تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۲۹
کد مطلب : ۴۳۷۸۹۰
کبنا گزارش می‌دهد

تعطیلی یک هفته‌ای؛ محدودیت‌های کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد

۳
۰
تعطیلی یک هفته‌ای؛ محدودیت‌های کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛استان کهگیلویه و بویراحمد برابر دستورالعمل ستاد کرونا کشور به مدت یک هفته تعطیل است، طرح محدودیت‌های کرونایی از فردا در سراسر این استان آغاز می‌شود، شهرستان‌های بویراحمد، گچساران، باشت، چرام، کهگیلویه و ... در وضعیت قرمز قرار دارند.
به گزارش کبنا، سرهنگ سهام صالحی جانشین فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه گفت: برابر تصمیمات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا طرح محدودیت‌های تردد از ساعت ۱۲ امروز یکشنبه ۲۴ مرداد ماه شروع شده و تا روز جمعه ۵ شهریور ماه ادامه خواهد داشت
 اعمال طرح محدودیت‌های تردد در کهگیلویه و بویراحمد
سرهنگ "سهام صالحی" در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: برابر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و با توجه به تدابیر ویژه‌ای که برای کنترل آمد و شد در این چند روز پیش بینی شده، ورود خودروهای با پلاک غیر بومی به شهرهای استان و همچنین خروج خودروهای با پلاک بومی از آنها ممنوع است.
  وی در رابطه با مجوزهایی که توسط فرمانداری‌ها تا امروز برای تردد صادر شده است، بیان داشت: تا امروز هر مجوزی که از فرمانداری‌ها صادر شده همه ابطال هستند و باید برابر رویه جدیدی که از وزارت کشور به فرمانداری‌ها ابلاغ شده مجوزها صادر شوند و تنها مجوزهایی که به صورت محدود و روز شمار صادر می‌شوند، اعتبار دارند.
صالحی تصریح کرد: در رابطه با حوزه درون شهری هم محدودیت‌ها از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد ادامه خواهد داشت و در واقع جریمه‌ها در کمتر از یک ماه دیگر وصول خواهند شد.
جانشین فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان خاطرنشان کرد: از مردم عزیز خواهش داریم که به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر نکنند چون از پذیرش آنها معذور خواهیم بود و همچنین از مردم عزیز هم استانی نیز تقاضا داریم که قصد سفر نکنند و از استان کهگیلویه و بویراحمد خارج نشوند که قطعاً در خارج از استان با محدودیت‌ها مواجه و به استان برگشت داده خواهند شد.
گچساران یک هفته تعطیل می‌شود
علیرضا اتابک فرماندار گچساران نیز در این خصوص می‌گوید: از فردا تمام ادارات و بانک‌ها و اصناف گچساران تعطیل می‌شوند.

اتابک در جلسه ستاد مبارزه با کرونا گچساران اظهار داشت: با اعلام مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا در کشور تعطیلی 6 روزه ادارات و بانک‌ها و با توجه به رنگ بندی صنوف 2 و 3 و 4 تعطیل خواهند شد.
وی بیان کرد: آگاهی رسانی رعایت پروتکل به مردم از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط و اصحاب رسانه به خوبی صورت گرفته است.
فرماندار گچساران تصریح کرد: تعطیلی‌ها طبق دستورات ستاد کشوری مبارزه با کرونا در این شهرستان اعمال خواهد شد و با متخلفین به صورت قانونی برخورد می‌شود.
اتابک عنوان کرد: بیماران کرونایی گچساران در بیمارستانهای این شهرستان بستری هستند و هیچ بیماری تا کنون به حال خود رها نشده است.
وی گفت: با افتتاح بیمارستان نرگسی گچساران دارای ظرفیت بسیار خوبی در حوزه درمان شده تا جائیکه گاه بیماران بستری در نرگسی بخاطر خوب بودن محیط بیمارستان حاضر به ترک آن نیستند.
فرماندار گچساران خاطر نشان کرد: در این شهرستان هیچ گونه مشکلی برای بستری بیماران وجود ندارد وبه بیماران در مراکز درمانی به خوبی رسیدگی می‌شود.
اتابک بیان کرد: در سراسر کشور آژیر خطر کرونا به صدا درآمده و مردم در این مدت تعطیلی در منازل خود بمانند و از سفر کردن و دورهمی جدا خود داری کنند.
 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران در این جلسه افزود: بسیج تا کنون و از ابتدای پیداش کرونا در کنار کادر درمان با برگزاری طرح شهید قاسم سلیمانی حضور پر رنگی داشته است.
باقر پسنده ادامه داد: در مرحله سوم اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی این نهاد حسینه ثارالله خود را برای تزریق واکسناسیون مردم گچساران آماده و در اختیار کادر بهداشت و درمان قرار داده است.
وی گفت: در کنار این اقدام تمام افراد بسیج اعم از کادر و پرسنل و درمان آماده باش برای کمک به کادر درمان گچساران هستند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران اظهار کرد: در حال حاضر درمانگاه تخصصی شهدای بسیج گچساران 10 تخت برای پذیرش بیماران کرونایی آماده کرده است و در صورت نیاز 30 تخت دیگر نیز برای این بیماران در این درمانگاه پیش بینی شده است.
پسنده بیان کرد: در کنار آمادگی کامل برای همکاری و کمک به کادر درمان گچساران نیروهای بسیج در برقراری امنیت محل‌های برگزاری هیئت‌ها در شب‌های عزاداری انجام وظیفه می‌کنند.

چه واحدهایی اجازه فعالیت دارند؟
در پی افزایش ابتلا و شیوع گسترده موج پنجم ویروس کرونا اتاق اصناف مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد اطلاعیه‌ای در این خصوص صادر کرد.
به گزارش کبنا، از سوی دفتر ستاد مبارزه با کرونا در اتاق اصناف مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد اطلاعیه‌ای به دفتر پایگاه خبری کبنا نیوز ارسال شد.
در این اطلاعیه آمده است:
 اتاق اصناف مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در پی افزایش ابتلا و شیوع گسترده موج پنجم بیماری کرونا و بر اساس آخرین مصوبات ستاد ملی کرونا مورخ 23 مرداد ماه مبنی بر اعلام تعطیلی از دوشنبه 25 مرداد تا پایان روز شنبه 30 همین ماه طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد:
تنها گروه شغلی یک بشرح ذیل در محدودیت جدید امکان فعالیت دارند و فعالیت سایر مشاغل ممنوع است.
 در این راستا از خانواده بزرگ اصناف انتظار می‌رود تا با افزایش مسئولیت پذیری اجتماعی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و افزایش آن به سطح بیش از ۹۰ درصد، موجب قطع زنجیره انتقال این ویروس منحوس در جامعه شوند. بدیهی است اتاقها و اتحادیه‌های صنفی نیز با تشدید بازرسی، نظارت و برخورد قاطع با واحدهای اندک خاطی موجب ضمانت در اجرای بیش از پیش رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی خواهند بود.
 فهرست مشاغل ۲۱ گانه مجاز در این دوره:
 ۱- کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی، مراکز صنعتی و معدنی، کشاورزی، شیلات و خدمات وابسته
۲- مراکز زیر ساختی و حیاتی، مراکز تأمین و توزیع آب، برق، گاز، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت‌های تصفیه و تهویه هوا، پالایشگاه‌ها و جایگاه‌های سوخت
۳- حمل و نقل عمومی کالا و مسافر برون‌شهری شامل ریلی، هوایی، جاده‌ای و دریایی.
۴- حمل نقل عمومی درون شهری
۵- ادارات و مراکز نظامی، انتظامی و امنیتی، امدادی و ستادی
۶- فروشگاه‌های زنجیره‌ای (تنها بخش مواد غذایی و بهداشتی)، سوپرمارکت‌ها، میوه‌فروشی‌ها و سبزی فروشی‌ها، میادین میوه و تره‌بار
۷- مراکز تولید، نگهداری، توزیع و فروش محصولات پروتئینی و خدمات وابسته
۸- مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های لبنی و نانوایی (تولید فراورده‌های نانوایی)
۹- مراکز بهداشتی، درمانی، امدادی، اورژانس و تأمین آمبولانس دولتی و خصوصی
۱۰- داروخانه‌ها، مراکز و فروشگاه‌های دامپزشکی، پخش دارو، عطاری و داروهای سنتی
۱۱- مراکز تهیه، تولید و توزیع مواد غذایی و خوراکی آماده (صرفاً بیرون بر).
۱۲- خدمات اپراتورهای ارتباطی، خدمات الکترونیک و فعالیت‌های پستی
۱۳- شرکت‌های خدمات اینترنتی (اعم از تأمین کنندگان اینترنت، فروشگاه‌های اینترنتی و شرکت‌های خدماتی مبتنی بر اینترنت)
۱۴- رسانه‌های مکتوب و بر خط و مشاغل مشابه
۱۵- مراکز نگهداری خدماتی سالمندان، معلولان، جانبازان، مراکز توان‌بخشی و مراقبتی و آسایشگاه‌ها
۱۶- تعمیرگاه‌های انواع خودرو، لوازم خانگی، الکتریکی، الکترونیکی، کامپیوتر، تاسیساتی، کلیه خدمات فنی و کارواش
۱۷- فروشگاه‌های انواع قطعات لوازم یدکی
۱۸- فروشگاه‌های انواع مصالح ساختمانی و آهن آلات
۱۹- کارگاه‌های صنعتی (مانند جوشکاری و تراشکاری و مشابه آن)
۲۰- چاپخانه‌ها
۲۱- خشکشویی‌ها *حق فعالیت خواهند داشت در صورت مشاهده فعالیت سایر صنوف از سوی دستگاههای نظارتی برخورد قانونی اعمال می‌شود.

جریمه بیش از ۵ هزارخودرو در طرح محدودیت کرونایی درگچساران
جانشین فرمانده انتظامی گچساران نیز در خصوص محدودیت کرونایی، گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون افزون بر 5 هزار و 243 مورد خودرو در طرح محدودیت کرونایی در این شهرستان جریمه شدند.
 ارسلان خادمیان اظهار داشت: از ابتدای سالجاری تا کنون نیروی انتظامی در کنار دیگر دستگاه‌ها برای مبارزه با کرونا تلاش کرده است.
وی بیان کرد: از ابتدای سالجاری تا کنون افزون بر 5 هزار و 243 مورد خودرو در طرح محدودیت کرونایی در این شهرستان جریمه شدند.
جانشین فرمانده انتظامی گچساران تصریح کرد: در راستای اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی 312 خودرو که فاقد پلاک و یا پلاک آنها مخدوش بود توقیف شدند.
خادمیان با بیان این‌که از ابتدای سال جاری تاکنون 6 هزار و 983 بازدید از صنوف گچساران انجام شده است گفت: در این بازدیدها 69 مغازه پلمپ و 135 مورد به تعزیرات برای جریمه معرفی شده است.
جانشین فرمانده انتظامی گچساران با اشاره به اینکه 105 مورد اخطاریه در این بازدیدها صادر شده، خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی در برقراری امنیت در جامعه و صیانت از مردم به جد تلاش می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

خخخ
Iran, Islamic Republic of
همه مغازه‌های شهر یاسوج که امروز باز هستن کدوم محدودیت؟
بومی یاسوج
Iran, Islamic Republic of
اگر راست می‌گویید جاده یاسوج به یزد یعنی تنگ مهربان ۱۰۰ بالاتر از پلیس راه منطقه دو آب باغ آقای وو سری بزنید ببینید این همه مسافر از استان فارس وخوزستان
حسن
Romania
کدوم تعطیلی .نکنه ما مردم را نفهم فرض کردین .هرکه دلش میخواد میاد میره .بجز فلکه ساعت تا هفت تیر کدوم صنف تعطیله واقعا اسم شمارو باید گذاشت مسول .جلو چشم خودم دیدم ماشین گشت مقابله با باز بودن اصناف گذر میکرد بدونه توجه به باز بودن صنوف متخلف .دست شما به خون مردم گرسنه و بی پول و بی پناه آغشته است .اونم از وضعییت ترافیک شهر یاسوج امروز و دیروز مسولان دست زن و بچه هاشونو گرفتن رفتن تفریح ما مردم خیال چی. میکنیم
‌ یک بام‌ و دو هوای مجلس انقلابی

‌ یک بام‌ و دو هوای مجلس انقلابی

شرایط امروز انقلاب بسیار حساس و دارای فرصت‌های عظیم و در معرض تهدیدهای جدی است. جریان ...
ابر تورم در راه اقتصاد ایران؟!

ابر تورم در راه اقتصاد ایران؟!

تورم مخرب‌ترین آثار را بر پیکره اقتصاد برجا می‌گذارد و اگر به این مسئله توجه نشود بدون ...
بزرگداشت بیهقی زمانه

بزرگداشت بیهقی زمانه

محمود دولت‌آبادی یکی از بنام‌ترین نویسندگان ایرانی است که با سبک منحصر به فردش، آثار ...
1