تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۳۷
کد مطلب : ۴۲۱۶۶۸
علی خوان‌پایه فرماندار گچساران:

سفرهایی که برای مردم گچساران گران تمام شد / آژیر قرمز کرونا به صدا درآمد / توصیه‌های جدی مسئولان شبکه بهداشت به مردم گچساران

۳
۰
سفرهایی که برای مردم گچساران گران تمام شد / آژیر قرمز کرونا به صدا درآمد
کبنا ؛شهرستان گچساران که تا پیش از این با ثبت بیش از ۱۰ روز بدون گزارش بیماری ویروس کرونا وضعیت آن سفید اعلام شده بود با بی احتیاطی برخی شهروندان از سه روز پیش تاکنون شاهد افزایش چشمگیر تعداد بیماران کرونایی است.
شهرستان گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد در ۶۹ کیلومتری شهرستان بهبهان از توابع استان خوزستان واقع شده است.
مردم این شهرستان از گذشته‌های دور تاکنون با شهروندان خوزستانی ارتباط‌های زیادی داشته‌اند به طوری که تعداد زیادی از اصناف فعال شهر دوگنبدان خوزستانی هستند. اصناف دوگنبدان بسیاری از کالاهای مورد نیاز فروشگاه‌های خود را از بنکداران خوزستانی خریداری می‌کنند.
فرماندار گچساران گفت: سفر برخی شهروندان گچسارانی به استان خوزستان سبب جهش چشمگیر تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا در این شهرستان شده است.
 علی خوان پایه افزود: در حالیکه گچساران به دلیل وجود کارکنان غیر بومی شرکت نفت، کارخانه پتروشیمی و سد در دست ساخت چم شیر و قرار داشتن در جاده ارتباطی استان‌های جنوبی از مناطق پرخطر از نظر ویروس کرونا بود اما با تعطیلی به موقع بازار و مشارکت مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی وضعیت بسیار خوبی از نظر انتشار ویروس کرونا داشت اما با مسافرت برخی شهروندان به استان خوزستان زنگ خطر شیوع این بیماری را به صدا درآمده است.
 وی اضافه کرد: هم اکنون وضعیت گچساران به لحاظ شیوع ویروس کرونا قرمز است.
 فرماندار گچساران تصریح کرد: برای کاهش انتشار بیماری محدودیت‌هایی در این شهرستان پیش بینی شده است.
وی اظهار داشت: همه پارک‌ها، بوستان‌ها، مکان‌های تفریحی، تالارها، سالن‌های غذاخوری، سالن‌های ورزشی، قبرستان‌ها و گیم نت‌ها تعطیل است.
چند درصد مردم به کرونا مبتلا خواهند شد؟ - تابناک | TABNAK
 رئیس شبکه بهداشت گچساران نیز گفت: با توجه به اینکه افرادی که کرونای آنان مثبت است ممکن است تعداد بیشتری را مبتلا کرده باشند میزان نمونه برداری از افراد با علائم مشکوک افزایش می‌یابد.
 آرین غلامیان عنوان کرد: نقاهتگاه نگهداری بیماران کرونایی در گچساران که به دلیل نبودن بیمار کرونایی تعطیل شده بود دوباره راه اندازی خواهد شد.
 وی بیان کرد: افرادی که جواب تست آن‌ها مثبت شده در خانه یا نقاهتگاه تحت مراقبت قرار می‌گیرند.
 سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران اظهار داشت: مرحله سوم طرح غربالگری ویروس کرونا از روز بیستم اردیبهشت در گچساران آغاز شده و تعداد زیادی از شهروندان غربالگری شده‌اند.
 وی بیان کرد: در مرحله نخست غربالگری ویروس کرونا ۱۱۱ هزار و ۱۴۲ نفر و در مرحله دوم نیز ۹۲ هزار نفر برای ویروس کرونا غربالگری شدند.
 سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران تاکید کرد: در مرحله دوم براساس دستورالعمل افراد زیر ۱۵ سال غربالگری نشدند.
غلامیان ابراز داشت: از ابتدای اسفند تاکنون با تشکیل گروه‌های اطلاع رسانی در فضای مجازی، توزیع تراکت و پوسترهای اطلاع رسانی، پایش مداوم فروشگاه‌های توزیع مواد غذایی و ضدعفونی مکان‌های عمومی تلاش‌های زیادی برای پیشگیری از انتشار بیماری کرونا در گچساران شده بود اما غفلت برخی شهروندان باعث افزایش تعداد بیماران کرونایی در این شهرستان شده است.
 وی گفت: این افزایش تعداد بیماران کرونایی زنگ خطر موج دیگری از بیماری ویروس کرونا را به صدا درآورده است که در صورت بی توجهی مردم عواقب جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت.
 وی افزود: استفاده مداوم از ماسک حتی در فاصله کوتاه بیرون رفتن از خانه، شست و شوی مداوم دست‌ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی ضرورتی اجتناب ناپذیر برای پیشگیری از انتشار بیشتر بیماری کرونا در گچساران است.
بنا براین گزارش، آمارهای منتشر شده از سایت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گویای این حقیقت تلخ است که ویروس منحوس کرونا همچنان بر اسب تندروی خود می‌تازد و زن و مرد پیر و جوان را به زانو در می‌آورد.
 آمد و رفت های بی دلیلمان در کوچه‌های شهر و شرکت در مراسم عروسی، عزا و دیگر موراد آتش همه گیری کرونا را شعله ور تر می‌کند و همچنان گوش‌هایمان بدهکار هشدارهای مسئولان بهداشت نیست.
 اخبار کرونایی کهگیلویه و بویراحمد رعب انگیز و اعلام شد که شیب کرونا در کهگیلویه و بویراحمد با افزایش قابل توجهی روبه رو است.
زندگی عادی را فراموش کنید | پیک‌های بعدی کرونا احتمالا در راهند ...
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: علی رغم هشدارها، همچنان شاهد حضور افراد در مکان‌های عمومی پر خطری همچون مراسم‌های تشییع جنازه، ختم و مجالس عروسی هستیم.
پرویز یزدان پناه ابراز داشت: افزون بر ۹۰ درصد مبتلایان در کهگیلویه و بویراحمد در این مکان‌های پر خطر به ویژه حضور در مراسم ترحیم و عروسی به بیماری کرونا دچار شده‌اند.
 یزدان پناه تاکید کرد: بی توجهی به دستورالعمل‌ها و توصیه‌های بهداشتی، خطرات بزرگی از حیث گسترش این بیماری در استان را در پی دارد.
 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از هم استانی‌ها خواست که از هر گونه تردد و سفر غیر ضرور به جد پرهیز و به سلامت خود و جامعه احترام بگذارند.
 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز از مردم خواست فقط برای انجام کارهای ضروی از منزل خارج شوند، چنانچه به بیرون می‌روند باید فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و ماسک و دستکش استفاده کنند.
 محمد مهدی بانشی افزود: در روزهای اخیر مردم کهگیلویه و بویراحمد در رعایت مسائل بهداشتی بسیار ضعیف عمل کرده‌اند و چنان می‌پندارند که این بیماری به هیچ وجه به این استان وارد نشده است.
 وی تاکید کرد: مردم هوشیار باشند که در صورت رعایت نکردن مسائل بهداشتی تاوان سختی خواهیم داد که آن هم مرگ عزیزانمان خواهد بود و به سرنوشت استان خوزستان دچار خواهیم شد.
 پس بهتر است به خاطر عزیزانمان هم شده به خود رحم کنیم و در خانه‌هایمان بمانیم و اندکی صبر داشته باشیم تا باز هم بتوانیم برای باری دیگر در جمع خانواده حضور پیدا کنیم.
دکتر جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت می‌گوید:  از دیروز تا امروز ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۳۵۷۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.
وی اضافه کرد که از بین مبتلایان جدید، ۴۹۴ مورد بستری و ۱۰۸۰ مورد از افراد معادل ۸۶ درصد از موارد جدید، در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.
به گفته جهانپور، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۶۴ هزار و ۲۷۰ نفر رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما

سید
Iran, Islamic Republic of
حالا که راگذاشتی رئیس شبکه هراتفاقی که بیفته دوراز انتظار نیست...حالا قدر و قیمت دکتر سهراب صیدی رابدانید...کارهرکس نیست خرمن کوفتن ...گاونرمیخواهدومردکهن
Iran, Islamic Republic of
علت اصلی افزایش تعداد بیماران در گچساران ، انتصاب یه نفر حتی بدون یک روز سابقه کار اجرایی بعنوان سرپرست شبکه بهداشت می باشد !!
علاوه بر این ، وی هیچگونه اطلاعی از مسائل بهداشتی ندارد و تنها در رشته دندانپزشکی تحصیل کرده !!
این هم هدیه روز های آخر تاجگردون به مردم منطقه !!
لطفا حاشیه سازی نکنید !!!
مدیر قبلی یه متخصص داخلی و کاملا مرتبط با روزهای اخیر بود و همه شاهد دهستند که مرتب امور مربوط به بیماران رو با تماسهای شخصی پیگیری می کرد .
بابا به کی باید گفت که سلامت مردم ، محل آزمون و خطا نیست !!!
جناب آقای غلامیان ؛
گفته بودی در انتصابات ، تنها شایستگی رو ملاک قرار می دهی !؟ خدایی ، حضرت عباسی ، خودت رو شایسته این مقام می دونی ؟؟؟؟؟

وجدانا مستند جواب بده !! نزار ضعیف ترین مدیر تاجگردون شناخته بشی !!!
Iran, Islamic Republic of
تو این چند ماه هر خانواده بالی ۳۰۰هزار فیش آب براش اومده لا اقل تخفیف هایی را به مردم بدن
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1