تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۳
کد مطلب : ۴۱۴۴۳۲
در همایش یاوران وقف مطرح شد

کلانتری: وقف را باید در زندگی‌مان ساری و جاری کنیم

۰
کلانتری: وقف را باید در زندگی‌مان ساری و جاری کنیم
کبنا ؛همایش یاوران وقف با حضور آیت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه و جمعی از مسئولان استان صبح امروز (یکشنبه 12 آبان ماه 98) در سالن آمفی تئاتر صدا و سیمای مرکز استان برگزار شد.
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این همایش، گفت: فراموش نکنیم که حضرت امام (ره) که این راه را به روی ما باز کرده،  و شهدای گرانقدر که پایه های انقلاب و نظام را تحکی بخشیدن، و  همه واقفین و خادمین اهل بیت و اربعین که خدمات زیادی به اسلام و مسلمین کردند.
کلانتری در ادامه افزود: وقف در دنیای امروزه باید متناسب با شرایط فعلی ساری و جاری کنیم و هم عمق بهش ببخشیم و هم گسترش داشته باشیم.
 واقفین وقف میکنند که بیماران علاج شوند، بی پناهان پناه بگیرند و آن هایی که میخواهند خانه ی بخت بروند و امکاناتی نیست از محل وقف آن واقف به سرو سامان دادن زوج های جوان توجه میشود.
امروز  با وقف میتوان در دنیای علم  فناوری و استارتاپ ها کمک به نخبگان علمی که میتوانند اقدامی کنند و تحول در زندگی استان و کشورشان ایجاد کنند، بدنی ترتیب امروز  میتوان در همه عرصه های مختلف وقف کرد.
وی افزود: باید از ظرفیت اهل قلم، پایگاه های خبری، دانشگاه ها، تریبون نماز جمعه، افراد حقیقی و حقوقی استفاده کنید تا تاثیری بر زندگی آحاد جامعه ایجاد شود.
حجت الاسلام جنتی پور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: وقف  یک نهاد مردمی است که انسان‌های نوع دوست دیگران را در سرمایه و دارایی خود سهیم می‌کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یکی از مصادیق جهاد با اموال وقف است که انسان خیراندیش قسمتی از سرمایه خود را در این راه قرار می‌دهد که خیرین، خادمین و هئیت امناها نمونه‌ای از این مورد هستند.
وی به نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ وقف اشاره کرد و گفت: اصحاب رسانه به معنای واقف هستند آنها قلمشان را در راه ترویج این فرهنگ دینی قرار داده‌اند و صدا و سیمای مرکز استان هم نسبت به ترویج این فرهنگ اهتمام ویژه‌ای دارند و یار و یاور وقف بودند.
این مسوول با بیان اینکه وقف محدود به یک قشر خاص نیست، تصریح کرد: واقفان منطبق بر  نیازهای جامعه وقف کردند اما در استان کهگیلویه و بویراحمد به تناسب بقیه زیرساخت‌ها به وقف توجه نشده است و هر چه هست میراث گذشتگان بوده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مردم با توجه به توان مالی موقوفات خوبی دارند، بیان کرد: بیشتر موقوفات انتفاعی و بیشتر برای ساخت و ساز حسینیه، مسجد و امامزاده است، ضمن اینکه نیازمند وقف منفعتی هستیم. 
وی عنوان کرد: عمده‌ترین وقفی که  خیلی از مشکلات را حل می‌کند موقوفه ۶ هکتاری مرحوم طاهری میدان هفت تیر یاسوج است که برای اولین بار از محل این موقوفه مستمندان و مردم در منطقه دورافتاده زیلایی و سایر مناطق بهره‌مند شدند.
جنتی‌پور در پایان خاطرنشان کرد: از شورا و شهردار که نسبت به احیا و بهره‌برداری این موقوفه تلاش کردند تشکر می‌کنم چرا که احیاء کننده وقف مانند خود واقف است.
نام شما

آدرس ايميل شما

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
1