کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نامه بسیج دانشجویی به مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد؛

میخ فساد واسطه‌گری خصولتی به جیب چه کسی کوبیده می‌شود

7 مهر 1398 ساعت 12:11

مبادا بعد از این هر شخصی جرئت کند به بهانه اندک بودن مبلغ اختلاس و اشکار نبودنان علاوه بر دستبرد زدن به اموال مردم، راه را برای فسادهای بزرگ‌تر فراهم کند اقدام به افشای اسامی و ارجاع آن به دادستانی استان خواهیم نمود. بدون شک خدشه دار کردن اعتماد مردم و نامید کردن کورسوی از امید ایشان به وجود مدیران پاک دست در دستگاه‌های دولتی، جرم بزرگ‌تر این افراد است که باید با جدبت پیگیری شود.


بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد در مطلبی خطاب به مدیرکل آموزش و پرورش استان آورده است؛ بدون شک خدشه دار کردن اعتماد مردم و نامید کردن کورسوی از امید ایشان به وجود مدیران پاک دست در دستگاه‌های دولتی، جرم بزرگ‌تر این افراد است که باید با جدبت پیگیری شود.
به گزارش کبنا، این پیام به شرح زیر است؛

مدیرکل محترم آموزش و پرورش استان، جنای آقای زارع پور
سلام علیکم
 همان طور که قطعاً در جریان هستید؛ در سال تحصیلی جدید براساس یک دستورالعمل و به منظور جلوگیری از واسطه گری در فروش کتب درسی، وزارت آموزش و پرورش، با اطلاع رسانی قبلی و اعلام قیمت کتب، از اولیاء، پول کتاب را به طور کامل دریافت نموده تا کتاب‌ها در مدارس بدون هرنوع قیمت اضافی به دست خانواده‌ها برسد.
اما با اتخاذ رویکرد جدید گویا خلا وجود یک واسطه (بخوانید دلال) در آموزش و پرورش استان حس می‌شد، چرا که موضوع را به شکل پیمانکاری به یک شخص واگذار کرده تا با زدن چند عدد میخ منگنه و بستن یک نخ پلاستیکی به دور کتاب‌ها، از هر نفر مبلغ ۱۰ هزارتومان هزینه مضاف بر هزینه کتب درسی از خانواده‌ها دریافت کند. در صورتی که شاید هزینه این کار از ۵ هزار تومان و گاها ۳ هزار تومان بالاتر نمی‌رود. با توجه به تعداد دانش آموزان در استان، سود حاصل از این واسطه گری خصولتی بالغ بر صدها میلیون تومان می‌شود که بعید است پشت این فساد، صرفاً شخص مذکور بوده باشد.
 از سوی دیگر مردم نیز با اعتماد به آموزش و پرورش و سیستم‌های نظارتی و گاها بالاجبار، نسبت به پرداخت این هزینه‌ها در این شرایط اقدام می‌کنند و این درحالی است که در برخی پایه‌ها، یکی از کتاب‌ها هم تحویل داده نشده است.
علاوه بر این براساس گزارش‌های مردمی رسیده شده به حوزه مطالبه گری بسیج دانشجویی، تعدادی از مدارس صرفاً برای معرفی اولیاء به برخی تولیدی‌های طرف قرارداد آموزش و پرورش جهت دوخت لباس، مجدداً مبلغ ۱۰ هزارتومان دریافت شده است.
اگر چه ممکن است در نگاه اول مبلغ دریافتی از هردانش اموز نادیده انگشته شود اما با یک حساب سرانگشتی متوجه رقم بالای حاصل از این قانون‌های من دراوردی می‌شویم.
سوال اینجاست که چطور این مبلغ قابل توجه و این عمل عیر قانونی از دید واحدهای نظارتی اداره کل اموزش و پرورش مغفول مانده و تاکنون هیچ اقدامی در برخورد با این افراد انجام نشده. ممکن است سیستم‌های نظارتی اصلاً قصد ورود نداشته‌اند.
در هر حال بسیج دانشجویی با توجه به رسالت خود از حضرتعالی در خواست دارد در اسرع وقت به این موضوع رسیدگی کرده و با افراد خاطی برخورد و اطلاع رسانی نمایید.
طبیعیست در غیر اینصورت به دلیل اینکه
 که مبادا بعد از این هر شخصی جرئت کند به بهانه اندک بودن مبلغ اختلاس و اشکار نبودنان علاوه بر دستبرد زدن به اموال مردم، راه را برای فسادهای بزرگ‌تر فراهم کند اقدام به افشای اسامی و ارجاع آن به دادستانی استان خواهیم نمود.
بدون شک خدشه دار کردن اعتماد مردم و نامید کردن کورسوی از امید ایشان به وجود مدیران پاک دست در دستگاه‌های دولتی، جرم بزرگ‌تر این افراد است که باید با جدبت پیگیری شود.
 ---------------------------------------------------------------------------
بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد
 


کد مطلب: 413269

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/413269/میخ-فساد-واسطه-گری-خصولتی-جیب-کسی-کوبیده-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1