کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان خبر داد؛

سادات محمودی پایلوت تولید صنایع دستی کهگیلویه وبویراحمد

25 خرداد 1399 ساعت 12:02

دهستان سادات محمودی در بخش پاتاوه پایلوت تولید صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد می‌شود.


سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد با امام جمعه پاتاوه دیدار کرد.
مجید صفائی در این نشست با گرامی‌داشت ۲۰ خرداد روز جهانی صنایع دستی و آغاز هفته صنایع دستی، گفت: دهستان سادات محمودی در بخش پاتاوه پایلوت تولید صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد می‌شود.
به گزارش کبنا؛ وی با بیان اینکه بخش پاتاوه در حوزه میراث فرهنگی هم قابلیت‌های زیادی دارد، تصریح کرد: پل تاریخی پاتاوه از مهمترین آثار تاریخی در این بخش است که کار مرمت اضطراری این بنای تاریخی در سال 99 شروع شده است.
سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ساماندهی زیرساخت‌های گردشگری آبشار بهرام بیگی نیز از برنامه‌های مهم این اداره‌کل در بخش پاتاوه است.
صفائی به ظرفیت‌های ایجاد بومگردی در بخش پاتاوه اشاره کرد و گفت: از سرمایه‌گذاران ایجاد بومگردی در این بخش حمایت ویژه می‌شود.
امام جمعه پاتاوه نیز در این دیدار با اشاره به اینکه  کهگیلویه و بویراحمد دارای قدمت طولانی از لحاظ تاریخی است، گفت: آثار تاریخی منحصر به فردی در استان وجود دارد که در جذب گردشگر بسیار موثر است.
حجت‌الاسلام ابراهیم چراغی با بیان اینکه بخش پاتاوه ورودی استان کهگیلویه و بویراحمد است، تصریح کرد: باید منظره ورودی استان طوری طراحی شود که برای گردشگران جاذبه داشته باشد.
او به ظرفیت‌های گردشگری این بخش نیز اشاره کرد و افزود: ساماندهی زیرساخت‌های گردشگری آبشار مُنج می‌تواند در اشتغال‌زایی مردم و توسعه گردشگری این بخش نقشی موثر ایفا کند.
چراغی عنوان کرد: اقدامات چند ماه اخیر اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد در بخش پاتاوه قابل تقدیراست.


کد مطلب: 422061

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/422061/سادات-محمودی-پایلوت-تولید-صنایع-دستی-کهگیلویه-وبویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1