تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب : ۴۲۱۲۲۶
در دیدار با مدیرعامل ایرنا؛

کلانتری: جذب توریست از خلیج فارس و سرمایه‌گذاری خارجی اولویت کاری من است

۰
کلانتری: جذب توریست از خلیج فارس و سرمایه‌گذاری خارجی اولویت کاری من است
کبنا ؛سید ضیا هاشمی شامگاه شنبه در دیدار حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: ماهیت و ساختار بسیاری از امور در دوران بروز این بیماری به هم ریخته و از هم گسستگی در حوزه های مختلف قابل مشهود است.
وی با بیان اینکه البته همچنان باید خود را برای زندگی بر بستر بیماری کرونا عادت داد و هنوز به گفته متخصان امر نمی توان زمان مشخصی را برای پایان دقیق آن متصور بود، تصریح کرد: در عین حال نباید به راحتی تسلیم برخی شرایط و ساختارهای تغییر یافته ناشی از بروز این بیماری شد.
هاشمی ساختار فعلی دوران کرونا و پیامدهای پس از آن را به دوران هشت سال دفاع مقدس و شرایط پس از جنگ تشبیه و تعبیر کرد و یادآور شد: بسیاری از اقشار جامعه همچون دوران پس از جنگ در اثر بروز این بیماری دچار دردها و افسردگی ها و عوارض ناشی از ان شده اند و باید برای جبران این عقب افتادگی ها وتسکین این دردها و آلام مجاهدانه ، سخت کوشانه تر و با برنامه ریزی مدون وارد میدان شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به پیشرفت ها، دستاوردها و مدیریت جهادگونه، مدبرانه و سخت کوشانه استاندار کهگیویه وبویراحمد و سامان بخشیدن به بسیاری از امور در بخش های مختلف اشاره کرد و گفت: توفیق های کسب شده در ساماندهی امور و مدیریت بحران از سوی مجموعه مدیریت اجرایی کنونی این استان قابل محسوس و تامل است.
هاشمی ابراز داشت: این در حالی است که پیش بینی ها و تحلیل ها از سوی نهادهای ذیربط در حوزه های امنیتی و اجرایی کشور وضعیت کهیلویه و بویراحمد را در چه مساله انتخابات و حتی حوادث ابان ماه پس از سهمیه بندی بنزین به فراخور شرایط و گذشته این استان بحرانی و قرمز عنوان شده بود اما با مدیریت و تدبیر مجموعه مدیریتی و سایر مسئولان امر این موضوعات با کمترین تنش و درگیری و در کمال آرامش به پایان رسید.
هاشمی ادامه داد: کهگیلویه وبویراحمد همچنین در پیش بینی های وزارت بهداشت و با توجه به برخی ویژگی های خاص آن از جمله گردشگر پذیر بودن و شرایط آب و هوایی مناسب و وابستگی های عاطفی و قومیتی در بین مردم جزو مناطق پرخطر و مستعد در شیوع بالای بیماری کرونا محسوب می شد.
این استاد جامعه شناس ادامه داد: اما امروز و با گذشت بیش از سه ماه از بروز بیماری یکی از استان های موفق و با کارنامه درخشان و امیدوارکننده در بحث مدیریت، وپیشگیری کرونا در بسیاری از شاخص های مورد نظر متولیان امر و ستاد ملی مدیریت کرونا، استان کهگیلویه وبویراحمد است.
وی همچنین ابتکار جالب استاندار کهگیلویه وبویراحمد برای شناسایی نخبگان، افراد و شخصیت های علمی ، با نفوذ و کارآمد این خطه را در حوزه های مختلف مدیریتی ، داشگاهی و اجرایی در ارکان نظام و دولت برای کمک به توسعه و خروج این استان از تنگناها و چالش های فرا روی آن نیز قابل تقدیر دانست.
هاشمی یاداور شد: بدون شک این ابتکار جالب به عنوان وجه برجسته در دوران مدیریتی و کارنامه درخشان استاندار کهگیلویه وبویراحمد ثبت خواهد شد.
مدیرعامل ایرنا تاکید کرد: البته این ایده نیز درگذشته ودر سطح مجامع علمی و دانشگاهی در تهران توسط استادان و برخی شخصیت های علمی اجرایی شد اما به این شکل گستره و جامع نبود.
توفیق ها در سایه انسجام و همراهی مردم حاصل شد
استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز توفیق های حاصل شده در رویدادهای رخ داده حدود یک سال گذشته را برغم پیش بینی ها و تصورات مسئولان امنیتی در بروز خسارات بالا نتیجه همراهی، همگامی و انسجام مردمی و همچنین هوشیاری و احساس مسئولیت دستگاه های مختلف امنیتی، انتظامی ، اجرایی و حتی خدماتی و بسیج همگانی میان همه ارکان نظام و دولت در این استان دانست.
حسین کلانتری یادآور شد: این استان در حوادث آبان سال گذشته و در اطلس امنیتی در شورای عالی امنیت ملی و وزارت کشور منطقه ای با ضریب خسارت بالا و وضعیت قرمز مطرح بود.
وی تصریح کرد: اما در عین حال این حادثه با تدبیر ، درایت و هوشیاری نهادهای امنیتی ، انتظامی ، اطلاعاتی و همراهی و همگامی مردم با کمترین تنش به پایان رسید.
وی یادآور شد: در زمینه انتخابات نیز پیشبینی ها در شورای امنیت و حوزه امنیتی و اجتماعی وزارت کشور و بر اساس اطلس امنیتی وضعیتی قرمز و بحرانی برای آن طراحی شده بود.
کلانتری بیان کرد: در این حوزه نیز به اذعان بسیاری از کارشناسان و صاحبنظران و حتی سیاسیون این استان و تحلیل های کارشناسان وزارت کشور یکی از بهترین، سالم ترین و با کمترین تنش در طول انتخابات های گذشته کهگیلویه وبویراحمد، انتخابات مجلس شورای اسلامی اسفند سال گذشته بود.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد همچنین یادآور شد: در زمینه بیماری کرونا نیز برغم همه پیش بینی ها که این استان با توجه به شرایط خاص اقلیمی بویژه در ایام تعطیلات نوروز و همچنین وضعیت خاص عشیره ای بودن و شاخص های عاطفی نیز در معرض خطر بالای بیماری کرونا هست اما با کمک القفاط الهی ، همراهی مردم فهیم تاکنون به لحاظ شاخص های مورد نظر وزارت بهداشت بهترین عملکرد را داشته ایم.
کلانتری تاکید کرد: تنها عاملی که تاکنون توانسته مانع از عمیق تر شدن و نفوذ بیش از پیش ویروس کرونا با آن شدت و حدت ناقل بودنش در سطح جامعه و این استان شود افزایش میزان همدلی ها، انسجام و بسیج همگانی برای مقابله و مبارزه جدی و جانانه با آن بوده است.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در نشست ستاد ملی مقابله با کرونا در ارتباط ویدئوکنفرانس با استانداران سراسر کشور از حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد و تلاش های ارزنده اعضای ستاد مدیریت کرونای این استان تجلیل کرد.
در این نشست کهگیلویه و بویراحمد بر اساس نمودار ارائه شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا به عنوان بهترین استان کشور در برخی شاخص ها از جمله کمترین بیمار کرونایی و کمترین میزان مرگ و میر ناشی از آن انتخاب و معرفی شد.
برنامه ریزی لازم برای دوران پسا کرونا
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: برنامه ریزی و راهکارهای لازم برای عبور از برخی بحران ها و شرایط دورن پسا کرونا دراین استان تدوین شده و حتی برخی از برنامه ها نیز عملیاتی و اجرایی شده اند.
کلانتری به دیدارهای فشرده با مسئولان و مقامات کشوری ، هلدینگ ها و سایر سازمان های شبه دولتی برای انجام سرمایه گذاری ، تزریق اعتبار ، رونق تولید و اشتغال در استان اشاره کرد و گفت: درسه ماه گذشته با وجود شیوع بیماری مرگبار کرونا برای پیگیری برخی پروژه ها با رئیس سازمان برنامه و بودجه دیدار و رایزنی های لازم برای افزایش اعتبارات انجام گرفت.
وی ابراز داشت: در سفر هفته اخیر و ملاقات با محمد باقر نوبخت مبلغ ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل و بهره برداری جاده ملی پاتاوه – دهدشت به مجری طرح ابلاغ شد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: برخی برنامه ها و راهبردهای در سطح ملی و از سوی دولت نیز در استان اجرایی شده که یکی از مهمترین و موثرترین آن ساخت بیش از ۱۳ هزار واحد مسکونی تاپایان سال جاری در سطح استان بویژه روستاها و مناطق محروم است.
کلانتری یاداور شد: قرار است همچنین تا پایان دولت دوازدهم بیش از ۱۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی با رویکرد روستائیان و مناطق محروم در سطح استان احداث و تحول متقاضیان شود.
وی تصریح کرد: بهره مندی این تعداد خانوار محروم ، کم بضاعت و نیازمند از مسکن مقاوم و مناسب تا حدود زیادی سبب رونق بخشی به صنعت ساختمان و افزایش میزان اشتغالزایی در بسیاری از مناطق استان خواهد شد.
وی با بیان اینکه عملیات اجرایی بخش عمده ای از این واحدها آغاز شده و یا در حال اجرا است گفت: بر اساس زمان بندی و تاکید دولت تمامی این واحدهای شهری و روستایی تا پایان سال جاری تکمیل و آماده بهره برداری و تحویل به مالکان و متقاضیان خواهد شد.
کلانتری میزان سرمایه گذاری برای ساخت، تکمیل و بهره برداری از این واحدهای مسکونی اعم از شهری و روستایی را رقمی افزون بر ۳۷ هزار میلیارد ریال عنوان کرد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: در بخش ساخت مسکن شهری برای نیازمندان و افراد فاقد مسکن پنج هزار و ۳۶۷ واحد در قالب طرح اقدام ملی و مشارکتی از سوی وزارت راه و شهرسازی پیش بینی و طراحی شده که تا پایان امسال این تعداد واحد به بهره برداری خواهند رسید.
وی یادآور شد: در بخش ساخت مسکن روستایی با کمک دولت، سازمان برنامه و بودجه و بنیاد مسکن و در قالب طرح های مشارکتی ۱۰ هزار و ۶۹۹ واحد مسکونی برای افراد و روستانشینان فقیر و نیازمند درمناطق مختلف استان احداث، تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.
استاندارکهگیلویه وبویراحمد با اشاره به مراحل ساخت و واگذاری واحدهای مسکن مهر در استان گفت: میانگین پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکن مهر درکهگیلویه وبویراحمد در سال ۹۲ و قبل از آغاز دولت تدبیر و امید حدود ۴۰ درصد بود.
کلانتری ادامه داد: دولت تدبیرو امید از سال ۹۲ تاکنون بیش از ۱۷هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در زمینه ایجاد زیرساخت ها و تکمیل و بهره برداری این تعداد واحد مسکن مهر در استان سرمایه گذاری کرده است.
گردشگری محور توسعه کهگیلویه وبویراحمد
وی در بخش دیگری از سخنان خود همچنین گردشگری را محور اصلی توسعه همه جانبه این استان دانست و گفت: جاذبه ها، مناظر بکر، طبیعی و گردشگری در کنار امام زاده های متعدد و اماکن تاریخی و مذهبی این دیار را به سرزمینی زیبا با جاذبه های حیرت انگیز تبدیل کرده است.
کلانتری گفت: اما با وجود همه این ظرفیت های بالقوه هنوز صنعت اکوتوریسم وگردشگری این دیار با اقصاد مردم پیوند نخورده که می توان با سرمایه گذاری اصولی و ایجاد بستر لازم برای شکوفایی توانمندی ها زمینه ظهور این قابلیت ها و استعدادها را فراهم کرد.
کلانتری یکی از برنامه های مهم استان را نیز توسعه زیرساخت های حمل و نقل اعم از جاده ای و هوایی از جمله رونق فرودگاه یاسوج و بهره برداری از جاده ملی پاتاوه – دهدشت ذکر کرد.
وی یکی از برنامه های جدی در دورن پسا کرونا را توسعه و رفع چالش های فرا روی فروگاه یاسوج دانست و گفت: یکی از اقدام های در دست اجرا زمینه سازی برای سرمایه گذاری گردشگری خارجی و جذب توریست بویژه از کشورهای حوزه خلیج فارس خواهد بود.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد خواستار انتقال و اطلاع رسانی بیشتر از ظرفیت ها، قابلیت ها و توانمندی های بالقوه این استان زر خیز در حوزه های مختلف از سوی رسانه ها بویژه خبرگزاری جمهوری اسلامی در سطح ملی شد و گفت: تحقق همه این برنامه ها و طرح ها بدون همراهی رسانه ها ممکن نیست. (ایرنا)
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1