تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۴۱
کد مطلب : ۴۲۵۶۵۵
در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویهد و بویراحمد مطرح شد

گلایه مدیر تعاون روستایی: اعتبار ندهید، سردخانه ۲۰۰۰ تنی تعطیل می‌شود

۰
گلایه مدیر تعاون روستایی: اعتبار ندهید، سردخانه ۲۰۰۰ تنی تعطیل می‌شود
کبنا ؛مدیر تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در این استان گفت: سردخانه ۲۰۰۰ تنی تعاون روستایی که اکنون بار اصلی بخش کشاورزی را به دوش می‌کشد، نیاز به اعتبار دارد که اگر فکری نشود، به مشکل جدی می‌خورد و تعطیل می‌شود.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی تعاون روستایی استان کهگیلویه وبویراحمد، قدرت‌الله ویسی به همراه کارکنان شبکه تعاون روستایی با نماینده ولی‌فقیه در این استان دیدار کرد.
در ابتدای این نشست، مدیر تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد با قدردانی از حمایت‌های حجت‌الاسلام حسینی گفت: این سازمان دارای ۱۲۰ اتحادیه و شرکت های تولید، روستایی، زنان و کشاورزی با پراکنش مطلوب در استان بوده که هر کدام از این تشکلها و اتحادیه ها از ظرفیت‌های قابل توجهی برخوردار هستند و باید به کار گرفته شوند.
ویسی افزود: این تشکل‌ها در رشته‌های مختلف کشاورزی و صنایع جانبی و تبدیلی فعالیت می‌کنند که با توجه به ماهیت مردمی بودن آنها می‌توان این تشکلها را ستاره های اجتماعی نامید.
مدیر تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اتحادیه و شرکت‌های تولید، روستایی، زنان و کشاورزی بر محور مردمی بودن تشکیل شدند و آمادگی ایجاد اشتغال و هر گونه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی را با مبنای مشارکت همگانی دارند.
ویسی با اشاره به برنامه‌هایش برای فعالیت مجدد این ظرفیت‌های تعاونی تصریح کرد: انتظار ما از نماینده ولی فقیه در استان این است که با رایزنی‌های مختلف از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، ایجاد ارتباط میان شبکه تعاون روستایی با بنیادهای برکت، علوی و مستضعفان و دیگر هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری به این مهم کمک کند تا شعار رونق تولید و جهش تولید که مد نظر مقام معظم رهبری است، در کهگیلویه و بویراحمد و در بخش تعاون  روستایی به معنای واقعی محقق شود.
مدیر تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش به مشکلات سردخانه ۲۰۰۰ تنی این سازمان در بلوار کشاورز اشاره کرد و گفت: ۳۵ سال از ساخت این سردخانه می‌گذرد و اکنون به تعمیرات و تجهیزات اساسی نیاز دارد که اگر نتوانیم اعتباراتی به این امر اختصاص دهیم، ادامه فعالیت این سردخانه مهم به مشکل جدی برمی‌خورد و دود آن به چشم کشاورزان و تولیدکنندگان می‌رود.
ویسی از مکاتبات خود با مقامات ارشد این استان خبر داد و افزود: علی‌رغم آنکه در همه استان‌ها ردیف بودجه‌ای به تعمیر سردخانه‌ها اختصاص داده شده اما در این استان با وجود پیگیری‌ها هنوز ریالی را به این مهم اختصاص ندادند.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار با قدردانی از عملکرد سازمان تعاون روستایی به ویژه در بحث خرید محصولات کشاورزی و حضور در عرصه تولید، بازاریابی، بازاررسانی و ساماندهی تشکل‌ها به منظور رونق تولید خواستار  تلاش بیشتر و برنامه‌ریزی جدی‌تر در این زمینه شد.
وی ایجاد اشتغال در روستاها را هدف بزرگی برشمرد و افزود: جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر، ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی و اجرای الگوی کشت از برنامه‌های مورد انتظار ما در روستاها است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1