کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست با خبرنگاران مطرح شد

رئیس دادگستری شهرستان چرام:خرید و فروش رأی جرم است/رسانه ها در پیشگیری از جرم می توانند کمک کنند

3 خرداد 1400 ساعت 0:35

رئیس دادگستری چرام با اشاره به اینکه رسانه ها می توانند در پیشگیری از جرم کمک کنند بیان کرد:خرید و فروش رای در انتخابات جرم است


رئیس دادگستری چرام  اعلام کرد خرید و فروش رای جرم است.

به گزارش کبنا از چرام ؛نسست خبری رئیس دادگستری شهرستان چرام با اصحاب رسانه با موضوع انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا ۱۴۰۰ برگزار شد.

احمدی پور رئیس دادگستری شهرستان چرام با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا؛ موضوعات مهمی را در خصوص فضای مجازی مطرح و از خبرنگاران خواست که به مر قانون در بحبوبه برگزاری انتخابات و همچنین تبلیغات انتخاباتی توجه کرده و تلاش نمایند حضور حداکثری مردم را پای صندوق های رای مسجل نمایند و از تشویش اذهان عمومی پرهیز کنند.
 
احمدی پور ضمن قدردانی از زحمات اصحاب رسانه عنوان کرد:رسانه چشمان بیدار جامعه است و همواره کمک کار ما هستند و در پیشگیری از جرم بیشتر می توانند کمک کنند.
 
وی افزود: همه ما تکلیف خود را به نحو احسن انجام می دهیم و دوستان در بسیاری زمینه ها آگاه هستند و اشراف کامل به قوانین حوزه کاری خود دارند.
 
رئیس دادگستری شهرستان چرام به اهمیت دو انتخابات پیش رو اشاره کرد ,و بیان کرد:تلاش کنیم مطالب ما با صداقت و مورد رضای خدا باشد و احیانا اگر رعایت نگردید باید پاسخگو باشیم.
 
وی به اتفاقات مهم از جمله فلسطین و یمن اشاره کرد و گفت :ما در کانون توجه جهانی هستیم و باید هوشیار باشیم مطالب ما خوراک دشمنان ما را فراهم نکند و خدای ناکرده آب به آسیاب دشمن نریزیم.
 
احمدی پور با اشاره به اهمیت و جایگاه رسانه در پیام رسانی اظهار کرد: یک تصویر می تواند دنیا را تکان دهد و اعمال غیر انسانی اسرائیل را مردم دنیا با همان یک تصویر محکوم کردند.
 
رئیس دادگستری چرام تاکید کرد مواردی که مردم را تشویق و ترغیب به تحریم انتخابات کند جرم محسوب می‌شود و اخلال در امر برگزاری انتخابات نیز جرم است و تشویش مردم به سیاه نمایی و خلاف واقع و اختلاف بین آحاد جامعه، توهین به اقوام و قبایل، انتشار قطعنامه و توهین به نظام و نهادهای نظارتی و مجری انتخابات، استفاده از دستگاه ها له و یا علیه افراد مجازات دارد.
 
احمدی پور بیان کرد ،:خرید و فروش رای جرم است و انتشار مطلب که باعث رعب و وحشت مردم شود در حین برگزاری انتخابات جرم محسوب می‌شود.
 
تقوی مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چرام در ابتدای این نشست نشست نکاتی را بیان کرد و گلایه مندی خودرا از بعضی ادارات که اقدام به شکایت از خبرنگاران می کنند عنوان کرد و از ریاست دادگستری تقاضا نمود همچون گذشته یاری رسان اصحاب رسانه باشند.
 
وی افزود :برخورد با خبرنگاران اینگونه پیش نرود که اخبار عادی نیز انتشار نیابد.
 
 
براساس این گزارش ؛در این نشست خبرنگاران به بیان نظرات و دیدگاه های خود در خصوص انتخابات پرداختند.


کد مطلب: 434522

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/434522/رئیس-دادگستری-شهرستان-چرام-خرید-فروش-رأی-جرم-رسانه-پیشگیری-می-توانند-کمک-کنند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1