حضور رزمندگان اسلام استان
ب: کتاب پژوهش چاپ شده: تو را قوچ کوهی نفس می‌کشد- مصرف کالای هنری- اقتصاد هنر- دانشگاه کارآفرین هنر
تدوین نهایی کتاب پژوهشی کوچ که این کتاب هم اکنون در مرحله صفحه آرایی جهت چاپ می‌باشد.
ج: موسیقی: تولید آلبوم موسیقی شاهنومه خوانی (به زودی در تهران رونمایی می‌شود)، تولید آلبوم موسیقی محلی قهس ومقوم (گردآوری و بازسازی تصنیف‌ها و آوازهای محلی موسیقی کهگیلویه و بویراحمد و ممسنی)، تولید آلبوم موسیقی پژوهشی هی دو هی دو (گردآوری و ثبت و ضبط تمام مقام‌های نی محلی) گردآوری مقام‌های ساز کرنا (در دست انتشار)، گردآوری روایت‌های مختلف آواز یار یار در کهگیلویه و بویراحمد (در دست انتشار)
تولید قطعه موسیقی علمدار با موضوع شهادت شهید سردار قاسم سلیمانی، تولید قطعه موسیقی محلی قاب عکس با موضوع دفاع مقدس، تولید قطعه موسیقی محلی مدافعان سلامت، تولید قطعه موسیقی لری با عنوان همسنگری، تولید قطعه موسیقی قشقایی با عنوان بلبل شیدایی، تولید قطعه موسیقی سوگ دنا با موضوع سانحه سقوط هواپیما، تولید قطعه موسیقی مدافع حرم.
د- نمایش: تولید پنج نمایش عروسکی با موضوع کمک مؤمنانه و همدلی،  تولید نمایش محیطی پلاکارد با موضوع کرونا، تولید نمایش دوربین مخفی با موضوع کرونا، تولید ۳ نمایش طنز و اجرا در مناطق زلزله زده سی سخت، تولید نمایش دستهایت کو مم حسن،  تولید و اجرای بیش از ده مجلس شبیه خوانی و تعزیه در سراسر استان و اجرای گروه تعزیه این مرکز در کشور عراق، تولید نمایش اصحاب عشق، تولید و اجرای نمایش رمان سم پاشی با موضوع دفاع مقدس و اجرا در جشنواره‌های ملی ایثار و مرصاد، تولید دو نمایش خیابانی با موضوع آسیب‌های اجتماعی و اجرا در مناطق آسیب خیز استان، تولید نمایش صحنه‌ای «زل زدن به چشم گاوی که لیکه می زند»، تولید و اجرای نمایش صحنه‌ای حقایقی در باب پیشرفت، تولید و اجرای نمایش صحنه‌ای «فصل سرد گرمسیر»، تولید نمایش صحنه‌ای «ویز و نویز»، اجرای نمایش «کوچه مختار بود و ساسان و سیمین» در جشنواره ملی ایثار، تولید و اجرای نمایش «در باب درام نفتی»، حمایت از نمایش محیطی هفت برارون، تولید نمایش «یک هفته راه رفتن در بهشت» ویژه معلولین، تولید نمایش «روزهای بی قوام».
چاپ و انتشار نمایش نامه‌های: کوچه مختار بود و ساسان و سیمین، پاییز نگفته بود. چند خواب از زندگی بارانی
هم اکنون دو نمایش گردآفرید و شهید باکری در دست تولید هستند.
ه- فیلم:
الف مستند: تولید فیلم‌های مستند خواهش، اشک‌های یک پدر، اکسیژن، مثال جنگ با موضوع کرونا، تولید مستند عزیزقلی با موضوع دفاع مقدس، زن عشایر، مهتک، وایه (با موضوع منطقه محروم سیلاب کلوار)،  تولید مستند لبنان با موضوع امید به زندگی در محله لبنان‌گچساران، تولید مستند جوکر با موضوع معضلات اجتماعی جوانان، تولید مستند پاییزان با موضوع زندگی سالمندان، مستند شیون تیرآبگون با موضوع عزاداری زنان استان در روز عاشورا، مستند فرمانده با موضوع سیل، مستند فرودگاه ابدی با موضوع سانحه سقوط هواپیمای یاسوج، پاکبان ضد ویروس نیست با موضع کرونا.
ب: داستانی: تولید فیلم‌های کوتاه داستانی ته ته، دا، پایی که جا ماند، زباله، منفی 29 درجه، من مسافرم، از وقتی رفتی، تنهایی، دای، بازی مرگ، اولین نماز من، گره، یک دست صدا ندارد، به یادآنها.
ج- انیمیشن و موشن گرافی: تولید انیمیشن یک اتفاق ساده، مورچه و زنبور، مجموعه دو قسمتی استاپ موشن چرت و پرت، بمب، یک قرن مقاومت، عید دیدنی، موشن گرافی سردار دلها، موشن گرافی عقیق آسمانی، انیمیشن تنگ بلور، انیمیشن محراب آرامش.
د- نمآهنگ و کلیپ: تولید نمآهنگ همسنگری با موضوع آزادسازی خرمشهر، تولید نمآهنگ درد زمستانی با موضوع شهید سردار سلیمانی، نماهنگ بلبل شیدایی با موضع شهدا، نماهنگ قاب عکس با موضوع شهدای مفقود الاثر، تولید نماهنگ با موضوع شهدای محله لبنان گچساران، کلیپ از جنگ تا کرونا، (همه این آثار در صفحه اینستاگرام و آپارات حوزه هنری بارگذاری شده است)
و- هنرهای تجسمی:
چاپ کتاب: کتاب مجموعه کاریکاتورهای احسان گنجی با عنوان گنگ کابوس دیده، کتاب پژوهشی تکنیکهای چاپ فلز ازپژوهشگر. نقاش واستادنام آشنای  دانشگاه‌های کشور استاد احمدوکیلی، کتاب مجموعه آثار پوسترهای اجتماعی ومذهبی احمد وجدان نژاد با عنوان در امتداد من.
در دست چاپ: مجموعه تصویرسازی‌ها وکارتون های علی راست رو
تولیدات تجسمی: تولید بیش از 1000 قطعه عکس از مناسبت‌ها وآداب ورسوم مردم استان، تولید 30 اثرخوشنویسی، تولید 100 اثرنقاشی ونقاشی خط با موضوعات مختلف ملی ومذهبی، تولید 20 اثرنگارگری، تولید 100 کاریکاتور
جوایز و افتخارات ملی و بین المللی
(در این بخش تنها به جوایزی که تولیدات این نهاد در جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی کسب شده اشاره می‌شود و دهها جایزه ملی و بین المللی که هنرمندان مرتبط با حوزه هنری کسب کرده‌اند آورده نشده است)
پژوهش:
کتاب مصرف کالای هنری به عنوان کتاب برگزیده سال انتخاب شد.
نمایش:
-نمایش دست‌هایت کو مم حسن منتخب جشنواره فتح خرمشهر با کسب 9 جایزه اصلی
- نمایش دست‌هایت کو مم حسن منتخب جشنواره فانوس با کسب 2 جایزه اصلی
– نمایش رمان سم پاشی برگزیده بهترین اثر از جشنواره ایثار و برند 7 جایزه
– نمایش دست‌هایت کو مم حسن بهترین اثر بخش دفاع مقدس جشنواره بین المللی فجر
-کسب 4 جایزه از جشنواره ملی خلیج فارس با نمایش یک هفته راه رفتن در بهشت
- تقدیر از تعزیه حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در سوگواره تعزیه اربعین در کشور عراق
- تندیس بهترین اثر از اولین جشنواره تئاتر خرداد برای نمایش محیطی نبرد
فیلم:
کلیپ همسنگری کاندیدای اثر از جشنواره فیلم  کوتاه ایثار و جایزه بهترین نماآهنگ از جشنواره رهاورد سرزمین نور
فیلم جوکر: تقدیر از جشنواره سینما حقیقت/ بهترین فیلم جشنواره فیلم بین المللی تهران و بهترین فیلم جشنواره صنعت بیمه
محراب آرامش: تندیس بهترین اثر از جشنواره ملی نماز و نیایش، جایزه دوم از جشنواره جهانی انیمیشن هند و حضور در 40 جشنواره خارجی
عزیز قلی: جایزه دوم بهترین اثر از جشنواره بین المللی فیلم کوتاه رسام
استاپ موشن چرت و پرت: جایزه بهترین اثر از جشنواره بین المللی فیلم هند با موضوع کرونا
یک دست صدا ندارد: تقدیر از جشنواره فیلم کوتاه ایثار
ته ته: رتبه سوم بهترین فیلم از جشنواره فیلم کوتاه ایثار
حضور فیلم وایه در سه جشنواره خارجی برزیل، بلغارستان، انگلستان
حضور 9 فیلم حوزه هنری استان در جشنواره بین المللی 2020 هندوستان
موسیقی:
برگزیده اول آهنگ بلبل شیدایی در جشنواره فانوس
برگزیده اول آهنگ بلبل شیدایی در جشنواره رهآورد سرزمین نور
آفرینش‌های ادبی:
-تقدیر از کتاب 72 حرف با 72 تن در دوسالانه کتاب استان
 تجسمی:
نفر دوم فستیوال بین المللی عکس حقوق بشر در کشور ایتالیا توسط اسحاق آقایی
دریافت مدال فستیوال بین المللی عکس kskylife در کشور ترکیه توسط اسحاق آقایی
نفر دوم فستیوال بین المللی مهاجرت در کشور ترکیه توسط اسحاق آقایی
نفر اول سوگواره ملی عکس عاشورایی
-جایزه بزرگ نهمین جشنواره بین المللی کارتون زیتون قبرس 2020
- جایزه ویژه هئیت داوران اولین جشنواره بین المللی کارتال ترکیه 2020
- تندیس و دیپلم افتخار جایزه محسن رسول اف (جوانان زیر 25 سال) کارتون و کاریکاتور
- جایزه ویژه جشنواره بین المللی کارتون ما کرونا را شکست می‌دهیم.
- دیپلم افتخار 27 مین جشنواره بین المللی کارتون کالی کمیکس کلمبیا
- جایزه ویژه جشنواره بین المللی کارتون کرونا ویروس بجنورد- خراسان شمالی
- منتخب نمایشگاه و کاتالوگ جشنواره یوروکارتوناله
- نامزد دریافت جایزه جشنواره کرونا کوزوو
همه این تولیدات با بودجه اندک این نهاد آن هم در این سال‌هایی که کشور با مشکلات اقتصادی مواجه است و همچنین در حالی تولید شده که حوزه هنری استان در ساختمانی استیجاری مستقر است.
خدایا ما را به راه راست هدایت کن و به همه ما انصاف، دین و شرف عطا بفرما
روابط عمومی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد
نام شما

آدرس ايميل شما

سید مهدی
Iran, Islamic Republic of
درود و احسنت
هنرمند
Iran, Islamic Republic of
سلام و درود به كاركنان خدوم حوزه هنري
لطفا ارشاد اسلامي و ساير دستگاههاي فرهنگي هم عملكردشان را منتشر كنند
درود خدا به شريف اسلامي كه استان ك و ب قدر او را نمي داند
يكي از خادمان بي ادعا و زحمت حوزه فرهنگ شريف اسلامي است
صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
1