کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

انتقاد معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد از روند پرداخت تسهیلات سرمایه گذاری

2 بهمن 1398 ساعت 0:55

معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت و جذب تسهیلات تبصره ۱۸ رضایت بخش نیست.


معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت و جذب تسهیلات تبصره ۱۸ رضایت بخش نیست.
 سید حشمت الله صمیمی‌دوست در نشست بررسی تصویب بند الف تبصره 18 قانون بودجه، اظهار داشت: یکی از ظرفیت‌های قانونی برای تامین تسهیلات بنگاه‌های اقتصادی، موضوع بند الف تبصره 18 قانون بودجه است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار بازنگری جدی در رفتار، سرعت عمل و همت در پرداخت تسهیلات بانکی شد و افزود: در جلسه‌ بعدی انتظار داریم شاهد رشد عملکرد بانک‌ها باشیم.
 صمیمی‌دوست با اشاره به اینکه نرخ این تسهیلات 12 درصد است، بیان کرد: دستگاه ‌های اقتصادی و بانک‌های عامل استان موظفند تا حداکثر استفاده از این ظرفیت قانونی را برای ایجاد طرح‌های جدید با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد و به منظور بازسازی و نوسازی خطوط فرسوده کارخانجات  و همچنین تامین سرمایه در گردش فراهم کنند.
وی با اشاره به اینکه این تسهیلات در بین استان‌های کشور شناور است، عنوان کرد: بنابر این دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل باید با جدیت موارد را پیگیری  و با تشکیل جلسات کارشناسی با سرمایه گذاران نسبت به رفع مشکلات احتمالی اقدام کرده تا زمینه جذب تسهیلات در راستای افزایش تولید و ایجاد اشتغال فراهم شود.
 صمیمی دوست یادآور شد: در دو ماه گذشته و تاکنون 12 طرح و واحد صنعتی موفق به اخذ تسهیلات به میزان 200 میلیارد ریال  شده‌اند و شتاب بخشی سرعت جذب تسهیلات از سوی بانک های عامل ضروری بوده و در واقع بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی موظفند ظرف 15 روز آینده گزارشی در این خصوص ارائه دهند.
معاون اقتصادی استاندار تاکید کرد: هرگونه سهل انگاری و کوتاهی در این خصوص از سوی بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی پذیرفتنی نیست.
صمیمی با اشاره به اینکه بانک های عامل استان از جمله بانک‌های صنعت و معدن، آینده، ملی، سپه، تجارت، پست بانک و توسعه تعاون موظف به پرداخت تسهیلات بند الف تبصره 18 هستند، اظهار داشت: بانک صنعت و معدن با بالاترین میزان پرداخت تا کنون جزو بانک‌های پیش رو است.
وی تصریح کرد: در صورتی که سایر بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات عملکرد مطلوبی نداشته باشند به طور قطع تصمیم‌های دیگر در این خصوص لحاظ می‌شود.


کد مطلب: 416853

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/416853/انتقاد-معاون-استاندار-کهگیلویه-بویراحمد-روند-پرداخت-تسهیلات-سرمایه-گذاری

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1