تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب : ۴۲۲۷۶۷
در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

انتقاد استاندار از سرمایه‌گذارهای بومی که در خارج از کهگیلویه و بویراحمد سرمایه‌گذاری کرده‌اند / در بخش معادن باید به 15 استان برتر برسیم

۰
انتقاد استاندار از سرمایه‌گذارهای بومی که در خارج از کهگیلویه و بویراحمد سرمایه‌گذاری کرده‌اند / در بخش معادن باید به 15 استان برتر برسیم
کبنا ؛شست ستاد تسهیل و گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت با حضور سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، صبح امروز (پنجشنبه 12 تیرماه 99) نشست ستاد تسهیل و گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت به ریاست حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با حضور معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست اظهار کرد: تا سال گذشته مطالعاتی بر روی معادن استان کهگیلویه و بویراحمد صورت نگرفته است.
کلانتری با بیان اینکه شناخت معادن و مطالعاتی که روی معاون صورت می گیرد بسیار مهم است و به تازگی این مطالعات روی معادن را در استان شروع کرده ایم، افزود: در حال حاضر، مطالعات حدود 7 هزار کیلومتر در حدود 50 درصد معادن استان در حال انجام است، 42 معدن به نتیجه رسیده است، زیرساخت های 8 معدن در شهرستان چرام به جاهای خوبی رسیده است، کهگیلویه و بویراحمد جزئی از این کشور است و هیچ مطالعاتی روی معادنش صورت نگرفته، در حالی که نیاز هست بیشتر هم دیده شود.
کلانتری با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد در همه بخش ها نیاز به فعالیت و کار دارد، بیان کرد: خیلی از استانداران با یکی دو وزیر بیشتر کار ندارند و خیلی از این استان ها مشکلات صادرات دارند، ولی ما الان مشکلات زیرساختی داریم و من در طول سفرم از آموزش و پرورش گرفته تا مسائل دیگر در اقتصاد و صنعت باید جلسات متعددی را با وزیران و معاونان برگزار کنم.
کلانتری تصریح کرد: از پرداخت تسهیلات رضایت داریم، در برخی فعالیت ها مصارف بیش از منابع است، 45 درصد مصارف ما بیشتر از منابع ما است، و در واقع بانک ها  بیکار ننشسته اند. ولی یکی از موانع ما این است که نیروهای توانمند مالی بومی استان در جاهای دیگری سرمایه گذاری کرده اند، و افرادی می آیند از منابع داخلی بانک استفاده کنند منصرف می شوند، چون مشروط به این است که 60 درصد پیشرفت فیزیکی را داشته باشیم.
کلانتری گفت: در بحث معادن، تلاشی که پیش از این در استان داشتند، از رتبه 28 به رتبه 21 رسیده ایم، ولی این قابل قبول نیست، ما باید به میانگین رتبه و در میانه جدول و در بین 15 استان برتر برسیم.
کلانتری اظهار کرد: استان ما استان مرزی نیست و از مزایای مرزی بودن هم بهره نمی برد، ولی زمانی که مرزهای ما نیاز داشت، مردم لر کهگیلویه و بویراحمد مقاومت و شجاعت زیادی از خود نشان دادند.
وی افزود: پس هر چه برای مردم اتفاق بیفتد در تحکیم نظام گام مثبتی است. در این دولت اراده جدی برای کار و فعالیت وجود دارد. لذا اگر سقف 60 درصد را روی سی درصد بیاوریم، می توانیم به میانه جدول برسیم.
وی در پایان تاکید کرد: باید روزانه وضعیت را رصد کنیم سازمان برنامه در بحث آمایش اقدامات خوبی انجام داده است، کمتر استانی داریم که مصارفش بیشتر از منابعش باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1