تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۵۹
کد مطلب : ۴۳۰۳۳۳
امیری خراسانی در مجمع سالیانه هیات استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:

برگزاری جشنواره‌‌‌های ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی در کهگیلویه و بویراحمد

۱
برگزاری جشنواره‌‌‌های ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛مجمع سالیانه هیات روستایی و بازی‌های محلی استان کهگیلویه و بویر احمد با حضور امیری خراسانی رئیس فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی کشور برگزار گردید.
 به گزارش کبنا از یاسوج، محمد تقی امیری خراسانی رئیس فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی کشور در مجمع سالیانه هیات استانی حضور یافت و گفت: خوشبختانه عملکرد فنی و مالی رئیس هیات به خوبی ارائه شد و اعضای مجمع آن را تأیید کردند. و باید عرض کنم هیات استان کهگیلویه و بویر احمد جزو هیات های برتر از نظر فدراسیون است و قطعاً این استان با ظرفیت موجود، جای کار بیشتری دارد و همه در کنار هم بایستی برای رشد بیش از بیش ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی گام برداریم.
 وی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد، یک استان چهار فصل است و شرایط برگزاری جشنواره‌های مختلف در این استان بسیار فراهم می‌باشد که بایستی با استفاده از این ظرفیت اتفاقات مهمی را رقم زد.
 امیری خراسانی خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم تا اعتبارات از سایر دستگاه‌ها جذب شود و با یک هم افزایی به صورت عادلانه اعتبارات و تجهیزات بین روستاها تقسیم شود.
 در ادامه این نشست محمد تقی علوی مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به اینکه پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در بهمن 57 به عنوان نقطه عطفی در تاریخ ملت ایران، به ورزش ارزش و جایگاه ویژه‌ای داد، گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد از پتانسیل و استعدادهای خوبی در امر ورزش برخوردار است، که در صورت حمایت و توجه می‌توانند در عرصه‌های مختلف بدرخشند.
 وی سرانه ورزشی استان را 94 سانتی‌متر عنوان کرد و گفت: در دولت تدبیر و امید در زمینه ورزش کمک‌های خوبی استان شده و در تلاش هستیم سرانه ورزش استان تا پایان دولت به دو متر مربع افزایش پیدا کند.
 مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به اینکه در استان 999 روستا به شکل پراکنده وجود دارد، گفت: 50 درصد از جمعیت استان در روستاها ساکن هستند، و می‌طلبد وزارت ورزش و جوانان و به‌ویژه فدراسیون ورزش‌های روستایی و عشایری به ایجاد زیرساخت‌ها در مناطق روستایی این استان توجه ویژه داشته‌باشند. 
در پایان این نشست از برگزیدگان بازی‌های بومی محلی استان کهگیلویه و بویراحمد که به‌صورت مجازی برگزار شده بود تجلیل به‌عمل آمد.

از برکات انقلاب توسعه زیرساخت‌ها و افتتاح خانه‌های ورزشی است
دکتر امیری خراسانی رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی با حجت الاسلام سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد دیدار و گفت و گو کرد. 

   

رئیس فدراسیون در این دیدار گفت: به برکت نظام جمهوری اسلامی در این چهل و دو سال گذشته شاهد رشد زیرساخت‌ها و افتتاح خانه‌های ورزش روستایی بوده‌ایم که این اتفاق جزو افتخارات انقلاب اسلامی است.
 وی ادامه داد: در راستای اهداف همگانی به دنبال برگزاری جشنواره‌های مختلفی در سطح روستاها هستیم که روحیه نشاط و شادابی و سلامتی را افزایش دهد و در بحث قهرمانی نیز با برگزاری مسابقات ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی سعی بر استعدادیابی داریم تا بیش از بیش شاهد رشد و شکوفایی استعدادهای اهالی روستا در تیم‌های ملی و میادین بین المللی باشیم.
 امیری خراسانی در پایان خاطرنشان کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری و تاکید بر احیای روستاها، قطعاً فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی با برگزاری رویدادها، جشنواره‌ها و مسابقات در همین راستا گام بر می‌دارد.
 مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: هر چند که تاکنون فعالیت‌هایی ارزنده برای توسعه ورزش روستایی و بازی‌های بومی، محلی در استان انجام شده اما انتظار مضاعف‌تری از مسؤولان این هیأت می‌رود.
 سید محمدتقی علوی اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد استانی کمتر توسعه یافته است اما استعدادهای ورزشی غنی به ویژه در مناطق روستایی و عشایری آن وجود دارد.
 وی افزود: این استعدادها با حمایت‌های بیش از پیش متولیان حوزه ورزش کهگیلویه و بویراحمد و مسؤولان فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی، محلی می‌توانند در کشور مطرح شوند. 
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: زیرساخت‌های ورزشی این استان از جمله در ورزش روستایی رشد قابل ملاحظه‌ای در سال‌های اخیر داشته است.
 علوی عنوان کرد: سرانه فضای ورزشی کهگیلویه و بویراحمد هم اینک ۹۴ سانتیمتر است و این رقم تا پایان سال ۱۴۰۰ به یک مترمربع می‌رسد.
 وی ابراز داشت: مسؤولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد حمایت ویژه‌ای از حوزه ورزش این استان از جمله در زمینه تأمین زیرساخت‌های ورزشی دارند.
 علوی گفت: حدود نیمی از جمعیت ۷۱۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد ساکن روستاها هستند و به همین دلیل نیز می‌طلبد که نگاه ویژه‌ای به ورزش روستایی و بازی‌های بومی، محلی استان از سوی مسؤولان فدراسیون شده و به طور جدی از آن حمایت کنند.

   

 وی اظهار داشت: درخواست می‌شود که مسؤولان فدراسیون شرایط بهتری را برای گسترش هر چه بیشتر ورزش روستایی و بازی‌های بومی، محلی در کهگیلویه و بویراحمد فراهم کنند.
  گفتنی است علوی مدیر کل ورزش و جوانان، عباس شجاعی فر معاونت توسعه ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد ورحمان همت پور رئیس هیأت ورزشی روستایی وعشایری استان در این دیدار حضور داشتند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

دبیر در کهگیلویه و بویراحمد ( + تصاویر )

دبیر در کهگیلویه و بویراحمد ( + تصاویر )

علیرضا دبیر رئیس فدارسیون کشتی ایران به یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد سفر، که ...
چرا سخنان سید حسن خمینی در تلویزیون قطع شد ( + تصاویر )

چرا سخنان سید حسن خمینی در تلویزیون قطع شد ( + تصاویر )

نکته قابل تامل آنجاست که مديران صداوسيما در بهمن سال گذشته به ديدار يادگار امام رفتند ...
(تصاویر ) حضور در مرقد مطهر امام راحل و گلزار شهدای بهشت زهرا

(تصاویر ) حضور در مرقد مطهر امام راحل و گلزار شهدای بهشت زهرا

همزمان با آغاز ایام‌الله دهه‌فجر و در آستانه چهل‌ودومین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب ...
1