کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در همایش یاوران وقف مطرح شد

کلانتری: وقف را باید در زندگی‌مان ساری و جاری کنیم

12 آبان 1398 ساعت 15:13

حجت الاسلام جنتی پور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: وقف  یک نهاد مردمی است که انسان‌های نوع دوست دیگران را در سرمایه و دارایی خود سهیم می‌کنند.


همایش یاوران وقف با حضور آیت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه و جمعی از مسئولان استان صبح امروز (یکشنبه 12 آبان ماه 98) در سالن آمفی تئاتر صدا و سیمای مرکز استان برگزار شد.
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این همایش، گفت: فراموش نکنیم که حضرت امام (ره) که این راه را به روی ما باز کرده،  و شهدای گرانقدر که پایه های انقلاب و نظام را تحکی بخشیدن، و  همه واقفین و خادمین اهل بیت و اربعین که خدمات زیادی به اسلام و مسلمین کردند.
کلانتری در ادامه افزود: وقف در دنیای امروزه باید متناسب با شرایط فعلی ساری و جاری کنیم و هم عمق بهش ببخشیم و هم گسترش داشته باشیم.
 واقفین وقف میکنند که بیماران علاج شوند، بی پناهان پناه بگیرند و آن هایی که میخواهند خانه ی بخت بروند و امکاناتی نیست از محل وقف آن واقف به سرو سامان دادن زوج های جوان توجه میشود.
امروز  با وقف میتوان در دنیای علم  فناوری و استارتاپ ها کمک به نخبگان علمی که میتوانند اقدامی کنند و تحول در زندگی استان و کشورشان ایجاد کنند، بدنی ترتیب امروز  میتوان در همه عرصه های مختلف وقف کرد.
وی افزود: باید از ظرفیت اهل قلم، پایگاه های خبری، دانشگاه ها، تریبون نماز جمعه، افراد حقیقی و حقوقی استفاده کنید تا تاثیری بر زندگی آحاد جامعه ایجاد شود.
حجت الاسلام جنتی پور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: وقف  یک نهاد مردمی است که انسان‌های نوع دوست دیگران را در سرمایه و دارایی خود سهیم می‌کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یکی از مصادیق جهاد با اموال وقف است که انسان خیراندیش قسمتی از سرمایه خود را در این راه قرار می‌دهد که خیرین، خادمین و هئیت امناها نمونه‌ای از این مورد هستند.
وی به نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ وقف اشاره کرد و گفت: اصحاب رسانه به معنای واقف هستند آنها قلمشان را در راه ترویج این فرهنگ دینی قرار داده‌اند و صدا و سیمای مرکز استان هم نسبت به ترویج این فرهنگ اهتمام ویژه‌ای دارند و یار و یاور وقف بودند.
این مسوول با بیان اینکه وقف محدود به یک قشر خاص نیست، تصریح کرد: واقفان منطبق بر  نیازهای جامعه وقف کردند اما در استان کهگیلویه و بویراحمد به تناسب بقیه زیرساخت‌ها به وقف توجه نشده است و هر چه هست میراث گذشتگان بوده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مردم با توجه به توان مالی موقوفات خوبی دارند، بیان کرد: بیشتر موقوفات انتفاعی و بیشتر برای ساخت و ساز حسینیه، مسجد و امامزاده است، ضمن اینکه نیازمند وقف منفعتی هستیم. 
وی عنوان کرد: عمده‌ترین وقفی که  خیلی از مشکلات را حل می‌کند موقوفه ۶ هکتاری مرحوم طاهری میدان هفت تیر یاسوج است که برای اولین بار از محل این موقوفه مستمندان و مردم در منطقه دورافتاده زیلایی و سایر مناطق بهره‌مند شدند.
جنتی‌پور در پایان خاطرنشان کرد: از شورا و شهردار که نسبت به احیا و بهره‌برداری این موقوفه تلاش کردند تشکر می‌کنم چرا که احیاء کننده وقف مانند خود واقف است.


کد مطلب: 414432

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/414432/کلانتری-وقف-باید-زندگی-مان-ساری-جاری-کنیم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1