کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

انتقاد استاندار از سرمایه‌گذارهای بومی که در خارج از کهگیلویه و بویراحمد سرمایه‌گذاری کرده‌اند / در بخش معادن باید به 15 استان برتر برسیم

12 تير 1399 ساعت 11:36

یکی از موانع ما این است که نیروهای توانمند مالی بومی استان در جاهای دیگری سرمایه گذاری کرده اند، و افرادی می آیند از منابع داخلی بانک استفاده کنند منصرف می شوند، چون مشروط به این است که 60 درصد پیشرفت فیزیکی را داشته باشیم.


شست ستاد تسهیل و گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت با حضور سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، صبح امروز (پنجشنبه 12 تیرماه 99) نشست ستاد تسهیل و گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت به ریاست حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با حضور معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست اظهار کرد: تا سال گذشته مطالعاتی بر روی معادن استان کهگیلویه و بویراحمد صورت نگرفته است.
کلانتری با بیان اینکه شناخت معادن و مطالعاتی که روی معاون صورت می گیرد بسیار مهم است و به تازگی این مطالعات روی معادن را در استان شروع کرده ایم، افزود: در حال حاضر، مطالعات حدود 7 هزار کیلومتر در حدود 50 درصد معادن استان در حال انجام است، 42 معدن به نتیجه رسیده است، زیرساخت های 8 معدن در شهرستان چرام به جاهای خوبی رسیده است، کهگیلویه و بویراحمد جزئی از این کشور است و هیچ مطالعاتی روی معادنش صورت نگرفته، در حالی که نیاز هست بیشتر هم دیده شود.
کلانتری با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد در همه بخش ها نیاز به فعالیت و کار دارد، بیان کرد: خیلی از استانداران با یکی دو وزیر بیشتر کار ندارند و خیلی از این استان ها مشکلات صادرات دارند، ولی ما الان مشکلات زیرساختی داریم و من در طول سفرم از آموزش و پرورش گرفته تا مسائل دیگر در اقتصاد و صنعت باید جلسات متعددی را با وزیران و معاونان برگزار کنم.
کلانتری تصریح کرد: از پرداخت تسهیلات رضایت داریم، در برخی فعالیت ها مصارف بیش از منابع است، 45 درصد مصارف ما بیشتر از منابع ما است، و در واقع بانک ها  بیکار ننشسته اند. ولی یکی از موانع ما این است که نیروهای توانمند مالی بومی استان در جاهای دیگری سرمایه گذاری کرده اند، و افرادی می آیند از منابع داخلی بانک استفاده کنند منصرف می شوند، چون مشروط به این است که 60 درصد پیشرفت فیزیکی را داشته باشیم.
کلانتری گفت: در بحث معادن، تلاشی که پیش از این در استان داشتند، از رتبه 28 به رتبه 21 رسیده ایم، ولی این قابل قبول نیست، ما باید به میانگین رتبه و در میانه جدول و در بین 15 استان برتر برسیم.
کلانتری اظهار کرد: استان ما استان مرزی نیست و از مزایای مرزی بودن هم بهره نمی برد، ولی زمانی که مرزهای ما نیاز داشت، مردم لر کهگیلویه و بویراحمد مقاومت و شجاعت زیادی از خود نشان دادند.
وی افزود: پس هر چه برای مردم اتفاق بیفتد در تحکیم نظام گام مثبتی است. در این دولت اراده جدی برای کار و فعالیت وجود دارد. لذا اگر سقف 60 درصد را روی سی درصد بیاوریم، می توانیم به میانه جدول برسیم.
وی در پایان تاکید کرد: باید روزانه وضعیت را رصد کنیم سازمان برنامه در بحث آمایش اقدامات خوبی انجام داده است، کمتر استانی داریم که مصارفش بیشتر از منابعش باشد.


کد مطلب: 422767

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/422767/انتقاد-استاندار-سرمایه-گذارهای-بومی-خارج-کهگیلویه-بویراحمد-سرمایه-گذاری-کرده-اند-بخش-معادن-باید-15-استان-برتر-برسیم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1