کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

آقای فیلی؛ تکلیف این سفر را مشخص کنید؟ / نگذارید حرف استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر زمین بماند

22 مهر 1398 ساعت 17:15

آقای فیلی؛ اگر قرار است حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر سر وعده خود برای برگزاری انتخاباتی سالم و بیطرفانه بماند باید از همین الان در انتصاب برگزار کنندگان انتخابات دقت بیشتر کند نه اینکه سه بازرس حامی نماینده کنونی بویراحمد و دنا را که فاقد هرگونه تجربه و تخصصی سیاسی انتخاباتی هستند را بعنوان بازرسان انتخابات پیش رو آن هم در حوزه‌ای که بوی باروت می‌دهد منصوب کند.


با آنکه نگاه‌های خوش بینانه نسبت به استاندار فعلی کهگیلویه و بویراحمد در مقابله با تخلفات انتخاباتی در این برهه حساس وجود دارد و حسین کلانتری و احد جمالی سوگند یاد کرده‌اند، که دین و شرافتشان را فدای دنیای دیگران نکنند، با این حال تعیین سه بازرس انتخابات حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا توسط عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار و رئیس بارزسی انتخابات کهگیلویه و بویراحمد در روزهای گذشته که بصورت کاملاً واضح و مشخصی به نیروهای نماینده بویراحمد و دنا منتصب می‌باشند، همه تصورات و دیدگاه های مثبت را خراب کرد.
رسانه‌ها آورده‌اند که حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد با توجه به اینکه در سالی به ریاست عالی‌ترین مقام دولتی در کهگیلویه و بویراحمد منصوب شده است که به دلیل حساسیت‌های انتخاباتی، موقعیت وی را بیشتر در معرض دیدگان عموم قرار داده است و با پیگیری اخبار قضاوت‌ها درباره وی بیش از پیش است.
با این حال در چند روز گذشته سه بازرس به نام‌های سیدرحمان وفانژاد، فرج الله راد و منوچهر محمدی که هر سه این نفر دارای مسوولیت استانی هستند توسط «عزیز فیلی» معاون استاندار به عنوان بازرسان یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بویراحمد منصوب شده‌اند.
انتخاب این سه نفر که از حامیان پر و پا قرص آقای غلام محمد زارعی نماینده کنونی بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی محسوب می‌شوند سبب نارضایتی در بین جریانات و گروه‌های سیاسی در شهرستان بویراحمد شده است.
رحمان وفانژاد بعد از ردصلاحیت سید باقر موسوی جهان آباد، در ستاد غلام محمد زارعی سخنرانی کرد، فرج الله راد و منوچهر محمدی نیز رابطه حسنه‌ای با نماینده فعلی دارند. هر چند این سه نفر در حوزه کاری‌شان از آدم‌های توانمند به شمار می‌روند، اما یقیناً آنها به دلیل سابقه سیاسی‌شان نمی‌توانند در انتخابات رفتار بی‌طرفانه و مستقلی داشته باشند.
با این انتصاب، عملاً این سخن استاندار که «از آرای مردم استان مانند دفاع از ناموسمان، دفاع می‌کنم» در حد حرف می‌ماند. از طرفی در استانداری هنوز استاندار به جایگاه واقعی خود دست نیافته است و یا اینکه کنترل اوضاع از دست استاندار خارج است یا اینکه چنین انتصاباتی به خواست استاندار است.
هر سه بازرس انتخاباتی در شهرستان بویراحمد را همگان بخوبی می‌شناسند و با کمترین سرچ گوگلی از فعالیت این سه بازرس در انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بویراحمد آگاه خواهند شد.
از طرفی رئیس بازرسی ستاد انتخابات یازدهم در استان کهگیلویه و بویراحمد بطور حتم می‌داند که در دور گذشته انتخابات چه اتفاقاتی در شهرستان بویراحمد رخ داد بگونه ای که این سه بازرس از فعالان ستاد انتخاباتی آقای زارعی بودند و تلاش‌های زیادی برای زارعی کردند.
آیا افرادی بدون برچسپ و منصف در جبهه‌های سیاسی بویراحمد یافت نمی‌شود که این سه بازرس انتخاب شده‌اند؟
آقای مهندس فیلی در روزهای آینده پاسخگوی تنش‌های احتمالی اجتماعی در ارتباط با انتخاب این سه بازرس خواهد بود؟
آیا بازرسان انتخاب شده نمی‌توانست از نیروهای انسانی توانمند و مستعد حوزه گرمسیری برای انتخابات بویراحمد باشد و آیا آقای مهندس فیلی با این اقدام دست به اختلاف منطقه‌ای نزده است؟
رئیس بازرسی ستاد انتخابات مجلس یازدهم شورای اسلامی حتماً می‌داند که ۷۵ درصد مردم شریف بویراحمد و دنا از نحوه برگزاری انتخابات خانه ملت سال ۹۴ در این حوزه انتخابیه به دلیل عملکرد برخی مسئولان چندان راضی نیستند.
آقای فیلی؛ اگر قرار است حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر سر وعده خود برای برگزاری انتخاباتی سالم و بیطرفانه بماند باید از همین الان در انتصاب برگزار کنندگان انتخابات دقت بیشتر کند نه اینکه سه بازرس حامی نماینده کنونی بویراحمد و دنا را که فاقد هرگونه تجربه و تخصصی سیاسی انتخاباتی هستند را بعنوان بازرسان انتخابات پیش رو آن هم در حوزه‌ای که بوی باروت می‌دهد منصوب کند.
بهرحال امید است؛ فیلی معاون عمرانی استاندار هرچه زودتر بازرسان جدیدی را جایگزین آقایان نامبرده کرده تا شاهد آرامش بیشتری در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا بوده تا در آینده بوی باروت هم به مشام کسی نخورد.


کد مطلب: 413916

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/413916/آقای-فیلی-تکلیف-این-سفر-مشخص-کنید-نگذارید-حرف-استاندار-کهگیلویه-بویراحمد-زمین-بماند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1