کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

امام جمعه موقت دهدشت:

پیام هفته وحدت اتحاد و دوری از تفرقه است

24 آبان 1398 ساعت 16:51

امام جمعه موقت دهدشت گفت: پیام هفته وحدت دوری از تفرقه و حفظ بصیرت برای حفظ اسلام است.


حجت‌الاسلام سید عبدالمطلب تقوی امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت اظهار داشت: یکی از موضوعات مهمی که قرآن کریم از آن بسیار سخن گفته تقوای الهی است.
امام جمعه موقت دهدشت در تبیین راه‌های رسیدن به تقوای الهی گفت: کسی که اعمال و رفتارش بر مبنای دستورات دین اسلام باشد پرهیزگار می‌شود.
تقوی، سالروز ولادت با سعادت پیامبر اسلام آخرین سفیر الهی و فرزند برومندش امام صادق را تبریک گفت و افزود: ولادت انسان‌های بزرگ از زمانی که در رحم مادر قرار می‌گیرند تا آخرین لحظات زندگی آنان شگفت‌انگیز است و هر انسانی را به تحیر وا می‌دارد.
امام جمعه موقت دهدشت تصریح کرد: هفته وحدت برای انسان‌های مسلمان منشا برکت است.
وی ادامه داد: قرآن کریم به ما دستور داده که باید زیر لوای پیامبر جمع شوید و به دستورات فرستاده خدا عمل کنید.
تقوی با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین علی(ع) راجع به عظمت وحدت، ابراز داشت: در نهج‌البلاغه امده است شما انسانها بدانید انسانهایی که از مردم شعار جدا می‌دهند طعمه شیطانند همان طور که گوسفندی که از گوسفندان جدا می‌شود برای گرگ است.
وی ادامه داد: لذا حضرت فرمودند می‌دانید چرا ۲۵ سال سکوت کردم؟ برای اینکه دشمن خارجی داشتیم و چون وحدت برای حفظ اسلام موثر و مهمتر بود.
خطیب موقت نماز جمعه دهدشت افزود: در قرآن و احادیث تأکید شده که زیر لوای دین و پیغمبر باید جمع شوید خدای شما یکی است پیامبر و کتاب شما یکی است و باید دربرابر دشمنان با هم وحدت داشته باشید.
وی با بیان اینکه امروز هم باید به این دستورات جامه عمل بپوشانیم، گفت: به فرموده امام علی(ع)کسی که شعار اختلاف انگیز بین مراکز اسلامی بیان می‌کند باید در برابر او قرار بگیرید و او را بکشید.
تقوی تصریح کرد: استکبار امروز تلاش دارد بین مسلمانان اختلاف بیندازد مسلمانان باید بصیرت خود را حفظ کنند برای اینکه عظمت اسلام مهمتر است حفظ اسلام امروز بسیار مهم است.
وی بیان داشت: در قرآن آمده است همانند پیامبر باشید در برابر کفار و استکبار شدید اما در بین خود باید رحمت و عطوفت داشته باشید این پیام هفته وحدت است.


کد مطلب: 414724

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/414724/پیام-هفته-وحدت-اتحاد-دوری-تفرقه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1