تاریخ انتشار
شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب : ۴۲۰۹۵۶
در بازدید صفایی از مناطق گردشگرپذیر چرام مطرح شد:

حمایت از ایجاد بوم‌گردی در منطقه ساورز چرام

۱
حمایت از ایجاد بوم‌گردی در منطقه ساورز چرام
کبنا ؛مجید صفایی در سفر یک‌روزه خود از منطقه دشت لاله‌های واژگون ساورز، منطقه عشایری طسوج، بوم‌گردی بخشایش و منطقه گردشگری آبشار المون بازدید کرد.
به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد، سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از منطقه دشت لاله‌های واژگون ساورز چرام با بیان اینکه این منطقه بهترین مکان برای ایجاد واحدهای گردشگری، بوم‌گردی و کمپ عشایری است، اظهار کرد: به سرمایه‌گذاران ایجاد بوم‌گردی در منطقه گردشگر پذیر ساورز تسهیلات ارزان‌قیمت پرداخت می‌شود.
مجید صفایی گفت: دشت لاله‌های واژگون منطقه ساورز شهرستان چرام رویشگاه اصلی گونهٔ گیاهی و یکی از جاذبه‌های دیدنی و گردشگری  استان کهگیلویه و بویراحمد است.
او افزود: حدود به 200 هکتار از دشت لاله‌های واژگون منطقه گردشگر پذیر ساورز چرام توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.
بیشترین صنایع‌دستی استان در بین مردم عشایر تولید می‌شود
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از منطقه عشایری طسوج چرام با بیان اینکه مردم عشایر نقش بسزایی در تحقق شعار سال دارد، گفت: بیشترین تولید صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد در بین مردم عشایر است
 صفایی افزود:‌ آماده حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای راه‌اندازی کارگاه‌های صنایع‌دستی در مناطق عشایری استان هستیم.
وی تصریح کرد:‌ تسهیلات 150 میلیون ریالی برای ایجاد اشتغال صنایع‌دستی ازجمله تولید انواع گبه، جاجیم، گلیم و ... برای مناطق عشایری پرداخت می‌شود.
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: زنان عشایر منطقه طسوج برای استفاده از تسهیلات اشتغال‌زایی حوزه صنایع می‌تواند به نمایندگی این اداره‌کل در شهرستان چرام مراجعه نمایند.‌
صفایی عنوان کرد: منطقه طسوج در تابستان‌ها که آب‌وهوای شهرستان‌های کهگیلویه و چرام گرم است، به دلیل  آب‌وهوای معتدل سردسیری و همچنین وجود چندین نهر و رودخانه خروشان و باغ‌های انار، گردو، انجیر و انگور زیبایی بهترین مکان برای زندگی است.
او بیان کرد: این محیط زیبا در فصل تابستان و ایام نوروز پذیرای هزاران مسافر و گردشگر است که برای لطافت روان به این مکان مراجعه می‌کنند.
تخصیص تسهیلات به ایجاد بوم‌گردی بخشایش در چرام
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه بازدید خود از مناطق عشایری گردشگرپذیر شهرستان چرام از بوم‌گردی بخشایش بازدید کرد.
مجید صفایی در این بازدید با بیان اینکه ایجاد بوم‌گردی در مناطق روستایی گردشگر پذیر نقش بسزایی در ایجاد اشتغال و درآمدزایی مردم دارد، گفت: راه‌اندازی بوم‌گردی در مناطق گردشگری بهترین فرصت برای ایجاد اشتغال‌زایی جوانان کهگیلویه و بویراحمد است.
او تصریح کرد: برای ایجاد بوم‌گردی بخشایش 2 میلیارد ریال تسهیلات از محل اشتغال‌زایی روستایی و عشایری پرداخت شده است.
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هم‌اکنون 6 واحد بوم‌گردی در استان ایجاد شده است، اظهار کرد: این تعداد تا پایان سال جاری به بیش از 15 واحد بوم‌گردی در تمام نقاط کهگیلویه و بویراحمد خواهد رسید.
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه بازدید خود از مناطق گردشگری شهرستان چرام از آبشار المون بازدید و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری این منطقه گردشگر پذیر را موردبررسی قرار داد.
آبشار المون در 30 کیلومتری شرق شهرستان چرام و 50 کیلومتری شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1