تاریخ انتشار
يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۴۹
کد مطلب : ۴۱۶۰۳۲
توسط ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد؛

پاسخ به 16 هزار استعلام انتخاباتی در کهگیلویه و بویراحمد / کاهش 6 درصدی طلاق در استان

۰
پاسخ به 16 هزار استعلام انتخاباتی در کهگیلویه و بویراحمد / کاهش 6 درصدی طلاق در استان
کبنا ؛رشد و توسعه امور مربوط به ثبت و احوال استان کهگیلویه و بویراحمد آنچنان نسبت به گذشته تحقق پیدا کرده که دیگر کمتر مسئولان و یا کسی است که بخواهد از ضعف و کاستی‌های این دستگاه اجرایی گلایه داشته باشد.

آمار طلاق در کهگیلویه و بویراحمد ۶ درصد کاهش یافت
بر اساس اظهارات کارشناسان حوزه ثبت احوال، چنانچه ظرف ۲ سال اخیر میانگین ازدواج و ولادت نسبت به سال‌های گذشته کاهش داشته و بر خلاف آن در این مدت میزان طلاق در این استان سیر نزولی داشته است.
مدیر کل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد در این باره اظهار داشت: میزان طلاق در مدت ۹ ماهه امسال در این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد کاهش نشان می‌دهد در حالی شمار آمار ازدواج و ولادت در این مدت کم شده است.
سید محمد علی تقوی افزود: در سال جاری یک هزار و ۶۴ واقعه طلاق در استان اتفاق افتاده که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته یک هزار و ۱۳۰ واقعه طلاق بوده است. 
وی بیان کرد: به ازای هر پنج ازدواج در کهگیلویه و بویراحمد یک ازدواج به طلاق می‌انجامد، این در حالی است که میانگین کشوری هر سه ازدواج یکی به طلاق منجر می‌شود. 
تقوی ابراز داشت: میانگین سن طلاق در استان در میان مردان و زنان به ترتیب ۳۶ و ۳۱ سال است که این مهم نشان می‌دهد بیشتر طلاق‌ها در پنج سال اول ازدواج رخ داده‌اند. 
وی تاکید کرد: همچنین امسال چهار هزار و ۹۵۶ واقعه ازدواج در استان رخ داد که این رقم در مدت مشابه سال گذشته پنج هزار و ۳۱۵ فقره ازدواج بوده است. 
مدیر کل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: میانگین سن ازدواج مردان در این استان ۳۰ سال و زنان ۲۵ سال بوده، به گونه‌ای که سن ازدواج در این استان حدود یک سال بیشتر از میانگین کشوری است.
وی گفت: طی ۹ ماه امسال آمار ولادت ۱۵ درصد کاهش و وفات ۷ درصد رشد داشته است.
 تقوی عنوان کرد: ۵۲ درصد ولادت‌ها مربوط به پسرها و ۴۸ درصد دیگر دختر بوده‌اند و در مجموع این کاهش ۱۵ درصدی در آمار ولادت کهگیلویه و بویراحمد بی سابقه بوده است. 
مدیر کل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: امسال ۹ هزار و ۲۶۶ واقعه ولادت در این استان ثبت شده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۱۰ هزار و ۹۵۴ واقعه بوده است. 
 
پاسخ به 16 هزار استعلام انتخاباتی توسط ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد از پاسخگویی به 16 هزار استعلام در خصوص مشخصات سجلی کاندیداهای انتخابات این استان به هیات‌های اجرایی خبر داد.
 سید محمدعلی تقوی در خصوص اقدامات انجام گرفته توسط ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص انتخابات اظهار کرد: طی دو هفته که ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات را در استان کهگیلویه و بویراحمد داشتیم ثبت احوال به 16 هزار استعلام سجلی پاسخ داد.
مدیرکل ثبت احوال استان ادامه داد: در این راستا ارائه تمام مشخصات سجلی کاندیداهای انتخابات و تغییر و تحولات آنها را به هیت‌های اجرایی به عنوان یکی از مراجع چهارگانه داشتیم.
وی گفت: همه مدیران اجرایی ما عضو هیات اجرایی انتخابات هستند و در انتخابات با راه اندازی سامانه احراز هویت در روز رأی‌گیری احراز هویت رأی دهندگان به صورت آنلاین و با سامانه صورت می‌گیرد.
 
صدور شناسنامه مکانیزه در کهگیلویه و بویراحمد 2 برابر میانگین کشوری
مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سهولت صدور شناسنامه مکانیزه در این استان از صدور شناسنامه مکانیزه 2 برابر میانگین کشوری درانی استان خبر داد.
سید محمدعلی تقوی در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام گرفته در استان کهگیلویه و بویراحمد جهت تعویض شناسنامه‌های قدیمی و جایگزینی شناسنامه‌های مکانیزه اظهار کرد: تقریباً دو برابر میانگین کشوری این کار در استان صورت گرفته است.
 مدیرکل ثبت احوال استان افزود: 76 درصد تعویض شناسنامه‌ها در این دولت بوده که به دلیل تجهیز همه مراکز ثبت احوال استان به چاپگر در این زمینه توفیق داشته‌ایم. 
وی با بیان اینکه در گذشته بسیاری از مراکز ثبت احوال در شهرستان‌ها چاپگر اختصاصی نداشتند و کارها برای تعویض شناسنامه به کندی پیش می‌رفت، افزود: در گذشته مجبور بودیم چاپگرها را در هر شیفت صبح و عصر در بین شهرستان‌ها برای انجام این کار جابجا کنیم اما در حال حاضر حتی چاپگر اضافی در ستاد ثبت احوال استان داریم و همین موجب سهولت در تعویض شناسنامه‌ها شده است.
 تقوی گفت: در گذشته کار تعویض شناسنامه گاه تا 20 روز طول می‌کشید اما در حال حاضر با ایجاد بسترها این کار به کمتر از دو روز و گاه در طول یک روز انجام می‌شود.
 وی با بیان این که تا قبل از این دولت در استان 190 هزار شناسنامه مکانیزه صادر شده بود افزود: این رقم در حال حاضر به 581 هزار شناسنامه رسیده است.
 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1