تاریخ انتشار
دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۱
کد مطلب : ۴۱۸۱۹۵
در دیدار مدیرکل و کارکنان منابع طبیعی با نماینده ولی فقیه مطرح شد

حسینی: توسعه فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد از طریق رسانه‌ها

۰
حسینی: توسعه فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد از طریق رسانه‌ها
کبنا ؛نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد بر توسعه فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی با استفاده از ظرفیت صدا و سیما و رسانه‌ها تاکید کرد.
به گزارش کبنا، دیداری که کارکنان منابع طبیعی با نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه مرکز استان داشتند «حجت الاسلام سید نصیر حسینی» منابع طبیعی را یکی از نعمت‌هایی دانست که به بشر اعطا شده و گفت: هر کاری که انسان برای حفظ منابع طبیعی انجام دهد منفعت و سودش به خودش برمی‌گردد.
امام جمعه یاسوج بیان‌ کرد: تخریب منابع طبیعی ضرر زدن به حیات است و از نظر اسلام کسی حق ندارد به خودش ضرر بزند حق حیات نعمتی است که کسی حق ندارد آن را از خودش یا دیگری بگیرد.
وی تخریب منابع طبیعی را جرم و گناه بزرگ دانست و عنوان کرد: میزان تخریب منابع طبیعی نسبت به گذشته بیشتر شده کرد: در گذشته تخریب منابع طبیعی علی‌رغم مشکلات مردم و سواد پایین کمتر بوده اما در دوره‌ای که علم پیشرفت کرده و در تمام روستاها فارغ‌التحصیل وجود دارد باز منابع طبیعی مورد تخریب واقع می‌شود.
امام جمعه یاسوج بر نقش خانواده‌ها، معلمان، صدا و سیما و سایر نهادها بر فرهنگ سازی در حفاظت از منابع طبیعی تاکید کرد و بیان داشت: خانواده‌ها حفاظت از منابع طبیعی را که حیات بشر بر آن قرار دارد، باید مثل آموزه‌های
دینی به فرزندان یاد بدهند. روحانیون در تریبون‌ها، معلمان در مدارس و صدا و سیما در برنامه‌های خود باید فرهنگ منابع طبیعی را گسترش دهند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه بر لزوم حفظ منابع طبیعی از سوی این دستگاه اشاره کرد و بیان داشت: هر تصمیمی که در اداره منابع طبیعی صورت می‌گیرد بدون هیچ گونه تعصب قومی، شخصی و سیاسی بوده و کارکنان این اداره بدون هیچ چشمداشتی به انجام فعالیت می پردازند.
حکمتیان‌اصل لازمه حفظ منابع طبیعی را فرهنگ سازی و تلاش همه جانبه دستگاه‌ها، نهادها و مردم دانست و بر دو سویه بودن نقش منابع طبیعی در زندگی مردم تاکید کرد و افزود: در استان جهت حفظ منابع طبیعی با مشارکت مردم توانستیم منافع آن‌ها را از طریق منابع طبیعی در نظر گرفتیم نه اینکه کاری کنیم که منابع طبیعی برای مردم ضرر و زیان به دنبال داشته باشد.
حکمتیان اصل افزود: اجرای 6000 هکتار گیاهان دارویی با اعتبار 3میلیارد تومان در مناطق استان را یکی از موارد اشتغال زایی منابع طبیعی دانست و عنوان کرد: استفاده از گونه‌های مقاوم به خشکی و متناسب با اقلیم در حوزه‌های بالادست سدهای کارون  و کوثر که تخریب و فرسایش خاک بالایی دارند را یکی از فعالیت‌های منابع طبیعی استان دانست.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1