تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۴۳
کد مطلب : ۴۲۰۷۳۴

ناحیه صنعتی باشت مجوز زیست محیطی دریافت کرد

۰
ناحیه صنعتی باشت مجوز زیست محیطی دریافت کرد
کبنا ؛ مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ناحیه صنعتی تازه تأسیس باشت مجوز زیست محیطی دریافت کرده است.
 سید هاشم موسوی اظهار داشت: این شهرک صنعتی ۴۹ هکتاری آماده پذیرش فعالیت‌های تولیدی سرمایه گذاران متقاضی است.
 وی بیان کرد: با توجه به اهمیت مسائل زیست محیطی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی اخذ مجوزهای زیست محیطی اجتناب ناپذیر است.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد با یادآوری این نکته که شهرک‌های صنعتی پس از توسعه در صورت داشتن بیش از ۱۰۰ هکتار ملزم به اخذ مجوز زیست محیطی هستند از اخذ مجوز زیست محیطی برای ۲ شهرک صنعتی خان احمد در باشت و شهرک صنعتی یاسوج سه خبر داد
 وی ادامه داد:‌ با نگاه به توسعه آتی شهرک‌ها و نواحی مجوز زیست محیطی شهرک‌های صنعتی خان احمد به مساحت ۱۵۰ هکتار و شهرک صنعتی یاسوج سه به مساحت ۱۵۰ هکتار پس از تشکیل کمیته ماده هشت استانی و ارائه پیوست زیست محیطی صادر شده است.
 موسوی اضافه کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی رعایت اصول زیست محیطی را اصل جدایی‌ناپذیر فعالیت‌های تولیدی می‌داند و در این زمینه واحدهای تولیدی را ملزم به اجرای ضوابط زیست محیطی می‌کند.
مدیر عامل شرکت شهرک صنعتی کهگیلویه و بویراحمد از فعالیت اقتصادی و کارآفرینان و تولیدکنندگان برای استقرار و سرمایه گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان دعوت کرد و افزود: مجموعه شرکت شهرک‌های صنعتی حمایت ویژه از سرمایه گذاران بخش خصوصی را در اولویت کاری برنامه‌های خود در سال جاری قرار داده است.
 موسوی افزود: هم اکنون ۳۱۱ واحد صنعتی در ۲۱ شهرک و ناحیه صنعتی استان مستقر هستند.
موسوی ابراز داشت: با توجه به هدفگذاری و برنامه ریزی انجام شده در سال جاری توسعه کمی و کیفی شهرک‌ها و نواحی صنعتی تقاضا محور، تملک و ایجاد زیرساخت‌های سرمایه گذاری برای احداث شهرک‌ها و ناحیه صنعتی در دستور کار قرار دارد.
موسوی افزود: با توجه به محدودیت‌های واگذاری از حیث مساحت عرصه‌های صنعتی در برخی از شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان که نیازمند خرید زمین و توسعه است اقدامات خوبی در زمینه تملک و خرید زمین صورت گرفته است و در آینده نزدیک با تکمیل زیرساخت به فضای صنعتی استان افزوده خواهد شد.
 کارخانه بیواتانول باشت ۱۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
رئیس سایت کارخانه بیواتانول باشت گفت: این کارخانه به عنوان یکی از طرح‌های مهم در دست اجرای کشور برای تولید بنزین گیاهی ۱۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.۲
 امیرعباس کوشکی اظهار داشت: فنس کشی دور کارگاه، تسطیح، خاک برداری و اجرای سازه‌های فلزی سایت کارخانه بیواتانول باشت هم اکنون در حال انجام شده است.
 وی از تلاش‌های مسئولان به ویژه نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی برای رفع موانع این طرح قدردانی کرد.
کوشکی بیان کرد: عملیات اجرایی کارخانه بیواتانول این شهرستان در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار از مهرماه سال ۱۳۹۸ در شهرک صنعتی خان احمد آغاز شده است.
رئیس سایت کارخانه بیواتانول باشت تصریح کرد: ۲۳ هزار متر مربع سازه شامل ۱۷ هزار مترمربع ساختمان اصلی، ۲ هزار متر مربع ساختمان اداری، چهار هزار متر مربع ساختمان تاسیساتی و سیلو به ظرفیت ۳۰ هزار تن در این کارخانه احداث می‌شود.
 وی عنوان کرد: هم اکنون ۴۰ نفر نیروی بومی در طرح احداث کارخانه بیواتانول باشت مشغول بکار هستند.
 کوشکی ابراز داشت: این طرح قرار است اوایل سال ۱۴۰۱ بهره برداری شود.
 رئیس سایت کارخانه بیواتانول باشت تاکید کرد: درصورت بهره برداری از این کارخانه ۳۰۰ فرصت شغلی مستقیم و ۲ برابر این میزان شغل غیر مستقیم ایجاد خواهد شد. سوخت اتانول (Ethanol fuel)، سوختی است از جنس اتانول که بیشتر به عنوان سوخت اصلی موتور یا یک افزودنی به بنزین بکار می‌رود. زیست‌اتانول بر خلاف نفت، انرژی تجدیدپذیر محسوب می‌شود و می‌تواند از مواد خام کشاورزی بدست می‌آید. زیست‌اتانول می‌تواند از فراورده‌هایی مانند نیشکر، سیب‌زمینی، مانیوک و ذرت بدست آید.
 فرماندار باشت نیز در این بازدید گفت: این طرح با سرمایه گذاری پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اجرا می‌شود.
 سید مسعودحسینی ابراز داشت: تکمیل این طرح باعث تولید روزانه ۲۰۰ تن کنجاله تخمیری و ۲۰۰ هزار لیتر سوخت در روز خواهد شد.
وی گفت: برای شتاب بخشی به عملیات اجرایی این طرح حمایت‌های لازم صورت خواهد گرفت.
 فرماندارباشت تاکیدکرد: محصول این کارخانه بنزین گیاهی است که افزون بر ایجادفرصت های شغلی جدید باعث ارزش افزوده برای تولیدات کشاورزی در گچساران و باشت خواهد شد.
 حسینی با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان باشت در حوزه کشاورزی به ویژه محصول ذرت گفت: این طرح افزون بر ایجاد فرصت‌های شغلی رونق تولید را به دنبال دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1