تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۵۵
کد مطلب : ۴۱۶۸۵۳

انتقاد معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد از روند پرداخت تسهیلات سرمایه گذاری

۰
انتقاد معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد از روند پرداخت تسهیلات سرمایه گذاری
کبنا ؛معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت و جذب تسهیلات تبصره ۱۸ رضایت بخش نیست.
 سید حشمت الله صمیمی‌دوست در نشست بررسی تصویب بند الف تبصره 18 قانون بودجه، اظهار داشت: یکی از ظرفیت‌های قانونی برای تامین تسهیلات بنگاه‌های اقتصادی، موضوع بند الف تبصره 18 قانون بودجه است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار بازنگری جدی در رفتار، سرعت عمل و همت در پرداخت تسهیلات بانکی شد و افزود: در جلسه‌ بعدی انتظار داریم شاهد رشد عملکرد بانک‌ها باشیم.
 صمیمی‌دوست با اشاره به اینکه نرخ این تسهیلات 12 درصد است، بیان کرد: دستگاه ‌های اقتصادی و بانک‌های عامل استان موظفند تا حداکثر استفاده از این ظرفیت قانونی را برای ایجاد طرح‌های جدید با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد و به منظور بازسازی و نوسازی خطوط فرسوده کارخانجات  و همچنین تامین سرمایه در گردش فراهم کنند.
وی با اشاره به اینکه این تسهیلات در بین استان‌های کشور شناور است، عنوان کرد: بنابر این دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل باید با جدیت موارد را پیگیری  و با تشکیل جلسات کارشناسی با سرمایه گذاران نسبت به رفع مشکلات احتمالی اقدام کرده تا زمینه جذب تسهیلات در راستای افزایش تولید و ایجاد اشتغال فراهم شود.
 صمیمی دوست یادآور شد: در دو ماه گذشته و تاکنون 12 طرح و واحد صنعتی موفق به اخذ تسهیلات به میزان 200 میلیارد ریال  شده‌اند و شتاب بخشی سرعت جذب تسهیلات از سوی بانک های عامل ضروری بوده و در واقع بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی موظفند ظرف 15 روز آینده گزارشی در این خصوص ارائه دهند.
معاون اقتصادی استاندار تاکید کرد: هرگونه سهل انگاری و کوتاهی در این خصوص از سوی بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی پذیرفتنی نیست.
صمیمی با اشاره به اینکه بانک های عامل استان از جمله بانک‌های صنعت و معدن، آینده، ملی، سپه، تجارت، پست بانک و توسعه تعاون موظف به پرداخت تسهیلات بند الف تبصره 18 هستند، اظهار داشت: بانک صنعت و معدن با بالاترین میزان پرداخت تا کنون جزو بانک‌های پیش رو است.
وی تصریح کرد: در صورتی که سایر بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات عملکرد مطلوبی نداشته باشند به طور قطع تصمیم‌های دیگر در این خصوص لحاظ می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1