تاریخ انتشار
يکشنبه ۶ تير ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۳
کد مطلب : ۴۳۶۲۳۰
در نشست ریاست دادگستری شهرستان گچساران مطرح شد

تشکیل 30 پرونده در جریان انتخابات گچساران / توضیحات ریاست دادگستری گچساران در خصوص پرونده «تیراندازی به ماشین کاندیدای قشقایی»

۲
۱
توضیحات ریاست دادگستری گچساران در خصوص تیراندازی به ماشین هومان عسکری
کبنا ؛نشست ریاست دادگستری شهرستان گچساران با اصحاب رسانه برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از گچساران، امروز یکشنبه (6 تیرماه 1400) ریاست دادگستری گچساران ضمن تبریک به مناسبت هفته قوه قضاییه به بیان عملکرد این دستگاه در سال گذشته پرداخته و با بیان اینکه میزان رسیدگی دادگستری گچساران به پرونده‌های وارده در سال ۹۹، ۱۰۲ درصد بوده گفت: ۴۳ هزار و ۸۰۸ فقره پرونده مختومه شده، همچنین ۸۱۵ پرونده نیز از سالهای گذشته مختومه شده است.
دیانت اظهار کرد: 104 فقره پرونده مربوط به سال ۹۸ و قبل از آن است که هنوز مختومه نشده است.
وی با بیان اینکه ۹۴ درصد پرونده‌های دادگاه بصورت الکترونیکی ثبت شده، اظهار کرد: تعداد پرونده‌های ثبت شده ۱۲۹ هزار فقره است.
وی گفت: از محل ثبت پرونده‌های الکترونیکی ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال صرفه جویی صورت گرفته است و افراد می‌توانند با مراجعه به همین سامانه از زمان رسیدگی پرونده‌شان باخبر شوند و نیازی به حضور افراد به دادگاه نیست.
دیانت افزود: در راستای اجرای طرح تحول قضایی، اعزام زندانیان به دادگاه از دستور کار خارج شده، و دیدار با زندانی بصورت ویدئوکنفرانسی صورت می‌گیرد.
ریاست دادگاه گچساران افزود: در سال ۹۹ بیش از ۱۰۰ هکتار رفع تصرف از اراضی و ۱۰ مورد قلع و قمع ساختمان‌های غیر مجاز صورت گرفته است.
دیانت گفت: با توجه به شیوع کرونادر سال گذشته، ۲ نوبت  بسته‌های حمایتی در میان خانواده‌های زندانی توزیع شده است.

 
دیانت گفت: در سال ۹۹ تاکنون ۶۰ مورد آزادی مشروط، ۳۰ مورد تعلیق، ۱۰ مورد پابند الکترونیک صورت گرفته است.  
وی گفت: تاکنون ۲۷۹ فقره پرونده بصورت الکترونیکی مورد بررسی قرار گرفته است.
وی کفت: سامانه سهراب سامانه‌ای است که به تازگی افتتاح شده و اشخاص عادی می‌توانند از طریق این سامانه با شعبه مربوط به پرونده خود ارتباط برقرار کنند. کسی که در شهر دیگری حضور دارد نیازی به اعزام و مراجعه او نیست، بلکه می‌توانند بصورت الکترونیکی در دادگاه حضور پیدا کنند.
دیانت با اشاره به فعالیت گسترده و حضور به موقع و همه جایی مسئولان دادگستری در انتخابات گذشته گفت: 30 پرونده مربوط به انتخابات گذشته تشکیل شد که تعدادی از آنها با دفاعیات و دلایل، تبرئه شدند و حدود 12 پرونده نیز منتظر صدور حکم هستند.
دیانت در خصوص تیراندازی به ماشین هومان عسکری کاندیدای انتخابات گچساران اظهار کرد: این مورد سریعاً در دست بررسی قرار گرفت، تحقیقات اولیه انجام گرفت، و به حوزه باشت ارسال شد.
دیانت افزود: در رابطه با این پرونده دو نفر در باشت دستگیر شدند، که بعد از این، کاندیدای مورد نظر رضایت دادند. این پرونده به حوزه دادگستری باشت مربوط است.

تکمیل می‌شود ...
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
پرونده تشکیل شد!!!
علی
Iran, Islamic Republic of
سلام.لازم میدانم از حسن انتخاب اقای نگین تاجی رییس کل محترم دادگستری در خصوص اقای دیانت تقدیر و سپاس ویژه دارم....بی شک چنین مدیر توانمندی و پاک دستی تاکنون دادگستری گچساران در خود ندیده.احسنت به این مدیر شایسته و اصیل۰🙏
بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
1