تاریخ انتشار
پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۲۰
کد مطلب : ۴۲۷۹۴۲
نگاهی به عملکرد سازمان پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد در زمان شیوع کرونا:

پارکی که خیال کهگیلویه و بویراحمدی‌ها را راحت کرد

۴
۰
پارکی که خیال کهگیلویه و بویراحمدی‌ها را راحت کرد
کبنا ؛ همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد مردم و مسوولان از کمبود امکانات بهداشتی برای مقابله با این بیماری مرگبار نگران بودند. در استان کهگیلویه و بویراحمد دستگاه‌ها و نهادها تلاش زیادی کردند که ماسک، ژل‌های بهداشتی به دست مردم برسانند. کارگاه‌های تولیدی در جا به جای استان راه اندازی شد، کارخانه سینره نقش زیادی در ایفای تولید ژل‌های بهداشتی ایفا کرد. خدمات سپاه پاسداران، هلال احمر و نیروی انتظامی در مقابله با این بیماری ستودنی است. اما در کنار این نهادها، پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد به صورت علمی و عملی وارد میدان شد. واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری توانستند، علاوه بر ساخت کابین ضد عفونی کننده، خط تولید ماسک‌های سه لایه و کاملاً بهداشتی را در دستور کار قرار بدهد که نهایتاً کارخانه تولید ماسک استاندارد و کاملاً بهداشتی را وارد بازار کند و استان کهگیلویه و بویراحمد را از این لحاظ بی‌نیاز و حتی به خارج از استان صادر کند. واحدهای فناور در سازمان پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد اکنون به عنوان واحدهای برتر کشور شناخته می‌شوند که مدیریت سید شمس الدین هاشمی در ارتقاء پارک نوپای علم و فناوری این استان مهم شمرده می‌شود.

پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد در مسیر شکوفایی
 
رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اقدامات پارک از زمان شیوع کرونا گفت: فناوران در این ایام کمک‌های زیادی انجام دادند.
به گزارش کبنا، سید شمس‌الدین هاشمی به مجموعه اقدامات پارک علم و فناوری استان برای مقابله با بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: تعدادی از شرکت‌های فناور استان در بحث آموزش‌های مجازی کارهای خوبی انجام دادند. بعضی فروشگاه‌های اینترنتی ایجاد و خدمات دارویی، سوپر مارکت‌های اینترنتی و خدمات کامپیوتری به وسیله این فروشگاه انجام و موجب شد زنجیره انتقال بیماری ضعیف و محدود شود.

             

  رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در حوزه IT و ICT کاری که انجام شد بحث برگزاری جلسات ادارات استان به صورت مجازی بود، بخش عمده‌ای از جلسات و نشست‌های ادارات استان مجازی شد حتی جلسات پارک علم و فناوری و دید بازدیدهای مدیران از پارک علم و فناوری هم مجازی برگزار شد.
 هاشمی عنوان کرد: این اقدام‌ها باعث شد فاصله‌گذاری هوشمند ایجاد و فناوران و اعضای شرکت‌های دانش‌بنیان و مدیران استان دچار بیماری کرونا نشوند.
 رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در حوزه محصولاتی که فناوران پارک علم و فناوری استان تولید کردند مهمترین آن کارگاه‌های تولید ماسک بود. یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان استان دستگاه تولید ماسک N 95 ۵ لایحه ساخت که این دستگاه با واسطه به کشور عراق صادر کرد.
 این مسئول پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تعدادی از ماسک‌های ۵ لایحه تولیدی در استان موجود است بعدها می‌خواستند این دستگاه را در استان بسازند اما به این نتیجه رسیدند که ساخت این دستگاه با توجه به ایامی که کاهش کرونا بود به صرفه نیست. شرکت دیگر فناور استان در یاسوج در حال تولید ماسک سه لایه معمولی است که روزانه بین ۶ هزار عدد ماسک تولید می‌کند ضمن اینکه ظرفیت تولید ۹ هزار ماسک وجود دارد و به اندازه تولید داریم که می‌توانیم به خارج استان کهگیلویه و بویراحمد صادر کنیم.
 هاشمی ادامه داد: یک شرکت دیگر استان پهباد ضدعفونی بیمارستان‌ها و میادین پرجمعیت و مکان‌های پرتردد و مکان‌هایی که نمی‌توان با روش عادی ضدعفونی کرده را ساخته است، ضمن اینکه حوزه تخصصی شرکت‌های دانش‌بنیان استان ساخت دستگاه تولید ماسک و پهباد نبوده اما در شرایط کرونایی با توجه به نیاز جامعه فعالیت خود را تطبیق داده و به میدان آمدند.
 وی اضافه کرد: حوزه تخصصی شرکت دیگر دانش بنیان در استان خلبانی و هوافضا است اما کابین ضدعفونی ساخت. این کابین با استفاده از گاز اوزن ضدعفونی را انجام می‌دهد و برای نصب در جلوی مراکز و ادارات پر جمعیت کاربرد دارد و هنگام عبور افراد ضدعفونی را انجام می‌دهد، همین شرکت در بحث ساخت دستگاه اکسیژن‌ساز در حال انجام کارهایی است که نتایج آن به اطلاع مردم رسیده می‌شود.

         

 رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:‌ برخی دیگر از شرکت‌ها در زمینه تولید محتوا در حال فعالیت است آنها هم در زمینه فرهنگ‌سازی کلیپ‌هایی ساخته و ارائه کرده‌اند.
 وی با بیان اینکه این فعالیت‌ها پایان کار شرکت‌های فناور نیست، خاطرنشان کرد: کماکان در حال فعالیت هستیم به محض اینکه کارهای جدیدی انجام شود اطلاع رسانی می‌شود که تولیدات جدید ابتدا باید استاندارد بگیرند در نمونه‌های اولیه پاسخ مثبت دهند بعد معرفی شوند. محصولات تولیداتی آنهایی هستند که احساس شد در بازار مشتری دارند و تقاضا برای انها وجود دارد. دستگاه دیگری شرکت‌ها ساختند که با توجه به عدم نیاز بازار، تولید آنها متوقف شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
مثل اینکه هنوز تغییر نکرده رییسش خیلی دیر شده
طاها
Iran, Islamic Republic of
نشستی فقط هی ایگی ماسک و پهپاد. کو اینه از خوت تعریف نده.
Iran, Islamic Republic of
نیروی تاج
United Arab Emirates
تبلیغاتتتتتتتته
واکنش فرمانده کل سپاه به ترور دانشمند هسته‌ای ایران

واکنش فرمانده کل سپاه به ترور دانشمند هسته‌ای ایران

فرمانده کل سپاه گفت: ترور دانشمندان هسته‌ای آشکارترین تقابل خشن نظام سلطه برای جلوگیری ...
از واکسن کرونا چه خبر؟

از واکسن کرونا چه خبر؟

مراحل تست واکسن شامل مرحله آزمایش پیش بالینی است که دانشمندان واکسن جدید را بر روی سلول ...
برای رفع تحریم‌ها چندین سال مذاکره کردیم، اما به نتیجه نرسید

برای رفع تحریم‌ها چندین سال مذاکره کردیم، اما به نتیجه نرسید

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مسیر غلبه بر تحریم‌ها و بی‌اثر کردن آنها گفتند: این مسیر ...
1