تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۱۶
کد مطلب : ۴۱۴۶۹۷
رئیس انجمن تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد در غرفه کبنانیوز؛

اگر همت کنیم تئاتر زنده است/ برگزاری جشنواره تئاتر استانی از 27 آبان

۴
۰
اگر همت کنیم تئاتر زنده است/ برگزاری جشنواره تئاتر استانی از 27 آبان
کبنا ؛
رضا رفیعی رئیس انجمن تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد از غرفه کبنا نیوز در دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها واقع در مصلی یاسوج بازدید کرد.
رفیعی به وضعیت فعلی تئاتر استان پرداخته و گفت: تئاتر ما در حال حاضر در یک سطح ثابتی مانده سعودی نداشته و حتی از این پلکان ترقی شاید گاهی پایین هم آمده، که دلیلش این است که کارگردان‌های کم تجربه‌ای به فضا وارد شدند، از دوره‌های آموزشی استقبال نمی‌کنند که عامل ضعف تئاتر شده است.
رفیعی ابراز کرد: ما در انجمن نمایش در سال 98 تا امروز 168 ساعت آموزش بازیگری، ادبیات نمایشی، کارگردانی، طراحی نور، ساخت نور برای هنرمندان برگزار کرده‌ایم که تا پایان سال به 360 ساعت می‌رسد. اساتید خوبی آوردیم و تأثیر این آموزش‌ها در اجراهای عمومی تئاتر مشاهده شد.
رفیعی افزود: 26 نمایش متقاضی شرکت در تئاتر استانی داشتیم، هر نمایش 5 اجرای عموم داشت، که حدود 130 اجرای عموم در جشنواره تئاتر استان داشتند، در دهدشت 30 روز اجرای عموم را داشتیم، در یاسوج 7 روز و در گچساران 15 روز اجرا داشتیم. غریب به 110 مجالس تعزیه خوانی در ایام محرم و صفر داشتیم.
رفیعی با بیان اینکه امسال تمرکززدایی در اجرا را در دستور کار قرار دادیم گفت: در جشنواره رضوی 110 اجرای تئاتر خیابانی در سراسر استان داشتیم، هرساله تئاتر رضوی فقط در یاسوج اجرا می‌شد ولی امسال در شهرستان‌های گچساران، لنده، بویراحمد در دهستان‌ها، شهرستان‌ها اجرای عموم داشتند. تمرکززدایی از اجرای تئاتر را صورت دادیم.
رئیس انجمن تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: برای اولین بار 6 کار جهت شرکت در تئاتر فجر استانی داریم. از 9 آبان ماه یک تئاتر با مضمون دفاع مقدسی اجرا داشت و با استقبال عموم مواجه شد که در حال حاضر هم در  بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر در خرمشهر اجرا داشت و مورد استقبال قرار گرفت و حتی منتقدین به تعریف و تمجیدان پرداختند. امیدواریم در اختتامیه جشنواره به عنوان تئاتر برگزیده انتخاب شود چون بین منتقدان و تماشاگران بهترین تئاتر اجرا شده بود.
رفیعی تشریح کرد: بعد از این کار، یک کار دفاع مقدسی دیگری هم داشتیم که در سی سخت 2 اجرا، در یاسوج 2 اجرا، در دهدشت 4 اجرا رفته است. اگر بخواهیم و همت کنیم تئاتر زنده است و می‌تواند به عنوان یک رسانه خوب در اختیار مردم باشد. همینطور تا روز جمعه در گچساران و دهدشت اجرا داریم.
رفیعی ادامه داد: 27 آبان تا 29 آبان سی و یکمین جشنواره تئاتر استانی در شهرستان گچساران با 6 نمایش اجرا می‌شود و در راستای این جشنواره داور از تهران انتخاب شدند و هر نمایش دو اجرا دارد. در این سه روز سه ورکشاپ بازیگری، کارگردانی و ادبیات نمایشی برای هنرمندان در جشنواره داریم.
رفیعی در انتها گفت: از 1 آذر تا پایان سال غریب 10 نمایش از استان‌های همجوار، 4 نمایش هم از تولیدات انجمن خواهیم داشت.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
حاج آغا به جای تئاتر برو در مورد وضعیت زمین هنرمندان توضیح بده.تو و پرهیز چی کار کردید ؟زمین ها چی شد وضعیتشون
نانا
Iran, Islamic Republic of
«در حال حاضر در یک سطح ثابتی مانده سعودی نداشته و حتی از این پلکان ترقی شاید گاهی پایین هم آمده، که دلیلش این است که کارگردان‌های کم تجربه‌ای به فضا وارد شدند» نه آقای محترم دلیلش کارگردان های کم تجربه نیست دلیلش انتخاب های سلیقه ای و قومی شما سردمداران تئاتر استان است و بس تا زمانی که شماها این عقیده رو دارین ما راه به جایی نمی بریم هی نمایش های مورد علاقه خودتون رو بفرستین به جشنواره فجر و هی دست خالی برگردن ....
غریبه
Iran, Islamic Republic of
اشتباه املایی داری آقا سعودی چیه مگه عربستانه ....
صعودی ...
محمد
Iran, Islamic Republic of
به جای این حرفای صد من یه غاز تکلیف زمین هنرمندان رو مشخص کن.خودت و همشهریت معلوم نیست در رابطه با زمین ها چی کار کردید
موقعیت‫‌سنجی اصلاح‌‫طلبان در انتخابات پیش رو

موقعیت‫‌سنجی اصلاح‌‫طلبان در انتخابات پیش رو

نتخابات ریاست جمهوری مسئله جمعی است پس نیازمند اجماع جریانی است. اکنون جریان اصلاح طلب ...
شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

دومین و آخرین مناظره انتخاباتی میان دونالد ترامپ و جو بایدن در مقایسه با مناظره پیشین،...
فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

همه زنان و مردانی که در این ویدئو دیده می‌شوند دیشب بازداشت شده‌اند.
1