کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در دیدار مدیرکل و کارکنان منابع طبیعی با نماینده ولی فقیه مطرح شد

حسینی: توسعه فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد از طریق رسانه‌ها

5 اسفند 1398 ساعت 15:31

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد بر توسعه فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی با استفاده از ظرفیت صدا و سیما و رسانه‌ها تاکید کرد.


نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد بر توسعه فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی با استفاده از ظرفیت صدا و سیما و رسانه‌ها تاکید کرد.
به گزارش کبنا، دیداری که کارکنان منابع طبیعی با نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه مرکز استان داشتند «حجت الاسلام سید نصیر حسینی» منابع طبیعی را یکی از نعمت‌هایی دانست که به بشر اعطا شده و گفت: هر کاری که انسان برای حفظ منابع طبیعی انجام دهد منفعت و سودش به خودش برمی‌گردد.
امام جمعه یاسوج بیان‌ کرد: تخریب منابع طبیعی ضرر زدن به حیات است و از نظر اسلام کسی حق ندارد به خودش ضرر بزند حق حیات نعمتی است که کسی حق ندارد آن را از خودش یا دیگری بگیرد.
وی تخریب منابع طبیعی را جرم و گناه بزرگ دانست و عنوان کرد: میزان تخریب منابع طبیعی نسبت به گذشته بیشتر شده کرد: در گذشته تخریب منابع طبیعی علی‌رغم مشکلات مردم و سواد پایین کمتر بوده اما در دوره‌ای که علم پیشرفت کرده و در تمام روستاها فارغ‌التحصیل وجود دارد باز منابع طبیعی مورد تخریب واقع می‌شود.
امام جمعه یاسوج بر نقش خانواده‌ها، معلمان، صدا و سیما و سایر نهادها بر فرهنگ سازی در حفاظت از منابع طبیعی تاکید کرد و بیان داشت: خانواده‌ها حفاظت از منابع طبیعی را که حیات بشر بر آن قرار دارد، باید مثل آموزه‌های دینی به فرزندان یاد بدهند. روحانیون در تریبون‌ها، معلمان در مدارس و صدا و سیما در برنامه‌های خود باید فرهنگ منابع طبیعی را گسترش دهند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه بر لزوم حفظ منابع طبیعی از سوی این دستگاه اشاره کرد و بیان داشت: هر تصمیمی که در اداره منابع طبیعی صورت می‌گیرد بدون هیچ گونه تعصب قومی، شخصی و سیاسی بوده و کارکنان این اداره بدون هیچ چشمداشتی به انجام فعالیت می پردازند.
حکمتیان‌اصل لازمه حفظ منابع طبیعی را فرهنگ سازی و تلاش همه جانبه دستگاه‌ها، نهادها و مردم دانست و بر دو سویه بودن نقش منابع طبیعی در زندگی مردم تاکید کرد و افزود: در استان جهت حفظ منابع طبیعی با مشارکت مردم توانستیم منافع آن‌ها را از طریق منابع طبیعی در نظر گرفتیم نه اینکه کاری کنیم که منابع طبیعی برای مردم ضرر و زیان به دنبال داشته باشد.
حکمتیان اصل افزود: اجرای 6000 هکتار گیاهان دارویی با اعتبار 3میلیارد تومان در مناطق استان را یکی از موارد اشتغال زایی منابع طبیعی دانست و عنوان کرد: استفاده از گونه‌های مقاوم به خشکی و متناسب با اقلیم در حوزه‌های بالادست سدهای کارون  و کوثر که تخریب و فرسایش خاک بالایی دارند را یکی از فعالیت‌های منابع طبیعی استان دانست.


کد مطلب: 418195

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/418195/حسینی-توسعه-فرهنگ-حفاظت-منابع-طبیعی-کهگیلویه-بویراحمد-طریق-رسانه-ها

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1