تاریخ انتشار
دوشنبه ۷ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب : ۴۳۶۲۵۰
در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه مطرح شد

دادستان چرام: رسیدگی کمتر از 3 ماه به پرونده قتل جوان چرامی و صدور کیفرخواست / تشکیل 3 پرونده جرائم انتخاباتی در چرام

۰
دادستان چرام: تشکیل 3 پرونده جرائم انتخاباتی در چرام
کبنا ؛نشست خبری مسئولان قضایی شهرستان چرام به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد.
به گزارش کبنا از چرام، روز یک شنبه (۶ تیرماه ۱۴۰۰) نشست خبری مسئولان قضایی شهرستان با خبرنگاران چرام به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد که در این نشست؛ دادستان چرام پاسخگوی خبرنگاران بود.
ساجد صدری دادستان چرام در این نشست خبری ضمن تبریک هفته قوه قضائیه و سازمان‌های وابسته وگرامی داشت یاد و خاطره شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران وی و تشکر از دغدغه مندی اصحاب رسانه و انتظار رعایت امانتداری؛ انصاف و عدالت وحفظ آبرو و کیان افراد بیان کرد: یکی از اقدامات و فعالیت‌های بسیار مهم در چندسال اخیر که باعث تحول در دستگاه قضایی شده بحث سندتحول قضایی است که به سمت خوبی پیش می‌رود.
دادستان چرام با اشاره به سند تحول قضایی بیان کرد: در این سند به آزادی‌های مشروع و حقوق شهروندی؛ تکریم ارباب رجوع و جلوگیری از اطاله دادرسی و نظارت بر حقوق عامه و برخورد با افرادی که به حقوق عامه تعرض داشته باشند توجه شده است.
صدری در پاسخ به اقدامات دادگستری چرام در خصوص حوادث و درگیری‌های منجر به قتل در این شهرستان بیان کرد: از پارسال اوائل خرداد ۹۹ تا فروردین ۱۴۰۰ چندین فقره نزاع در چرام داشتیم که در این خصوص ۴۰ پرونده نزاع تشکیل دادیم و بیش از ۱۵۰ پرونده درگیری فردی وجود داشت که از این تعداد با این حجم؛ پرونده قتل و نزاع اخیر چرام هم اضافه شد.
دادستان عمومی و انقلاب چرام بیان کرد: همه این پرونده‌ها منجر به صدور کیفرخواست شده و قتل اسفندماه ۹۹ که دریکی از خیابان‌های شهر چرام اتفاق افتاد کمتر از ۳ ماه رسیدگی شد که در نوع بی نظیر بود.
صدری اضافه کرد: کیفرخواست این پرونده قتل با توجه به شناسایی قاتل صادر شده و پرونده جهت صدور حکم به دادگاه ارسال شد.
دادستان چرام تاکید کرد: تا قبل از ۱۴۰۰/۱/۲۰ تمامی پرونده‌ها رسیدگی شد و درحوزه دادسرا و دادستانی هیچگونه پرونده معوقی نداریم.
وی در خصوص پرونده قتل‌های اخیر چرام در فرودین ماه امسال گفت: پرونده نزدیک به صدور کیفرخواست است اما نزاع کار دارد چرا که تعداد متهمین و خسارات وارده بالاست و تخریب‌ها به تناسب افراد متفاوت است.
وی افزود: در این حادثه اقداماتی برای دستگیری قاتل انجام شد و همچنین تلاش‌هایی شد که افراد به محل زندگی خود برگردند و برآورد خسارات انجام شده و این پرونده به دلایلی که ذکر شد زمان بر است.
دادستان چرام گفت: در این نزاع‌ها مجموعأ ۶۶ نفر از همه گروه‌ها با قرارهای سنگین بازداشت شدن که ان شاء الله با سرعت بیشتری رسیدگی شود.
وی در خصوص انتقاداتی که به این مجموعه می‌شود، بیان کرد: وظیفه دادستان تعقیب مجرمین و دفاع از حقوق عمومی در نزاع‌های اخیر است.
وی افزود: وظیفه دادستان صدور حکم نیست بلکه تعقیب مجرمین و رسیدگی به آن و اخذ تأمین کیفری به منظور در دسترس بودن متهمین است و حکم در دادگاه صادر می‌شود.
وی با اشاره به عدم اطلاع بعضی از قوانین و مقررات به آسیب شناسی نزاع‌های اخیر پرداخت و تصریح کرد: نهادهای فرهنگی و مرتبط هم مقصر هستند چه کارهایی انجام دادند برای فرهنگ سازی و اصلاح جامعه ضمن اینکه فقر و عدم امکانات لازم و زیرساخت‌های فرهنگی زمینه ساز جرائم است.
دادستان چرام در پایان در خصوص جرائم انتخاباتی در شهرستان چرام بیان کرد: قبل از انتخابات موردی نداشتیم اما د روز انتخابات در چرام ۳ فقره پرونده تشکیل دادیم.
وی جرائم انتخاباتی اخیر را تزویر در اوراق وتعرفه رأی؛ خرید و فروش رأی برشمرد که در این خصوص ۴ نفر بازداشتی داشتیم که پرونده‌ها در مراحل اولیه و تحقیقات مقدماتی است.
دادستان چرام در پایان این نشست از همراهی و همکاری خبرنگاران با دستگاه قضایی و حضور خبرنگاران در این نشست خبری تقدیر کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
1