تاریخ انتشار
يکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب : ۴۱۳۲۶۹
نامه بسیج دانشجویی به مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد؛

میخ فساد واسطه‌گری خصولتی به جیب چه کسی کوبیده می‌شود

۱۶
۱
میخ فساد واسطه‌گری خصولتی به جیب چه کسی کوبیده می‌شود
کبنا ؛بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد در مطلبی خطاب به مدیرکل آموزش و پرورش استان آورده است؛ بدون شک خدشه دار کردن اعتماد مردم و نامید کردن کورسوی از امید ایشان به وجود مدیران پاک دست در دستگاه‌های دولتی، جرم بزرگ‌تر این افراد است که باید با جدبت پیگیری شود.
به گزارش کبنا، این پیام به شرح زیر است؛

مدیرکل محترم آموزش و پرورش استان، جنای آقای زارع پور
سلام علیکم
 همان طور که قطعاً در جریان هستید؛ در سال تحصیلی جدید براساس یک دستورالعمل و به منظور جلوگیری از واسطه گری در فروش کتب درسی، وزارت آموزش و پرورش، با اطلاع رسانی قبلی و اعلام قیمت کتب، از اولیاء، پول کتاب را به طور کامل دریافت نموده تا کتاب‌ها در مدارس بدون هرنوع قیمت اضافی به دست خانواده‌ها برسد.
اما با اتخاذ رویکرد جدید گویا خلا وجود یک واسطه (بخوانید دلال) در آموزش و پرورش استان حس می‌شد، چرا که موضوع را به شکل پیمانکاری به یک شخص واگذار کرده تا با زدن چند عدد میخ منگنه و بستن یک نخ پلاستیکی به دور کتاب‌ها، از هر نفر مبلغ ۱۰ هزارتومان هزینه مضاف بر هزینه کتب درسی از خانواده‌ها دریافت کند. در صورتی که شاید هزینه این کار از ۵ هزار تومان و گاها ۳ هزار تومان بالاتر نمی‌رود. با توجه به تعداد دانش آموزان در استان، سود حاصل از این واسطه گری خصولتی بالغ بر صدها میلیون تومان می‌شود که بعید است پشت این فساد، صرفاً شخص مذکور بوده باشد.
 از سوی دیگر مردم نیز با اعتماد به آموزش و پرورش و سیستم‌های نظارتی و گاها بالاجبار، نسبت به پرداخت این هزینه‌ها در این شرایط اقدام می‌کنند و این درحالی است که در برخی پایه‌ها، یکی از کتاب‌ها هم تحویل داده نشده است.
علاوه بر این براساس گزارش‌های مردمی رسیده شده به حوزه مطالبه گری بسیج دانشجویی، تعدادی از مدارس صرفاً برای معرفی اولیاء به برخی تولیدی‌های طرف قرارداد آموزش و پرورش جهت دوخت لباس، مجدداً مبلغ ۱۰ هزارتومان دریافت شده است.
اگر چه ممکن است در نگاه اول مبلغ دریافتی از هردانش اموز نادیده انگشته شود اما با یک حساب سرانگشتی متوجه رقم بالای حاصل از این قانون‌های من دراوردی می‌شویم.
سوال اینجاست که چطور این مبلغ قابل توجه و این عمل عیر قانونی از دید واحدهای نظارتی اداره کل اموزش و پرورش مغفول مانده و تاکنون هیچ اقدامی در برخورد با این افراد انجام نشده. ممکن است سیستم‌های نظارتی اصلاً قصد ورود نداشته‌اند.
در هر حال بسیج دانشجویی با توجه به رسالت خود از حضرتعالی در خواست دارد در اسرع وقت به این موضوع رسیدگی کرده و با افراد خاطی برخورد و اطلاع رسانی نمایید.
طبیعیست در غیر اینصورت به دلیل اینکه
 که مبادا بعد از این هر شخصی جرئت کند به بهانه اندک بودن مبلغ اختلاس و اشکار نبودنان علاوه بر دستبرد زدن به اموال مردم، راه را برای فسادهای بزرگ‌تر فراهم کند اقدام به افشای اسامی و ارجاع آن به دادستانی استان خواهیم نمود.
بدون شک خدشه دار کردن اعتماد مردم و نامید کردن کورسوی از امید ایشان به وجود مدیران پاک دست در دستگاه‌های دولتی، جرم بزرگ‌تر این افراد است که باید با جدبت پیگیری شود.
 ---------------------------------------------------------------------------
بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Romania
باسلام وتشکرازبسیج دانشجویی طلایه دارخواسته های مشروع مردمی متاسفانه درمدارس غیره دولتی دبیرستانهای دخترانه مثل نیایش پوینده کیمیا بشدت معلمین مرد خصوصا جوان راجایگزین خانمها کرده اند این چه هست که راه افتاده به فریاد جوان دبیرستانی برسید چرا کسی بازخواست نمیکنه راست آزمایی کنید کلیه دبیرستانها برای جذب مشتری به سمت ورود به خیمه گاه تعلیم وتربیت خواهران میکنند
فرخي
Romania
احسنت بر تيزبيني شماها،رسانه ها مردمي وواقعي چشم هاي تيزبين شفافيت وعدالت سيستمي هستند
Iran, Islamic Republic of
واقعا درود بر این روشنگری به موقع گرچه مدت بیست سال است این آقای فروشنده کتاب همچون مردم را از راه همین کتابها ایشان سال دوازده ماه حقوق می گیرد که همین یک ماه کتابها را توزیع کند ولی اینطور جیب مردم .
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای حاج زارع پور هیچ کس از مومنی وپاک دستی شما شک ندارد ولی حقیقتا گرگان در پوست میش در کنار دست شما هم سازمان دانشجوی هم کتاب فروشها به خاطر مال اندوزی از هیچ خطایی دریغ ندارند ضمن تشکر از روشنگری دانشجویان از حضرتعالی تقاضامندم با تقدیر از دانشجویان نست به فسادهای نهفته در آموزش وپرورش برخود قاطع ونگذار دامن پاکت از الودگی های این آلوده گردد
علی
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر بسیج دانشجوی باید یقه معاون مالی اداره کل آموزش وپرورش ونماینده و کارشناس کتب درسی استان را گرفت وان ها را باز خواست کرد چون طبق بخشنامه مقداری از سود کتب درسی بحساب آنها واریز میشوو
خلیل
Iran, Islamic Republic of
سود کتب درسی فنی و حرفه ای کاردانش سال گذشته که بیش از۶۰میلیون تومن بوده را کی خورده
Romania
هم امثال این آقایان یه /میگیرند برخورد با امثال اینها قطعا مردم سختیها رو فراموش میکنند
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
آین ساده ترین تخلف آموزش و پرورش بویراحمد هست. تو این دو سال بیشتر به فکر فاتحه خوانی با نماینده هست تا مسایل اساسی آموزش و پرورش. من از جناب مدیرکل تعجب میکنم که چرا با ایشون برخورد نمیکنه. آقای استاندار شما کمک کنید و آموزش و پرورش بویراحمد رو نجات بدید.
Iran, Islamic Republic of
اقای‌محترم،اداره‌کل‌نامه‌می‌زنه‌شهرستان‌وشهرستان‌۳نفر
معرفی‌می‌کنه‌برای‌توزیع کتاب،واداره‌کل‌بین این‌سه‌نفر
یکی‌را‌انتخاب‌می‌کنه،مدیرشهرستان‌چه‌تقصیری‌داره؟؟؟
انصاف‌داشته‌باشید
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
احسن بر بسیج دانشجویی
باز نشسته
Iran, Islamic Republic of
واقعیت را گفته ای ای کاش حسابرس با وجدان و دقیقی مدارس شاهد و هیات امنایی یاسوج را بررسی می کردند و به عمق فساد پی می بردند با بالادستی ها شریکن برا هم جمع می کنن واگذار همه به خدا
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا‌مردم‌هرطوری‌دوست‌داشتند‌می‌تونند‌کتاب‌بخرند
چه‌بامنگنه‌وچه‌ساده‌وبدنه‌منگنه،اجباری‌درکارنیست
البته‌حقیقتا‌باید‌واگذار‌بشه‌به‌کتاب‌فروشها‌شهر،چون
حق‌‌صنف‌کتاب‌فروشی‌هاست
معلم
Iran, Islamic Republic of
به داد آموزش و پرورش بویراحمد برسید با این مدیریت
Iran, Islamic Republic of
کجای کار اموزش و پرورش استان درست هست که توزیع کتاب ایراد دارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خانه از پای بست ویران است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
آموزش وپرورش درختی است که ریشه اش را ک ب وخصوصا گچساران پوسیددددده شده.خدابه دادمون برسه
رضا
Iran, Islamic Republic of
این تخلف مربوط به کل استان هست نه فقط شهرستان بویراحمد اداره کل باید جوابگو باشد
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1