تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۱
کد مطلب : ۴۱۸۸۹۲
کبنا گزارش می‌دهد

آمار رسمی کرونا در ایران و کهگیلویه و بویراحمد / حرف‌های شنیدنی یک بیمار کرونایی در بیمارستان یاسوج / صدور حکم جالب کرونایی از قاضی چاروسایی

۱
آمار رسمی کرونا در ایران و کهگیلویه و بویراحمد / حرف‌های شنیدنی یک بیمار کرونایی در بیمارستان یاسوج / صدور حکم جالب کرونایی از قاضی چاروسایی
کبنا ؛طبق اعلام وزارت بهداشت کرونایی‌های کهگیلویه و بویراحمد 32 نفر شدند با توجه به افزایش روز افزون آمار ویروس کرونا لازم است که مسئولان توجه بیشتری داشته باشند.

https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000418/nf00418892-1.jpg

کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا، در ایران اظهار کرد: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی،  ۱۰۵۳ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به  ۱۴۹۹۱ نفر افزایش یافت.
وی گفت: متاسفانه از بین بیماران جدید شناسایی شده، ۱۲۹ نفر جان خود را از دست دادند و مجموع درگذشتگان بیماری کووید ۱۹ در کشور تا امروز (۲۶ اسفند ۹۸) به ۸۵۳ نفر رسید.
جهانپور بیان کرد: خوشبختانه تا کنون ۴۹۹۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته و از مراکز درمانی ترخیص شده اند.
توزیع فراوانی موارد جدید شناسایی شده کووید19 در کشور به تفکیک استان:
آذربایجان شرقی: 35، آذربایجان غربی: 31، اردبیل: 30، اصفهان: 118، البرز: 49، ایلام: 2، بوشهر: 4، تهران: 200، چهارمحال و بختیاری: 3، خراسان جنوبی: 7، خراسان شمالی: 45، خوزستان: 53، زنجان: 15، سمنان: 34 ، سیستان و بلوچستان:  11، فارس: 43، قزوین: 40، قم: 19، کردستان: 31، کرمان: 13، کرمانشاه: 21، کهگیلویه و بویراحمد: 5، گلستان: 42، گیلان: 18،‌ مازندران: 96، مرکزی: 14، هرمزگان: 16، همدان: 7، یزد: 51

مهربان‌ترین آدم‌های دنیا از زبان تنها بیمار گچسارانی بهبودیافته از «کرونا»

فارس نوشت، مهمان ناخوانده  ویروس کرونا  آن هم در آخرین ماه از سال همه را به گونه‌ای شگفت زده و حیران کرده است.
این ویروس از کشور چین از شهر هاوون آغاز شد و  تاکنون بیش از 155 کشور جهان را مبتلا کرده است.
در این میان کشور ایران از این موضوع مستثنی نبود و بر اساس آخرین آمار وزارت کشور تا روز گذشته 25 اسفند ماه بیش از ۱۳ هزار و ۹۳۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۷۲۴ نفر فوت کرده و چهار هزار و ۷۹۰ نفر نیز بهبود یافته‌اند.
این ویروس که در ریه‌های انسان خانه‌ می‌کند و با ایجاد توده‌های سفید رنگ موجب ایجاد تنگی نفس و خفگی شده و باعث مرگ و میر می‌شود اما در این میان با تلاش کادر درمانی بارقه‌های امیدی برای ریشه‌کن کردن این ویروس وجود دارد.
کرونا ویروس راحت‌تر از آنچه که تصور می‌‌شود قابل شکست است، اما در این زمینه رعایت توصیه‌های بهداشتی و استراحت کافی فاکتورهای مهمی است که به بیماران کرونایی کمک می‌کند تا  به راحتی از سد این بیماری بگذرند.
 بررسی داده‌های رسمی نشان می‌دهد بر خلاف روزهای اول که چالش‌های زیادی در تشخیص به موقع و شناسایی بیماران ویروس کرونا و همچنین کمبود برخی امکانات تشخیصی وجود داشت حالا روز به روز به شمار بهبود یافتگان این بیماری افزوده می‌شود.
بیمارانی که پس از دو هفته جدال با ویروس کرونا حالا از مراکز درمان ترخیص شده اند و در حال سپری دوران نقاهت‌شان هستند.
 در این خصوص با تنها بیمار کرونایی بهبود یافته شهرستان گچساران به گفت‌وگو نشسته تا از نحوه چگونگی درمان و شکست این بیماری توضیحاتی دهد.
  خانم میانسالی که با او وعده مصاحبه و گفت وگو دارم  یکی از شهروندان گچسارانی  که خود دستی در مهارت خیاطی  و فعالیت های اجتماعی دارد اما نمی‌خواهد نامش اعلام شود.

چگونه شد به این بیماری مبتلا شدید؟
 خودم هم نمی دانم چه شد که کارم به این جا رسید، حدود دو هفته پیش بود که به دفعات سرفه‌ می‌کردم به گونه‌ای بود که سرفه امانم را بریده بود.
 برای درمان سرفه به بیمارستان شرکت نفت گچساران مراجعه کردم که کادر پزشکی از قفسه سینه‌ام  آزمایش سی. تی اسکن  سیاه و سفید گرفته و پزشک متخصص عنوان داشت که 2 توده عفونی کوچک در ریه من وجود دارد.
برای اینکه آزمایش من مشکوک بوده  و برای انجام آزمایشات دیگر من را به بیمارستان شهید جلیل یاسوج منتقل کرده  تا یک آزمایش دیگر یا همان سی. تی اسکن رنگی انجام داده شود تا تشخیص درست باشد با انجام آزمایش سی.تی اسکن رنگی متوجه بیماری من شدند.

 علائمی دیگری از این بیماری در بدن شما وجود نداشت؟
 علائمی دیگری از این بیماری مانند تب بالا، تنگی نفس در بدن من وجود نداشت و تنها مشکل من سرفه‌های زیادی بود که با بستری شدن در بیمارستان  درمان من آغاز شد و روز به روز بهبود یافته و پس از گذراندن 14 روز سلامتی خود را به دست آورده و مرخص شدم.

  رسیدگی کادر درمانی بیمارستان شهید جلیل یاسوج  با بیماران مبتلا به کووید- 19چگونه بود؟
 واقعا نمی‌دانم چگونه و با چه زبانی از این کادر پزشکی، پزشکان و پرستاران این بیمارستان تشکر کنم.
 کادر پزشکی بیمارستان شهید جلیل یاسوج واقعا  دلسوز بودند و با بیمار به گونه‌ای رفتار می‌کردند که گویی یکی از اعضای خانواده آنها بوده است بدون اغراق بگویم مهربان‌ترین آدم‌های دنیا را آن جا دیدم.
کادر درمانی بیمارستان برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا به صورت شبانه روزی و 24 ساعته وقت می‌گذاشتند و هر لحظه و هر ثانیه که بیمار به پرستار  و پزشک نیاز داشت بدون وقفه بر سر بالین بیمار حضور می‌یافتند.
در بیمارستان شهید جلیل یاسوج اصلا احساس نمی‌کردید که در بیمارستان بستری هستید چرا که به چشم خود دیدیم که کادر درمانی این بیمارستان برای نجات جان این بیماران  تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا این بیمار مبتلا به ویروس کرونا از این بیماری رهایی یابد و به حالت عادی بازگردد.
هر کدام یک از بیماران مبتلا به ویروس کرونا در یک اتاق جداگانه با سرویس بهداشتی و یک پرستار مخصوص که به صورت شبانه روزی  در اختیار بیمار قرار گرفته بود. اصلا در هیچ جای دنیا انسان‌های دلسوز و مهربان ندیده‌ام چرا که در این 14 روزی که در این بیمارستان بستری بودم  لحظه‌ای اذیت نشدم.
 کادر درمانی بیمارستان های درگیر کرونا این روزها واقعا از جان مایه گذاشتند که قدردان آن ها هستیم.
 چیزی که به من کمک کرد تا با وجود مشکلات و سختی‌ها و بیماری خیلی زود به سلامتی نزدیک شوم حفظ روحیه بود،واقعا در این شرایط حتی یک بار هم ناامید نشده و روحیه بالایی داشتم  که به نظر خودم باعث گذر از این بیماری شد.

توصیه ای دارید برای افرادی که درگیر شکست دادن کرونا هستند؟
این بیماری جدی است و با هیچ کس شوخی ندارد مردم فکر نکنند کرونا برای دیگران است چرا که تا زمانی که جدی گرفته نشود، رعایت مردم هم کمتر است پس آن را جدی بگیرند و رعایت کنند و باید از تجمع پرهیز کنند و بهترین کار این است که در منزل بمانند تا اگر کسی درگیر بیماری است و خبر ندارد باعث شیوع بیشتر این بیماری نشود.
 رعایت نکات بهداشتی، رعایت فاصله بیش از یک متر و حضور نیافتن در اجتماعات  و ماندن در خانه بهترین راهکار پیشگری از ابتلا به این بیماری است.

ورزشکار «کرونایی» در کهگیلویه و بویراحمد نداریم
مسوول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر ورزشکار «کرونایی» در کهگیلویه و بویراحمد نداشته‌ایم.
آرمان حاتمی با اشاره به اقدامات اداره کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: تمامی اماکن ورزشی استان اعم از ورزشگاه‌ها، باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی اعم از دولتی و خصوصی ضد عفونی و گندزدایی شده و درب آن‌ها تا اطلاع ثانوی بسته است.
مسوول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان ادامه داد: به همین منظور در اداره‌کل ورزش استان ستادی جهت نظارت و بازرسی تشکیل شده و عصرها و شب‌ها همه اماکن مورد بازرسی و رصد قرار می‌گیرند تا مبادا از اماکن ورزشی استفاده شود.
وی با بیان این که در همه شهرستان‌های تابعه استان کهگیلویه و بویراحمد چنین ترتیبی اتخاذ شده و فقط مختص به شهر یاسوج نیست در پاسخ به این سؤال که آیا تاکنون ورزشکار مبتلا و یا مشکوک به ابتلای ویروس کرونایی تاکنون در استان نداشته‌ایم.

بنگاه‌های اقتصادی در معرض آسیب ویروس کرونا در کهگیلویه و بویراحمد مورد حمایت قرار گیرند
 اتاق بازرگانی یاسوج برای حمایت از بنگاه‌های اقتصادی در معرض آسیب از شیوع ویروس کرونا بیانیه‌ای صادر کرد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج با ارسال نامه‌ای به استاندار کهگیلویه و ‌بویراحمد خواستار حمایت از بنگاه‌های اقتصادی شد که به دلیل شیوع ویروس کرونا دچار مشکل جدی شده اند و یا در معرض آسیب شدید قرار دارند. متن این نامه به شرح زیر است:
استاندار محترم استان جناب اقای دکتر کلانتری
با سلام و احترام

به استحضار می‌رساند بدلیل شیوع ویروس کرونا و به طبع آن تعطیلی خود خواسته بسیاری از کارخانجات و ‌پروژه‌های عمرانی توسط مدیران این مجموعه‌ها برای جلوگیری از شیوع بیماری و همچنین محافظت از پرسنل در برابر این ویروس خطرناک عملا باعث شده که درآمدهای این بنگاه‌ها بشدت کاهش یابد، به نحوی‌که اکنون برای تامین حقوق و عیدی پایان سال کارگران به مشکل برخورده‌اند. از این رو تقاضا دارد دستور فرمایید:
۱- اداره کل امورمالیاتی از وصول چک‌های تقسیط مالیات مربوط به ماه‌های اسفند و فروردین که بابت مالیات، مالیات بر ارزش افزوده و جرایم دریافت کرده است، خودداری و وصول چک‌های این ۲ماه را به بعد از اخرین قسط منتقل نماید.
۲- اداره کل امورمالیاتی، مالیات بر ارزش افزوده سه ماه چهارمِ سال ۹۸ را به مدت ۶ماه بدون دریافت وجه پیش، تقسیط نماید.
۳- سازمان تامین اجتماعی کلیه اقساط مربوط به ماه‌های اسفند و فروردین را به بعد از اخرین قسط منتقل نماید.
۴- سازمان تامین اجتماعی حق بیمه ماه‌های اسفند و فروردین را به مدت ۶ماه (شروع اولین قسط از اخر اردیبهشت ۹۹) تقسیط نماید.
۵- کلیه بانک‌ها و ‌موسسات اعتباری اقساط وام‌های اسفند۹۸ و فروردین۹۹ بنگاه‌های تولیدی و پیمانکاری را به بعد از اخرین قسط منتقل نمایند.
۶- کلیه بانک‌ها و موسسات اعتباری، وام‌های سرمایه در گردش در عقود مختلف را برای بنگاه‌های تولیدی و شرکت‌های پیمانکاری که سررسیدشان در اسفند و فروردین است، برای یک دوره حداقل ۶ماه به صورت اتوماتیک تمدید نموده و دریافت بهره وام‌های فوق را نیز بدون اخذ جریمه و سود مضاعف با حداقل سه ماه تاخیر دریافت نمایند.
۷- سازمان‌های آب، برق و گاز بهای انرژی مصرفی بنگاه‌های تولیدی و شرکت‌های پیمانکاری در ماه‌های اسفند و فروردین را با تقسیط ۶ماه و دریافت اولین قسط از اردیبهشت ماه وصول نمایند.
لازم به ذکر است علی‌رغم تاکید شفاهی مسئولان، تاکنون هیچ گونه دستور یا بخشنامه کتبی که بنگاه‌های تولیدی (به خصوص بنگاه‌های کوچک و‌ متوسط و شرکت‌های پیمانکاری) را مشمول استفاده از موارد پیشنهاد شده قرار دهد، ابلاغ نشده و در زمینه موارد مذکور کماکان به روال سابق اقدام می‌شود. در صورتی‌که پیشنهادات فوق اجرایی نشود علاوه بر بحران کرونا، بحران بیکاری و تعطیلی بنگاهها نیز به وجود خواهد امد که اتاق بازرگانی یاسوج بنا بر مسئولیت خود برای جلوگیری از این بحران، هشدار لازم را می‌دهد.
همچنین یادآور می‌شود که اتاق بازرگانی یاسوج رونوشت این نامه را برای نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی، رئیس دادگستری استان و رئیس اتاق ایران نیز ارسال نموده است.

غربالگیری 75 هزار نفر از طریق سامانه پایش کرونا در کهگیلویه

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: تاکنون 75 هزار نفر توسط مراقبین سلامت شهرستان برای مقابله با کرونا پایش شدند.
محمدطاهر طیب‌زادگان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به منظور پیشگیری، شناسایی و مراقبت افراد جامعه در مقابل بیماری کرونا غربالگری کوید 19 از 23 اسفند توسط مراقبین سلامت و بهورزان به صورت غیر حضوری آغاز شد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه با مطلوب خواندن همکاری مردم گفت: این غربالگری با شماره تلفن 4030 توسط همکاران صورت گرفته و ظرف 48 ساعت گذشته تعداد 75 هزار نفر پایش شدند.
وی در ادامه تصریح کرد: علائم مورد نظر شامل تب و لرز،گلو درد، نفس تنگی و سرفه خشک از همشهریان سوال و در صورت داشتن علائم به مرکز شهید بهشتی ارجاع و علائم حاد نیز به بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت منتقل می‌شوند.
 این مسؤول از مردم درخواست کرد نظام سلامت کشور را در این طرح همراهی نموده و با ورود اطلاعات صحیح در مسیر شکست ویروس کرونا نقش اساسی داشته باشید.
 وی در مورد ثبت اطلاعات افراد گفت: اطلاعاتی که توسط فرد در سامانه بارگزاری می‌شود یا در مراکز بهداشتی در پرونده سلامت فرد درج می‌شود، توسط مراقبین سلامت و بهورزان پایش خواهد شد.
طیب‌زادگان با اشاره به اینکه فرد از طریق دریافت پیامک از نهایی شدن اطلاعاتش در سامانه مطلع می‌شود، افزود: مراقبین سلامت و بهورزان بعد از ارزیابی اطلاعات در صورت مشاهده نمونه‌های مشکوک موارد را پیگیری می‌کنند
وی تأکید کرد: علت اصلی راه‌اندازی این سامانه تشخیص زودهنگام و تسریع در روند درمان بیماران احتمالی است.

اقدامات پیشگیری از شیوع کرونا در سوق

رئیس مرکز بهداشت سوق اقدامات پیشگیرانه در راستای مقابله با شیوع کرونا را تشریح کرد.
رئیس مرکز سلامت سوق گفت: در بازدید از کارگاه خیاطی و نحوه تولید، بسته‌بندی و  عرضه ماسک‌های پارچه‌ای توصیه‌های لازم ارائه شد.
جوانبخت تصریح کرد: همزمان با اجرای طرح غربالگری ملی، مراقبین و کارشناسان سلامت سوق به صورت تلفنی شرح حال شهروندان را جویا می‌شوند و اطلاعات را در سامانه سیب ثبت می‌کنند.
وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه خوداظهاری به آدرس salamat.gov.ir گفت: در صورت بروز مشکل کارشناسان مرکز پاسخگوی مردم خواهد بود.
جوانبخت افزود: با توجه به شرح حال می‌بایست به مرکز سلامت مراجعه کنند تا توسط پزشک معاینه و یا به بیمارستان ارجاع شوند.
وی بیان کرد: اجرای این طرح از ابتدای هفته آغاز شده و از ساعت هشت صبح تا۱۱ شب با مردم در تماس هستیم.
جوانبخت بازدید میدانی روزانه از سطح شهر و مراکز و اماکن با  همراهی بخشدار و فرمانده کلانتری را از دیگر اقدامات در بخش سوق برشمرد و گفت: ضمن گشت‌زنی پیگیرگزارشات مردمی در سه شیفت هستیم.
وی همچنین از محدود کردن ترددهای غیر ضروری در سطح شهر، محدودیت و شرایط انجام حداکثر مراقبت‌های پیشگیرانه در اماکن و مراکز عرضه مواد غذایی و نانوایی‌ها با هدف پیشگیری از شیوع کرونا خبر داد.

صدور حکم جالب کرونایی از قاضی چاروسایی

شاید این روزها کمتر کسی باشد که در جامعه در هر لباس و هر شغل و سن سالی باشد از بیماری بی سابقه کرونا حرف نزند یا اقدامی انجام ندهد؛ یکی به دنبال این است که با راه اندازی کارگاه تولیدی تهیه ماسک کرده و دیگری با تهیه مواد ضدعفونی از انی ویروس افیونی رفع بلا کند.
در اقدامی جالب توسط یک قاضی روحانی در منطقه چاروسا در استان کهگیلویه و بویراحمد با صدور رای سارقی را به تهیه ماسک و مواد ضدعفونی محکوم کرد.
صادق انصاری‌پور در خصوص این اقدام عنوان کرد: یکی از منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر استفاده حداقلی از مجازات حبس مگر در موارد ضروری است.
دادرس دادگستری چاروسا بیان کرد: در ماه های گذشته سارقی اقدام به سرقت دو راس گوسفند می‌کند که پس از صدور حکم به دو سال حبس و ده ضربه شلاق محکوم می‌شود.
وی افزود: در همین زمینه با در نظر گرفتن مراتب قانونی با رعایت قانون متهم مکلف شد اقلام بهداشتی و دستکش و مواد شوینده و ضدعفونی در اختیار مددجویان کمیته امداد و افراد بی بضاعت و بیماری های خاص قرار دهد و بین آنها تقسیم نماید.
انصاری پور یادآور شد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و افزایش نسبی قیمت لوازم بهداشتی  و کمبود آن، محکوم مکلف است تحت نظارت رئیس حوزه قضایی بخش و قاضی اجرای احکام و با هماهنگی اداره‌های بهزیستی و کمیته امداد، مبلغ ۵ میلیون تومان اقلام بهداشتی مانند ماسک، دستکش، شوینده و دستمال (پد) الکلی، ژل و دیگر موارد مشابه تهیه تا اداره‌های یاد شده با نظارت رئیس حوزه قضایی بخش و قاضی اجرای احکام به صورت عادلانه و متناسب، این وسایل را میان خانواده‌های نیازمند کم‌توان و افراد مبتلا به بیماری‌های خاص و مددجویان بخش چاروسا توزیع کنند.




در گذشته هم شاهد چنین حکم‌هایی از سوی این قاضی بودیم و در ماه گذشته هم پس از چندین ماه اختلاف بر اثر انتخابات و درگیری‌های صورت گرفته پس از واگذاری پرونده اختلافات انتخاباتی در این منطقه از سوی مدیرکل دادگستری استان به این قاضی روحانی، سرانجام پس از یک هفته پرونده منجر به صلح و سازش می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
فایل های مرتبط
1