کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛

درآمد ۴۰ میلیارد دلاری گردشگری را دنبال می‌کنیم

1 مهر 1398 ساعت 19:17

 وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: درآمد ارزی ۱۱.۸ میلیارد دلاری سهم گردشگری کشور عدد دست یافتنی است و در تلاش هستیم بتوانیم این رقم را به ۳۰ تا ۴۰ میلیارد دلار افزایش دهیم.


 وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: درآمد ارزی ۱۱.۸ میلیارد دلاری سهم گردشگری کشور عدد دست یافتنی است و در تلاش هستیم بتوانیم این رقم را به ۳۰ تا ۴۰ میلیارد دلار افزایش دهیم.
علی اصغر مونسان روز دوشنبه در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی مبلمان ملایر اظهار داشت: در این راستا در حال تدوین یک برنامه هستیم تا بر اساس آن نیازها را مشخص و گزارش را به دولت و مجلس تقدیم کنیم و با نشان دادن ظرفیت‌های کشور به عدد ۳۰ تا ۴۰ میلیارد دلاری که حق کشور است، برسیم.
وی با اشاره به شرایط موجود در کشور و منطقه و تاثیرگذاری آن بر حوزه گردشگری افزود: تقابلات نظامی و اتفاقات تنش‌زایی که در منطقه خاورمیانه وجود دارد، به طور قطع می‌تواند اثرهای منفی را در حوزه گردشگری هر کشوری بگذارد.
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: با وجود این شرایط تنش زا و اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان، اما نتایج در حوزه گردشگری عکس این و مثبت است و این نشان از تاب آوری اقتصاد کشور است.
مونسان گفت: این در حالیست که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند تمامی بخش‌های کشور باید در اقتصاد مقاومتی تاب‌آوری شان افزایش پیدا کند.
وی تاکید کرد: با ظرفیت‌های خوب موجود در کشور و برنامه‌ریزی‌های مناسبی که در حال انجام است، طی ۲ سال گذشته رشد قابل ملاحظه‌ای را در حوزه گردشگری داشتیم و شاهد ورود گردشگران به داخل کشور بودیم.
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه بازارهای ما به واسطه اتفاق‌های رخ داده تغییر کرده و در برخی بازارها افت داشتیم افزود: برای جبران این افت در حوزه منطقه‌ای به شدت کار کردیم.
مونسان بیان کرد: با کشور ترکیه که همیشه تراز منفی گردشگری داشتیم و گردشگر خروجی ما بین ۲ میلیون و ۲۰۰ تا ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار و ۴۵۰ هزار گردشگر ورودی بود، کار کردیم و هم اکنون آمار گردشگر ورودی ما از کشور ترکیه به یک میلیون و آمار خروجی به حدود یک میلیون ۷۰۰ هزار نفر رسیده است.
وی اضافه کرد: این امر نشان می‌دهد که هم اکنون به سمت تراز مثبت گردشگری با کشورهای منطقه نزدیک می‌شویم و در مجموع تراز گردشگری ما مثبت است.
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به افزایش تعداد گردشگران ورودی به کشور و افزایش تنوع محصولات گردشگری گفت: در صدد هستیم تا گردشگران خارجی منطقه که به کشورمان می آیند، علاوه بر زیارت که بعد دیگر گردشگری است، با قرار گرفتن در دیگر بخش‌ها و محصولات این حوزه، درآمد ارزی مان از محل گردشگران افزایش یابد.
مونسان با اشاره به اینکه گردشگران زیارتی علاوه بر این حوزه، بخش گردشگری سلامت و تفریحی را نیز فعال کرده‌اند ادامه داد: در همین راستا از گردشگری ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلاری به گردشگری ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ دلاری رسیده‌ایم.
وی اظهار داشت: سال گذشته هفت میلیون و ۸۰۰ هزار گردشگر وارد کشور شدند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی ۵۲ درصدی داشت.
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: در پنج ماهه نخست امسال حدود ۳۸ درصد در حوزه گردشگری رشد داشتیم که عدد بسیار خوبی است و امیدواریم روند توسعه گردشگری کشور همچنان با حمایت‌های بیشتر دولت و مجلس ادامه پیدا کند.
مونسان همچنین با اشاره به خسارت بناهای تاریخی بر اثر سیل فروردین امسال گفت: در این زمینه برای تمامی بخش‌ها بودجه مناسبی در نظر گرفته شد.
وی بیان کرد: با این وجود از منابع داخلی سازمان بسیاری از بناهای تاریخی آسیب دیده را مرمت کردیم و هنوز یک ریال بودجه از محل مدیریت بحران دریافت نکرده ایم.
مونسان در عین حال از حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تغییر ساختار سازمان میراث فرهنگی و تبدیل آن به وزارتخانه تقدیر و ابراز امیدواری کرد: بودجه این وزارتخانه با حمایت‌های دولت و مجلس افزایش یابد.
در این بازدید دستورهای لازم برای اختصاص منابع مورد نیاز برای شهر زیرزمینی سامن و یخدان میرفتاح ملایر صادر شد. (ایرنا)


کد مطلب: 413052

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/413052/درآمد-۴۰-میلیارد-دلاری-گردشگری-دنبال-می-کنیم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1