تاریخ انتشار
دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۳
کد مطلب : ۴۱۴۹۲۲
در نشست کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی و حمل و نقل کهگیلویه و بویراحمد:

فوت ۵۲ درصد مصدومین استان حین انتقال به بیمارستان/عامل انسانی؛ علت 80درصد تصادفات جاده ای

۱
۰
فوت ۵۲ درصد مصدومین استان حین انتقال به بیمارستان/عامل انسانی؛ علت 80درصد تصادفات جاده ای
کبنا ؛
عزیز فیلی در نشست کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی و حمل و نقل استان اظهار داشت: علت ۸۰ درصد تصادفات جاده ای در استان انسانی است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: ما باید با تلاش شبانه روزی و رفع نقاط حادثه خیز از بروز این حوادث جلوگیری کنیم.
وی خواستار شناسایی محموله های خطرناک دستگاه های اجرایی شد و افزود: بعد از احصای این آمار تمهیدات لازم برای عبور کم خطرتر این کامیون ها و وانت بارها از محورهای استان اندیشیده شود.
فیلی بر رعایت نکات ایمنی در هنگام جاده سازی تاکید کرد و گفت: ۵۲ درصد فوتی ها در حین انتقال بیمار اتفاق می افتد که باید در این راستا آسیب شناسی انجام شده و پیشنهادات برای امدادرسانی بهتر در زمان طلایی ارائه شود.
معاون عمرانی استاندار بر ضرورت راه اندازی تروما در استان اشاره کرد و افزود: کمیت خدمات درمانی در یاسوج مطلوب است اما باید کیفیت خدمات نیز ارتقا یابد و انتظار می رود دانشگاه علوم پزشکی اقدامات لازم برای راه اندازی این مرکز درمانی را به جد پیگیری و انجام دهند.
وی افزود: عامل انسانی 80 درصد تصادف و حوادث رانندگی است اما در 20 درصد باقی مانده باید از جاده و خودرو مراقبت کنیم که ایمنی در حین اجرای عملیات راهداری و راهسازی مهم است.
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: 52 درصد فوتی‌های حوادث رانندگی بعد از امدادرسانی و انتقال به بیمارستان رخ می‌دهد که این موضوع باید آسیب‌شناسی شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تناقض در آمار و حوادث رانندگی گفت: تناقض آمار از تلفات و حوادث رانندگی انتقاداتی از سوی مردم به همراه داشته که هرگونه ارائه آمار در خصوص فوتی و مصدومین حوادث رانندگی با هماهنگی کمیسیون ایمنی و راه‌ها باشد.
در ادامه محسن جلیل سرپرست اورژانس 115 کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کاهش نیرو در اورژانس 115 استان گفت: امدادرسانی به موقع اورژانس هوایی به زنان باردار در مناطق صعب‌العبور مرگ و میر زنان را به صفر رسانده که از این حیث رتبه اول کشور را کسب کردیم.
وی تصریح کرد: در 7 ماهه سال جاری 8 هزار نفر در حوادث و تلفات جاده‌ای مصدوم شدند که در مراکز درمانی استان تحت درمان قرار گرفتند.
نام شما

آدرس ايميل شما

هیچکس
Iran, Islamic Republic of
آقای فیلی تماما حرف میزنن. کسی بودن ک یاسوج لایق خانوادش نمیدونست.و مطمعنم اصلا جون مردم براش مهم نیست.ضعیف ترین معاون عمرانی کل کشور ایشونه.فقط نمی‌دونم چرا بقیه مسولین در خواب غفلتن و وقتی میبینن ک کسی کار نمیکنه چرا برش نمیدارن.
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1