تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۵۱
کد مطلب : ۴۱۹۴۲۲
فائزه هاشمی:

امام خمینی مخالف حجاب اجباری بود!

۱
۰
امام خمینی مخالف حجاب اجباری بود!
کبنا ؛فائزه هاشمی در مصاحبه با ویژه نامه نوروزی روزنامه اعتماد مدعی شده است که امام خمینی(ره) مخالف حجاب اجباری بودند!
«فائزه هاشمی» فعال سیاسی اصلاح‌طلب در مصاحبه با ویژه نامه نوروزی روزنامه اعتماد در پاسخ به این سوال که «اگر قرار است فارغ از تعصبات و مدل احساسی و آرمان‌گرایانه، نقش امام خمینی به عنوان رهبر انقلاب را بررسی کنیم و تأثیری که بر فعالیت زنان در آن دوره گذاشت را مورد قضاوت قرار دهیم، ایشان چه تاثیری بر فعالیت زنان داشته است» گفت: «تا حدودی موافقم ضمن اینکه نمی شود آنچه ایشان می‌اندیشید و آنچه جمهوری اسلامی کرد را از هم جدا کرد. بالاخره جمهوری اسلامی زاییده تفکرات ایشان به عنوان رهبر انقلاب بود. اما اعتقاد ندارم حرف‌هایی که از آن زمان زده می‌شد بر اساس اعتقادشان نبود. مثلاً اگر آقای خمینی گفت حجاب اجباری نمی شود بر اساس اعتقادش بود بعدها مسیر عوض شد منظورم این است که این حرف ها بر اساس باور ایشان بود، اما وقتی قدرت مطلق می شود افراد دور آدم را می گیرند و زمزمه‌های می‌شود، تلقیناتی که می کنند و حرف‌هایی که زده می‌شود، چنین نتایجی خواهد داشت. یکی از دلایلی که فیلسوف و نظریه پرداز ها با تمرکز قدرت مخالفند همین است به نظرم می‌توانیم بگوییم این‌ها نتیجه قدرت مطلق و حمایت‌های ما مردم است که بدون تعقل و واقع‌بینی و با یک روحیه انقلاب همه چیز را تایید می کردیم. وقتی کسی نباشد که من را نقد کند و اگر کسی من را نقد کند با او برخورد شود بعد از مدتی فکر خواهم کرد هر چیزی که می‌گویم درست است و در مسیر نادرست قوی تر و قوی تر جلو خواهم رفت».
وی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: «من معتقدم اگر دختران بروند استادیوم، فضای استادیوم‌ها اخلاقی می‌شود و این همه فحاشی و درگیری‌ها نخواهد بود. فضا تلطیف می‌شود و اعتدال را به جامعه باز می‌گرداند».
فائزه هاشمی در این مصاحبه مدعی شده است که امام خمینی(ره) مخالف حجاب اجباری بودند. رهبر معظم انقلاب- ۱۷ اسفند ۹۶- با اشاره به ادعای برخی افراد مبنی بر مخالفت امام با حجاب اجباری فرمودند: «آنچه بنده را حسّاس میکند، این است که ناگهان شما می‌بینید از دهان یک گروهی از افرادی که جزو خواص محسوب میشوند، مسئله «حجاب اجباری» مطرح میشود؛ معنایش این است که یک عدّه‌ای نادانسته -حالا من میگویم نادانسته؛ ان‌شاءالله نادانسته است- همان خطّی را دنبال میکنند که دشمن با آن‌همه خرج نتوانسته است آن خط را در کشور به نتیجه برساند؛ همان خط را دارند دنبال میکنند؛ در بین اینها روزنامه‌نگار هست، در بین اینها روشنفکرنما هست، در بین اینها آخوند و معمّم هست. [میگویند] «امام که فرمودند باید زنها باحجاب باشند، همه‌ی زنها را نگفتند»! حرف بیخود! ما بودیم آن‌وقت، ما خبر داریم؛ چطور این‌جور است؟ امام در مقابل یک منکر واضحی که به‌وسیله‌ی پهلوی و دنباله‌های پهلوی در کشور به وجود آمده بود، مثل کوه ایستاد، گفت باید حجاب وجود داشته باشد. در مقابل همه‌ی منکرات، امام همین‌جور محکم ایستاد».
فائزه هاشمی که ادعای مخالفت امام با حجاب اجباری را مطرح کرده است، چندی پیش در یک مصاحیه گفته بود: «از رویکرد مسیح علینژاد (خبرنگار فراری و فعال ضدایرانی مقیم آمریکا که بر ترویج بی حجابی و بی بندوباری در میان دختران و زنان ایرانی متمرکز است) خوشم می آید...به نظرم مسیح علینژاد با شجاعت ایستاده و کارهای خوبی هم در جهت احقاق حقوق زنان می کند».
چندی پیش یکی از فعالین رسانه ای در مطلبی نوشت: «گزاره حجاب اجباری اشتباه است. آیا روزه اجباری است؟! نه! پس حجاب هم اجباری نیست. حجاب یک امر مسلّم دینی است...ما حجاب اجباری نداریم، بلکه قانون حجاب داریم. وقتی گزاره های دینی در روندی دموکراتیک، مبنای قانون شد، الزام حقوقی پیدا می کند».
واقعیت این است که پوشش، یک مقوله اجتماعی است و نه شخصی. به همین منظور، مسئله پوشش در همه کشورها تبدیل به قانون شده است و صرفا حدود و حداقل های این قانون در هر کشور متفاوت است. بر همین اساس، مسئله حجاب و پوشش در ایران، صرفا در حدود با سایر کشورها متفاوت است. وقتی مسئله ای تبدیل به قانون شد نیز طبیعتا برای همه الزام آور است.
فائزه هاشمی و همقطاران وی بارها ژست حمایت از حقوق زنان به خود گرفتند، اما همین جماعت، پیشنهاد سخیف عقیم کردن زنان کارتن خواب و همچنین حمایت تمام قد از «محمد علی نجفی»- فعال سیاسی اصلاح طلب- در ماجرای قتل «میترا استاد» و قهرمان سازی از قاتلِ یک زن را در کارنامه خود ثبت کرده اند.
فائزه هاشمی مدعی شده است که حضور زنان به عنوان تماشاچی در بازی مردان، فضا را تلطیف کرده و اعتدال را به جامعه باز می گرداند!.خبرگزاری اصلاح طلب ایلنا - خرداد ۹۷- در مطلبی نوشته بود: «باید اجازه داد زنان به ورزشگاه‌ها بیایند تا هم فحش بدهند و هم فحش بشنوند»!؛ روزنامه اصلاح طلب آرمان نیز- مهر ۹۷- در مطلبی نوشته بود: «اگر زنان به تماشای بازی مردان نروند دچار بحران روحی و روانی می‌شوند»!
متاسفانه، نگاه اصلاح طلبان به موضوع زنان، نگاهی جنسیت زده و ابزاری است. (منبع: جهان نیوز)
نام شما

آدرس ايميل شما

فریبا
Iran, Islamic Republic of
درود بر شیر زنان چون فائزههاشمی خودش وخدا میداند که ریا و دروغ بلای قرن بیستم در ایران عزیزم شده،متاسفانه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1