کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

از سوی واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد:

کتاب «تکنیک های چاپ فلز» منتشر شد

15 ارديبهشت 1399 ساعت 19:32

شریفی اضافه کرد: انتظار می رود با ورود این کتاب به عنوان یکی ازموثرترین منابع بومی هنر چاپ فلز درکشور به بازار منبع معتبری برای استفاده و رفع نیازدانشجویان هنر در این زمینه باشد.



کتاب «تکنیک های چاپ فلز»، آموزش تخصصی چاپ دستی از سوی  واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری کهگیلویه وبویراحمد تهیه و چاپ شد.
به گزارش کبنا، مسئول واحد هنری های تجسمی حوزه هنری در این باره گفت: این کتاب با هدف  آموزش تخصصی چاپ دستی و تکنیک های چاپ فلز ویژه هنرمندان و هنر جویان  رشته های تجسمی که مایل به  یادگیری این شاخه ازهنرمی باشند اما شرایط حضوردر کلاس های تخصصی چاپ را ندارند تدوین و در تیراژ1000 جلد به چاپ رسیده است.
عبدالرسول شریفی  تصریح کرد: این کتاب محصول تجربه  بیش از 30 سال آموزش هنر چاپ فلز توسط استاد احمد وکیلی و آنالی وکیلی  با مقدمه ای به  قلم دکترهمایون سلیمی ازاساتیدمشهور هنرنقاشی وچاپ کشورمی باشد.
 شریفی بیان داشت:این کتاب در 12 بخش 102صفحه  شامل مقدمه ای از چاپ دستی و تاریخچه آن،اصطلاحات رایج در چاپ ،تکنیکهای مختلف چاپ فلز،تجزیه و تحلیل و شیوه های چاپ از یک لوح و همچنین تجربیات شخصی مولف در تدریس چاپ فلز توسط انتشارات آنا پناه منتشر شده است.  
وی افزود:  این کتاب به سفارش واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری کهگیلویه وبویراحمد تهیه و چاپ شده است و در فرصت مناسبی پس مهارویروس  کرونا رونمایی خواهدشد.
شریفی اضافه کرد: انتظار می رود با ورود این کتاب به عنوان یکی ازموثرترین منابع بومی هنر چاپ فلز درکشور به بازار منبع معتبری  برای استفاده و رفع نیازدانشجویان هنر در این زمینه باشد.
احمد وکیلی متولد سال ۱۳۴۰ ،فارغ التحصیل رشته نقاشی از دانشگاه تهران و فارغ التحصیل رشته نقاشی در مقطع فوق لیسانس است.وی در رشته چاپ دستی کارگاه‌های آموزشی متعدد و مفیدی را در مراکز هنری ازجمله موزه هنرهای معاصر تهران برگزار کرده که با توجه به تجربیات و آثار متعدد وی در این زمینه می¬توان او را از تاثیرگذارترین هنرمندان معاصر در این حوزه در ایران دانست.


کد مطلب: 420543

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/420543/کتاب-تکنیک-های-چاپ-فلز-منتشر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1