کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی و حمل و نقل کهگیلویه و بویراحمد:

فوت ۵۲ درصد مصدومین استان حین انتقال به بیمارستان/عامل انسانی؛ علت 80درصد تصادفات جاده ای

4 آذر 1398 ساعت 16:53

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: علت ۸۰ درصد تصادفات جاده ای در استان انسانی است و ۵۲ درصد فوتی ها در حین انتقال بیمار اتفاق می افتد.


عزیز فیلی در نشست کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی و حمل و نقل استان اظهار داشت: علت ۸۰ درصد تصادفات جاده ای در استان انسانی است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: ما باید با تلاش شبانه روزی و رفع نقاط حادثه خیز از بروز این حوادث جلوگیری کنیم.
وی خواستار شناسایی محموله های خطرناک دستگاه های اجرایی شد و افزود: بعد از احصای این آمار تمهیدات لازم برای عبور کم خطرتر این کامیون ها و وانت بارها از محورهای استان اندیشیده شود.
فیلی بر رعایت نکات ایمنی در هنگام جاده سازی تاکید کرد و گفت: ۵۲ درصد فوتی ها در حین انتقال بیمار اتفاق می افتد که باید در این راستا آسیب شناسی انجام شده و پیشنهادات برای امدادرسانی بهتر در زمان طلایی ارائه شود.
معاون عمرانی استاندار بر ضرورت راه اندازی تروما در استان اشاره کرد و افزود: کمیت خدمات درمانی در یاسوج مطلوب است اما باید کیفیت خدمات نیز ارتقا یابد و انتظار می رود دانشگاه علوم پزشکی اقدامات لازم برای راه اندازی این مرکز درمانی را به جد پیگیری و انجام دهند.
وی افزود: عامل انسانی 80 درصد تصادف و حوادث رانندگی است اما در 20 درصد باقی مانده باید از جاده و خودرو مراقبت کنیم که ایمنی در حین اجرای عملیات راهداری و راهسازی مهم است.
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: 52 درصد فوتی‌های حوادث رانندگی بعد از امدادرسانی و انتقال به بیمارستان رخ می‌دهد که این موضوع باید آسیب‌شناسی شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تناقض در آمار و حوادث رانندگی گفت: تناقض آمار از تلفات و حوادث رانندگی انتقاداتی از سوی مردم به همراه داشته که هرگونه ارائه آمار در خصوص فوتی و مصدومین حوادث رانندگی با هماهنگی کمیسیون ایمنی و راه‌ها باشد.
در ادامه محسن جلیل سرپرست اورژانس 115 کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کاهش نیرو در اورژانس 115 استان گفت: امدادرسانی به موقع اورژانس هوایی به زنان باردار در مناطق صعب‌العبور مرگ و میر زنان را به صفر رسانده که از این حیث رتبه اول کشور را کسب کردیم.
وی تصریح کرد: در 7 ماهه سال جاری 8 هزار نفر در حوادث و تلفات جاده‌ای مصدوم شدند که در مراکز درمانی استان تحت درمان قرار گرفتند.


کد مطلب: 414922

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/414922/فوت-۵۲-درصد-مصدومین-استان-حین-انتقال-بیمارستان-عامل-انسانی-علت-80درصد-تصادفات-جاده

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1