تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب : ۴۲۲۷۶۶
نشست گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت با حضور سعید زرندی معاون وزیر صمت برگزار شد

توصیه معاون وزیر صنعت به مسئولان کهگیلویه و بویراحمد؛ برای توسعه استان خودتان اول پای کار بیاید

۰
توصیه معاون وزیر صنعت به مسئولان کهگیلویه و بویراحمد؛ برای توسعه استان خودتان اول پای کار بیاید
کبنا ؛نشست ستاد تسهیل و رقع موانع تولید و گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت با حضور سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، صبح امروز (پنجشنبه 12 تیرماه 99) نشست ستاد تسهیل و گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت به ریاست حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با حضور معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.
سعید زرندی معاون طرح و برنامه صنعت، معدن و تجارت در این جلسه با تبریک میلاد امام رضا (ع) به برنامه‌های این وزارت برای رونق واحدهای صنعتی اشاره کرد و گفت: طرح‌های بالای 60 درصد استان کهگیلویه و بویراحمد را به ما معرفی کنیم.
وی در ادامه افزود: ما لیست‌های واحدهای تعطیل را در سامانه وزارت صمت بارگذاری کردیم و هر سرمایه گذاری که بخواهد فعالیتی انجام بدهد، ابتدا ما این واحدها را به آنها معرفی می‌کنیم.



زرندی در ادامه به مسئولان کهگیلویه و بویراحمد توصیه کرد برای توسعه و رونق واحدهای تولیدی باید درون استان خودتان شاهد تغییر و تحول باشیم. چرا بانک‌های استان برای جذب تسهیلات رونق واحدهای صنعتی همکاری نکردند، پس ابتدا باید خودتان پای کار بیاید و تا خودتان پای کار نیاید، هیچ کاری نمی‌توان برای پیشرفت و توسعه این استان انجام داد.
وزیر صنعت و معدن گفت: گیاهان دارویی استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت این را دارد که می‌تواند برند باشد.
وی تاکید کرد: استان شما پتانسیل رشد را دارد، پس باید موضوعات داخل استان را مدیریت کنید، به نظر می‌آید، ابتدا باید عزم و هماهنگی برای توسعه استان در بین مسئولان شکل بگیرد، چرا که شرایط کشور برای کار فراهم است.
زرندی گفت: آدم‌های پول دار استان را شناسایی کنید و پای کار بیاورید.
سعید زرندی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به شرایط کشور اشاره کرد و گفت:  اگر بخش خصوصی نبود گذر از شرایطی که دشمن متخاصم برای کشور ایجاد کرده سخت و دشوار می‌شد لذا باید به جهادگران اقتصادی ادای دین کنیم چراکه اگر همت و اعتماد به نفس ایرانی نبود نمی‌توانستیم بر مشکلاتی که دشمن ایجاد کرده غلبه کنیم.
معاون طرح و برنامه وزارت صمت با اشاره به مشکلاتی که در نتیحه تحریم‌ها ایجاد شده گفت: تحریم‌ها مشکلات زیادی ایجاد کرده است اما باید از آن استفاده کرده و آن را به فرصت تبدیل کرد.
وی عنوان کرد: اولین استراتژی برای تبدیل تحریم به فرصت جایگزینی واردات در قالب نهضت ساخت داخل است که از سال گذشته شروع کردیم و امسال هدف‌گذاری ما بومی‌سازی ۳.۲ درصد واردات کشور است.
این مسوول ادامه ادامه داد: در کنار این استراژی،  استراتژی جایگزینی واردات در کنار توسعه صادرات را دنبال می‌کنیم، در توسعه صادرات هم به مانند واردات با مشکلاتی مواجه هستیم و در این حوزه تمرکز ما بر روی کشورهایی بود که امکان توسعه صادرات داشتیم و اجازه ندادیم شرایطی که ایجاد شد اقتصاد کشور را قفل کند.



زرندی ادامه داد: در ۳ ماهه امسال با مشکلاتی مواجه بودیم و کرونا هم به آن اضافه شد اما بررسی کردیم از نبود شرکت‌هایی که به خاطر تحریم از ایران رفتند فرصت برای تولید کننده ایرانی فراهم شد و ما در ۱۴ قلم از ۳۴ قلم کالا افزایش تولید داشتیم.
معاون وزارت صمت ادامه داد: بعد از دو سال، تولید خودروی سواری ما مثبت شد و در حوزه وانت، کامیونت، پتروشیمی، تلویزیون و ماشین لباسشویی، حوزه فولاد خام، شمش و آلومینیوم عملکردمان نسبت به سال قبل مثبت‌تر شد.
وی عنوان کرد: البته مشکلات فراوانی از جمله در حوزه تخصیص ارز به واحدها داریم که منکر این وضعیت که دغدغه ما است نمی‌شوم.



این مسوول با تاکید بر بهره‌وری و تکمیل طرح‌های نیمه تمام در خصوص بازگشت واحدهای تعطیل به چرخه تولید گفت: برنامه‌ریزی امسال ما بازگشت دو هزار و ۲۰۰ واحد به چرخه تولید است البته واحدهای تعطیل را در سامانه بهین‌یاب بارگزاری کردیم که کسی که می‌خواهد سرمایه‌گذاری کند به این واحدها هم توجه داشته باشد.
زرندی با اشاره به اینکه 12 استان را بر اساس میزان توسعه شناسایی کردیم، افزود: پتانسیل کشاورزی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد باید مد نظر باشد، ضمن اینکه موضوعات این استان را به صورت ویژه پیگیری می‌کنم.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1