تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۶
کد مطلب : ۴۱۵۴۰۲
کبنا از متن و حواشی ثبت نام کاندیداهای مجلس در کهگیلویه بزرگ گزارش می دهد

ماجرای کت و شلوار سورمه ای نجات نیا و تعریف موحد از خود / از معطلی دهبانی در حیاط فرمانداری تا هیاهوی ثبت نام حاج عدل!/ عصرانه ای با اصلاح طلبان

۳
۲
ماجرای کت و شلوار سورمه ای نجات نیا  و تعریف موحد از خود / از معطلی دهبانی در حیاط فرمانداری تا هیاهوی ثبت نام حاج عدل!/ عصرانه ای با اصلاح طلبان
کبنا ؛
در یازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی 95 داوطلب دراستان کهگیلویه و بویراحمد نام نویسی کردند و اکثر انها جوان هستند که  نکته امیدوارکننده ای است.
ستاد انتخابات کهگیلویه بزرگ با مدیریت،علیرضا اتابک،فرماندار کهگیلویه که تا کنون 4 فرایند اولیه انتخابات را به خوبی پشت سر گذاشته است با 48 نفر بیشترین تعداد ثبت نامی را دارد که شامل 45 مرد و سه زن هستند،28 داوطلب نیز در حوزه بویراحمد ودنا و همچنین 19 داوطلب در حوزه گچساران و باشت برای این دوره نام نویسی کردند.
در حالی که غلامرضا تاجگردون نماینده فعلی شهرستان های گچساران و باشت در ساعات اولیه نخستین روز از ثبت نام در فرمانداری گچساران حاضر و نام نویسی کرد ولی تا روز پنجم ثبت نام یعنی 14 آذرماه هیچ کدام از چهره های شاخص سیاسی کهگیلویه بزرگ رخ نمایی نکردند.
سرانجام در پنجمین روز از ثبت نام کاندیداهای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با ثبت نام سید محمد موحد در فرمانداری کهگیلویه ،تنور انتخابات در کهگیلویه بزرگ داغ شد.
سید محمد موحد با همراهانی انگشت شمار در گلزار شهدای دهدشت حاضر و سپس با ذکر یا علی بر لب راهی فرمانداری کهگیلویه شد.


او وارد اتاق ثبت نام شد و وقتی متوجه شد اطرافش در حال شلوغ شدن است برای اینکه مراحل ثبت نام سریع ترپیش رود یا شاید هم می خواست وقت ثبت نام دیگر داوطلبان را به تاخیر نیندازد ازهمه  تقاضا کرد تا اجازه دهند مراحل ثبت نام پایان یابد و سپس پاسخ گوی خبرنگاران و دیگران در بیرون از اتاق ثبت نام خواهد بود که با این سخن فضای اتاق کمی خلوت ترشد.

موحد پس از ثبت نام در جایگاه قرارگرفت و در پاسخ رسانه ها،خود را نام آشنای مردم استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی کرد که  براساس تکلیف و وظیفه‌ای که احساس کرده است پا به عرصه گذاشته است.
او که در نگاهش،راه رفتنش و حرفایش اعتماد به نفس موج می زد به رسانه ها گفته بود که برای برگرداندن عزت به کهگیلویه آمده است و شعار خود را«عزت، اقتدار، وحدت، همدلی و توسعه همه جانبه» عنوان کرد.
موحد حضورش را مخالف گام دوم انقلاب ندانست و گفت:رهبر معظم انقلاب در آخرین فرمایش شان فرمودند هر کس توان دارند وارد این عرصه شوند. بنده هم توان ان را دارم».
او گفت کسانی که می گویند در 16 سال چه کردید باید بگویم علاوه بر حل مشکلات شخصی افراد که به ان افتخار می کنم کارهای کلان و در راه توسعه کهگیلویه انجام دادم  همین پتروشیمی که الان شعارش را می دهند،جاده پاتاوه دهدشت،سیمان سپو و...را من کلنگ زنی کردم و مجوز گرفتم.
موحد بیش از 15 دقیقه پاسخ گوی خبرنگاران بود که حراست فرمانداری ورود کرد و برای جلوگیری از بی نظمی احتمالی مانع ادامه گفت و گو شد که البته این مورد برای همه کاندیداها رخ داد.
ماجرای کت و شلوار سورمه ای نجات نیا
در ادامه ثبت نام داوطلبان عصر همان روز یعنی 14 آذر ماه سید فرزاد نجات نیا دستیار ویژه وزیر ارتباطات با انتشار مطلبی در فضای مجازی گفته بود که ساعت 14 برای ثبت نام به فرمانداری می رود و پیش از ان با شهدای گمنام تجدید بیعت می کند.
در حالی که نجات نیا  گفته بود ساعت 14 در فرمانداری حاضر می شود ولی ساعت ها تاخیر داشت و در این بین فرصتی حاصل شد تا خبرنگاران و مسوولان ثبت نام در اتاق ثبت نام پیرامون ماده 29 که منع ثبت نام برای معاونان و مشاوران وزیر  و شغل های همسان از جمله دستیاروزیر بود بحث کنند.
نهیاتا نجات نیا پس از ساعت ها تاخیر و معطلی خبرنگاران با جمعی از طرفدارانش که شامل پیر و جوان بودند وارد فرمانداری شد و به این بحث خاتمه داد و گفت که ابلاغ دستیاری را دارد و نیاز به استعفا ندارد و می تواند ثبت نام کند.
ولی دیگر مدارک وی ناقص بود که پس از بحث های کوتاه با مسوولان ثبت نام مجبور شد طی تماسی از بستگان خود بخواهد که مدارکش را که در کت و شلوار سورمه ای اش است را بیاورند.

در این هنگام یکی از همراهان نجات نیا گفت:« سید فرزاد شما که می خواهید نماینده شود باید خود قوانین را رعایت کنید»و خنده را برلب  حاضران از جمله سید فرزاد نجات نیا نشاند.
مومن نسب مدیر کل بازرسی استانداری  هم در روز ثبت نام نجات نیا از ستاد انتخابات کهگیلویه بازدید کرد.

بالاخره ثبت نام انجام شد و در حالی که خبرنگاران خود را برای مصاحبه اماده می کردند  وقت نمازمغرب شد و نجات نیا حاضر به گفت و گو نشد،همچنین خبرنگاران و همراهان را به نماز اول وقت دعوت کرد.
ولی خبرنگاران که علی رغم هماهنگی های خود نجات نیا ساعات ها منتظر وی بودند اعتراض کردند و گفتند:اگرچه نماز اول وقت از بهترین ها کارها ست،ولی مختارید بین نماز (حق الله) و حق الناس(تلف شدن وقت دیگران) یکی را انتخاب کنید و او مجبور به پاسخ گویی شد اگر چه معلوم بود دلش راضی نیست.
نجات نیا در پاسخ خبرنگاران گفت:نماینده نیستم ولی تا کنون ارباب رجوع هایم از ارباب رجوع های نمایندگان کمتر نبوده است و با توجه به اینکه از 25 سالگی همیشه مسئولیت داشتم همیشه تا جایی که توانستم همکاری با مردم داشتم.
او گفته بود که ژن خوب نیست و با افتخار عشایر زاده است و مستاجر است و رهن خانه او 80 میلیون تومان است که 50 میلیون تومان ان سهم همسرش است.
نجات نیا حضورش را در راستای گام دوم انقلاب دانست و  گفت: اگر به عنوان نماینده انتخاب شوم،صدای مردم خواهم بود و با نسخه های دیروز نمی توان جوان امروز و اینده را درمان کرد اینها واقعیت های جامعه  است‌.
او همچنین گفته بود که نماینده فعلی دولت را با قرارگاه خاتم اشتباه گرفته است.
نجات نیا بیشترین پاسخ گویی به خبرنگاران را داشت،تا روز چهارم فقط 8 نفر نام نویسی کرده بودند ولی در کل روز پنجم  8 نفر دیگر از جمله موحد و نجات نیا ثبت نام کردند.
هیاهوی ثبت نام حاج عدل!
صبح روز جمعه 15 آذرماه ششمین روز از ثبت نام هم بیشترین حواشی را داشت.
مشاور رسانه ای عدل هاشمی پور نماینده فعلی مردم کهگیلویه بزرگ نیز با انتشار مطلبی در فضای مجازی گفته بود که ازساعت 9 به بعد روز 15 اذر،هاشمی پور  با شهدای گمنام و همچنین شهدای شهرستان در گلزار شهدای دهدشت تجدید بیعت می کند و با قرائت فاتحه بر مزار امیر احمد تقوی برای ثبت نام در فرمانداری کهگیلویه حاضر می شود.
وقتی به فرمانداری رسیدم ساعت از 10 گذشته بود،جلوی فرمانداری جمعیتی از زن و مرد،پیر و جوان بودند که منتظر ورود هاشمی پور به فرمانداری بودند گویا از قبل حضور وی  اطلاع رسانی شده بود.
پس از نشان دادن کارت خبرنگاری اجازه ورود به فرمانداری پیدا کردم در حالی که در روزهای گذشته درِب فرمانداری کاملا باز بود و خبری از بازرسی نبود.
فرماندار کهگیلویه که در طی روز،چندین بار به اتاق ثبت نام سر می زد تا از نزدیک اوضاع را رصد می کرد،آن روز در محوطه حیاط هم دیده می شد که از روزنه های دیوارحیاط بیرون و جمعیت مردم را نظاره میکرد گویا نگران بود که بی نظمی رخ دهد.
تقریبا بعد از گذشت ساعتی عدل هاشمی پور به همراه جمعیت زیادی از همراهان وارد اتاق ثبت نام شد،ناگهان فضای اتاق کوچک ثبت نام مملو از جمعیت شد به گونه ای که  خبرنگاران به همراه دوربین های خود در بین جمعیت و میزهای ثبت نام گیر افتاده بودند و نمی توانستند فیلم و عکس هم بگیرند!

عدل هاشمی پور هم با همان لبخند همیشگی اش و دست های روی هم گذاشته در ابتدای جمعیت وارد شد،مسولان ثبت نام و حراست خیلی تلاش کردند و از همراهان خواستند بیرون اتاق ثبت نام بمانند تا مانع بی نظمی شوند ولی فایده ای نداشت و اقای هاشمی پور همچنان لبخند بر لب پذیرای همراهان خود بود.
بعد از گرفتن عکس از نماینده شهرستان به زحمت خود را به بیرون از اتاق ثبت نام رساندم بعد از چند دقیقه نماینده با خیلی از جمعیت در راهرو (محل گفتگوی خبرنگاران با کاندیداها)آماده مصاحبه شد،خبرنگاران و حراست از همراهان خواستند تا نظم را رعایت کرده و مصاحبه اغاز شد.

هاشمی پور در پاسخ به سوال کبنا که گفته بود اقای هاشمی پو مگر فرماندار اعلام نکرده بود که کاندیدا از آوردن همراهان و شلوغ کردن محل ثبت نام بپرهیزند پس این همه جمعیت برای چه آمده اند؟
با تبسم و به آرامی گفت همشهری های من و جنابعالی هستند دیگر!
 نماینده فعلی کهگیلویه در گفت و گو با رسانه ها گفته بود که خدا کسانی را که می گویند عزت کهگیلویه باید برگردد خیر دهد ولی عزت اگر زیر بهزیستی و کمیته امداد قرار دادن است و نه کار به کارخانه‌ها و ایستگاه‌های پمپاژ و فلان محور و پروژه داشته باشیم و گدا پروری کنیم و دستمان دراز باشد من آمده‌ام این عزت را نابود کنم!

به دلیل جمعیت و هیاهوی زیاد،خبرنگارن هم که نگران بودند نوبت به انها نرسد و نتوانند سوالات خود را بپرسند و به مخاطبان انتقال دهند با همدیگر درگیری لفظی پیدا کردند،همهمه زیاد شد جمعیت متراکم تر شد،حراست ورود کرد و نماینده را به اتاق ثبت نام هدایت کرد و اینگونه بود که مصاحبه با نماینده کهگیلویه بزرگ نیمه تمام ماند!
باید گفت فرمانداری کهگیلویه در طی روزهای گذشته این همه جمعیت به چشم خود ندیده بود،فرماندار هم که نگران بی نظمی بود ورود کرد و از حراست و ماموران خواست با رعایت احترام ارباب رجوعهایی که در راهرو حضور داشتند و در حال تردد بودند را به بیرون هدایت کنند.
 در همین حین بود که رضا دهبانی پور هم به همراه برخی از همراهان خود برای ثبت نام به فرمانداری رسید ولی مجبور شدند در حیاط  فرمانداری منتظر بمانند تا ثبت نام نماینده کهگیلویه بزرگ به پایان برسد و پس ازخلوت شدن راهروی فرمانداری و اتاق ثبت نام جایی برای راه رفتن داشته باشند!
حال بهتر است نماینده کهگیلویه بگوید که آیا برای برداشتن باری از دوش مردم  امده است یا اینکه ساعت ها وقت و حق مردم و حتی دیگر ثبت نام کنندگان را تلف کند و آنها را به زحمت اندازد؟

معطلی دهبانی پور در حیاط فرمانداری
بالاخره ثبت نام عدل هاشمی پور به پایان رسید،فضای اتاق ثبت نام آنقدر از نفس های جمعیت گرم شده بود که برای اولین بار در طی این 7 روز ثبت نام ،مسولان مجبور شدند پنجره ها را باز کنند،خوشبختانه پس از آنهمه همهمه،چنددقیقه ای سکوت دل نشینی بر فضا حاکم شد و دقایقی بعد دهبانی پور به همراه تعدادی از همراهان خود پس از معطلی و منتظر ماندن در حیاط  وارد اتاق ثبت نام شدند.
دهبانی پور کاملا منظم بود و با رفتارش داد می زد که شخصی فرهنگی است،مدارک خود را تحویل داد و خبرنگاران هم به راحتی خبر ثبت نام کاندیدای اصلاح طلبان کهگیلویه بزرگ را به ثبت رساندند،سکوت اتاق در طی ثبت نام دهبانی پور انچنان دلنشین بود که یکی از خبرنگاران هم با لبخند به ان اشاره کرد و بر دل همه نشست چرا که انچه از دل براید لاجرم بر دل نشیند.

پس از ثبت نام دهبانی طبق روال هر روز،او نیز در جایگاه حاضر شد تا پاسخ گوی  خبرنگاران باشد.
رضا دهبانی پور هم شعار خود را پاسداشت کرامت انسان ها با شعار زنان و کرامت انسان ها،جوانان و عدالت دانست و گفت:امروز جوانان از بی عدالتی می نالند.
دهبانی افزود: توسعه در شهرستان ما همه جانبه نیست،نگاه من در وهله اول فرهنگی است و اعتقاد دارم فرهنگ زیر ساخت توسعه جامعه است.
و ابراز امیدواری کرد که اصلاحات به اتحاد برسند و خود را تابع خرد جمعی دانست.
عصرانه ای بارانی با اصلاح طلبان
در حالی که به نظر می رسد روز آخر ثبت نام  یعنی شنبه 16 آذر خیلی خلوت باشد و به جز کامرانی کاندید اطلاح طلبان کهگیلویه بزرگ کس خاصی برای ثبت نام حاضر نشود ولی دقیقا روز آخر 22 نفر به فرمانداری برای ثبت نام مراجعه کردند اما با این همه مراجعه ،یک درصد شلوغی و بی نظمی ای که در روز ثبت نام حاج عدل بود رخ نداد!
در این روز که می توان گفت عصرانه ای با اصلاح طلبان بود،مجید باقریان یکی از چهره ای اصلاح طلب نیر بدون اعلام حضور برای ثبت نام در این روز بارانی برای ثبت نام حاضر شد و سپس در جایگاه قرار گرفت و پاسخ گوی خبرنگاران شد.

وی خود را فریاد مظلومیت بی سرپناهان دانست و گفت:در صورت راهیابی به مجلس ،اتاق فکری از مجموعه  نخبگان  این سامان برای رفع محرومیت تشکیل می دهد و نگاه قوم گرایی نخواهد داشت.
باقریان افزود: در عجبم که چرا برخی ها بعد از 40 سال هنوز می خواهند کاندید شوند!
علی کامرانی مقدم چهره شاخص سیاسی کهگیلویه بزرگ و کاندید اصلاح طلبان  هم با انتشار مطلبی در فضای مجازی اعلام کرد که به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو در ساعت 16 روز 16 اذر بدون هیچ همراهی در فرمانداری حاضر می شود و گفت نمی خواهد برای دیگران مزاحمتی ایجاد کند.
علی کامرانی مقدم درست راس ساعت16 روز 16 اذر، تنها  و بدور از هیاهو در باران به فرمانداری آمد.
کامرانی در باران آمد
وی در محل ثبت نام حاضر شد و مدارک او کامل بود و پس از ثبت نام در جایگاه قرار گرفت و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
کامرانی هدف خود را مبازره با فساد دانست و گفت:من می‌خواهم که اموال افراد در یک اتاق شیشه‌ای باشد و بگوید که کامرانی چه دارد؟ کامرانی امروز در شیراز مستأجر است، یک آپارتمان مسکن مهری گرفتم. نه دستم کوتاه بود و نه خرما بر نخیل.
اقایان بگویند که این پول ها از کجا امده است؟شما رسانه ها که دیدبان جامعه هستید این سوال را بپرسید حتما.
البته باید گفت کامرانی که مستاجر بودن خود را گویا یک امتیاز می داند باید این را هم بگوید چرا در استان مستاجر نیست و در شیراز مستاجر شده آن وقت برای این حوزه ثبت نام می کند!
وی در خصوص اتحاد اصلاح طلبان هم بیان کرد: شکاف در جریان اصولگرایی بیشتر است، به اصطلاح لری اگر این طرف «چوله» آن طرف «چول چار برده». (خنده حضار)
ما تلاش کردیم و یک مبنایی داریم به عنوان شورای اصلاح طلبان. همه ماها اصلاح طلب هستیم. و معتقدیم به تضارب افکار و باید تمکین کنیم. و اگر تمکین نکردیم باید در عیار اصلاح طلبی‌مان شک کنیم.
او ادامه داد که دروغ برای مدت کوتاهی جواب می دهد.

 ثبت نام مشاوران و لیدر حاج عدل
نورالله دهناد از لیدرهای نماینده فعلی نیزدر حالی که  پالتوی مشکی ای پوشیده بود و با در دست داشتن دفترچه یادداشت خود که روی جلد ان عکس شهید حججی عزیز و سردار سلیمانی بود در فرمانداری حاضر و ثبت نام کرد.
وی در جایگاه قرار گرفت و در پاسخ به سوال خبرنگاران گفته بود که به دلیل سومدیریت عدل هاشمی پور از وی جداشده است و بنا بر بازخوردی که جامعه به وی داده بود و درصد بالای 80 درصد بود ورود کرد و قصد ندارد به نفع هیچ شخصی به ویژه عدل هاشمی پور از رقابت کنار بکشد.

امیر حسین برخه مشاور نماینده فعلی نیز به همراه همراهان خود در گلزار شهدای دهدشت حاضر و پس از تجدید بیعت با شهدا در فرمانداری حاضر و ثبت نام کرد.
اودر گفت و گو با رسانه دغدغه خود را حل مشکلات جوانان دانست و گفت :به نفع هیچ شخصی کنار نخواهد رفت.
عبدالله دانشی نیز مشاور فرهنگی نماینده فعلی نیز به همراه همراهان در فرمانداری حاضر وثبت نام کرد.
دانشی در گفت و گو با خبرنگاران خود را سایه هاشمی پور ندانست و گفت در افتاب هستم و به نفع هیچ شخصی از رقابت کنار نمی کشم.

یکی دیگر از جوانان شهر نیز که برای ثبت نام آمده بود ابتدا حاضر به  مصاحبه نشد و گفت:نگرانم اگر رد صلاحیت شوم شغلم را از دست بدهم، ولی نهایتا جلوی دوربین امد و از اهداف خود برای شرکت در انتخابات گفت و خود را حامی جوانان دانست.
بانوان کاندید و گلایه یکی از انان از شهردار دهدشت!
ازدیگر  تفاوت های  این دوره انتخابات در حوزه کهگیلویه به ثبت نام 3 بانو می توان اشاره کرد.
پروین دانشور اولین بانوی ثبت نامی دارای مدرک ارشد جغرافیای دفاع مقدس در گفت و گو با رسانه ها هدف خود از حضور در انتخابات را رسیگی به مشکلات شهرستان به ویژه حوزه بانوان برشمرد و گفت:شهرستان ما محرومیت های بسیاری دارد وحتی همین شهر ما هم چهره زیبایی ندارد و نمی دانم شهردار هدفش از شهردار شدن چیست!
که اگر چه مورد نقد برخی در فضای مجازی قرار گرفت که گویا انتخابات شورای شهر را با مجلس اشتباه گرفته است ولی باید گفت جدای از بحث انتخابات نقد کاملا به جایی داشت.
طاهره صالحی سراسیاب هم از دیگر بانوان ثبت نام کننده بود که عملکرد هیچ کدام از نمایندگان کهگیلویه را قبول نداشت و در راهرو در گفت و گو با برخی افراد همه انها را به نوعی نقد کرده بود.
بانوی دیگر هم حکیمه رفیعی از حوزه چرام بود.
حضور شهردار دهدشت در راهروی فرمانداری
شهردار دهدشت مسوول بازرسی انتخابات هم که در راهروی فرمانداری حضورداشت و با مزاح های خود لبخند به لب افراد در راهرو می نشاند با برخی از خبرنگاران در راهروی فرمانداری عکس یادگاری گرفت.

اولین جا مانده از انتخابات این دوره از مجلس کهگیلویه
فض الله محمدی  که هم در لحظات اخری تصمیم به ثبت نام گرفت ناکام ماند و نتوانست ثبت نام کند ولی  نام او به عنوان اولین جامانده از این دوره انتخابات مجلس کهگیلو.یه در برخی سایت های محلی ثبت شد.
محمدی در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: امروز به این نتیجه رسیدم که برای مجلس شورای اسلامی نام نویسی کنم و امیدوار به تمدید مهلت ثبت نام بود که وزارت کشور بارها بر عدم تمدید مهلت ثبت نام نامزدها تاکید کرده بود. 
عکس یادگاری اصحاب رسانه با فرماندار
پس از پشت سر گذاشتن یک هفته پر چالش،خبرنگاران و مسولان ثبت نام در کنار فرماندار،عکس یادگاری گرفتند تا روز بارانی 16 آذر 1398 یکی از روزهای خاطره انگیز برای اصحاب رسانه باشد.

.---------------------------------------
گزارش از سیده فاطمه خطیبی
----------------------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
کو په مه حلوا بر ایکنن
همشهری
Iran, Islamic Republic of
معلوم خانم خطیبی طرفدار پیرترین و ضعیف ترین کاندید یعنی موحد هست ،یه موحدی قوم گرا
یه دوست
Iran, Islamic Republic of
سلام بسیار جامع و کامل
از همه اصحاب رسانه در نشر چنین اخباری متشکر و سپاسگزاریم
ولی در متن خبر، کلمه "کاندید" زیبنده متقاضیان ثبت نام نبود چرا که معنای را به دنبال دارد و لذا اصطلاح "کاندیدا" صحیح تره.
موفق باشید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1