کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس جهادکشاورزی شهرستان گچساران تشریح کرد؛

پاسخگویی به 10 هزار و 945 ارباب رجوع در شرایط مختلف/ اشتغال زایی 340 نفر در طرح های کشاورزی و دامی / اعطای 21 میلیارد تومان تسهیلات بانکی

30 ارديبهشت 1399 ساعت 13:45

پرورش شترمرغ صنعتی به ظرفیت 1000 قطعه، گاوداری شیری 130 راسی، واگذاری زمین با محوریت طرح خروج دام از روستا، احداث و همراه با بخش دام و طیور اشتغالزایی برای 340 نفر صورت گرفت.


سیدعبدالوهاب پورالحسینی رئیس جهادکشاورزی شهرستان گچساران در گفت و گو با خبرنگار کبنا به تشریح عملکرد یک ساله خود پرداخت.  پورالحسینی در خصوص تشکیل میز خدمت و رسیدگی به ارباب رجوع گفت: میز خدمت و رسیدگی به ارباب رجوع یکی از دغدغه‌های ما در اداره جهاد کشاورزی شهرستان است که در این راستا پاسخگویی به 10 هزار و 945 نفر ارباب رجوع صورت گرفت و مشکلات و درخواست‌های آنها مورد پیگیری قرار گرفت.
پورالحسینی اظهار کرد: طی یک سال، 206 روز در شرایط مختلف در محل میز خدمت شخصاً پاسخگوی همشهریان گچسارانی بودم.
پورالحسینی افزود: برای ساماندهی اراضی کشاورزی احداث کانال را داشتیم، تکمیل پروژه ایستگاه پمپاژ بابا کلان تا مرحله آبگیری استخر ذخیره آب، احداث خط انتقال آب و سه واحد استخر ذخیره آب باغات دیل و چرزو، احداث شبکه سه وچهار انتقال آب دیل از دیگر فعالیت‌های جهاد کشاورزی بوده است.
پورالحسینی گفت: در یک هزار و پنجاه هکتار از اراضی دشت لیشتر و تنگ انگشترک سیستم آبیاری نوین اجرا شده است.
پورالحسینی بیان کرد: جاده و پل بین مزارع اراضی کشاورزی روستاهای سراب ننیز، امامزاده جعفر، ناصر آباد، تلخاب شیرین، چرزو، نیمدور احداث شده است.
پورالحسینی در خصوص کنترل ملخ در شهرستان اظهار کرد: در سطح 90 هزار هکتار پایش و 8 هزارو 700 هکتار مبارزه و کنترل ملخ مهاجرصحرایی صورت گرفت.
رئیس جهاد کشاورزی گچساران به اعطای تسهیلات بانکی اشاره کرده و افزود: برای طرح‌های دامپروری 370 مورد پرونده تسهیلات بانکی با اعتبار 21 میلیارد تومان تشکیل و به استان ارجاع داده شد.
پورالحسینی بیان کرد: پرورش شترمرغ صنعتی به ظرفیت 1000 قطعه، گاوداری شیری 130 راسی، واگذاری زمین با محوریت طرح خروج دام از روستا، احداث و همراه با بخش دام و طیور اشتغالزایی برای 340 نفر صورت گرفت.
پورالحسینی اظهار کرد: چهل نفر زنبوردار برای توسعه طرحها و اشتغالزایی، با اعتبار 2 میلیارد و 800 میلیون تومان معرفی شد.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان گچساران بیان کرد: نظارت بر کاشت، داشت، برداشت، و توزیع 4 هزارو 500 تن کود ماکرو،3 هزار و 600 تن انواع بذر گندم و خرید 24 هزارتن گندم از جمله فعالیت‌های جهاد کشاورزی گچساران طی یک سال گذشته است.
شهرستان گچساران به دلیل وجود رودخانه‌های پرآب و سد مخزنی بزرگ کوثر از مناطق مستعد در زمینه کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد محسوب می‌شود.بخش مرکزی شهرستان گچساران سه دهستان، ۱۲۰ روستا و ۲۶ هزار و ۶۳۸ نفر جمعیت روستایی و ۱۰ هزار نفر جمعیت عشایری دارد که شغل بسیاری از آنان کشاورزی و دامپروری است.


کد مطلب: 421050

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/421050/پاسخگویی-10-هزار-945-ارباب-رجوع-شرایط-مختلف-اشتغال-زایی-340-نفر-طرح-های-کشاورزی-دامی-اعطای-21-میلیارد-تومان-تسهیلات-بانکی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1