تاریخ انتشار
دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۱۷
کد مطلب : ۴۱۳۰۵۲
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛

درآمد ۴۰ میلیارد دلاری گردشگری را دنبال می‌کنیم

۰
درآمد ۴۰ میلیارد دلاری گردشگری را دنبال می‌کنیم
کبنا ؛ وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: درآمد ارزی ۱۱.۸ میلیارد دلاری سهم گردشگری کشور عدد دست یافتنی است و در تلاش هستیم بتوانیم این رقم را به ۳۰ تا ۴۰ میلیارد دلار افزایش دهیم.
علی اصغر مونسان روز دوشنبه در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی مبلمان ملایر اظهار داشت: در این راستا در حال تدوین یک برنامه هستیم تا بر اساس آن نیازها را مشخص و گزارش را به دولت و مجلس تقدیم کنیم و با نشان دادن ظرفیت‌های کشور به عدد ۳۰ تا ۴۰ میلیارد دلاری که حق کشور است، برسیم.
وی با اشاره به شرایط موجود در کشور و منطقه و تاثیرگذاری آن بر حوزه گردشگری افزود: تقابلات نظامی و اتفاقات تنش‌زایی که در منطقه خاورمیانه وجود دارد، به طور قطع می‌تواند اثرهای منفی را در حوزه گردشگری هر کشوری بگذارد.
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: با وجود این شرایط تنش زا و اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان، اما نتایج در حوزه گردشگری عکس این و مثبت است و این نشان از تاب آوری اقتصاد کشور است.
مونسان گفت: این در حالیست که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند تمامی بخش‌های کشور باید در اقتصاد مقاومتی تاب‌آوری شان افزایش پیدا کند.
وی تاکید کرد: با ظرفیت‌های خوب موجود در کشور و برنامه‌ریزی‌های مناسبی که در حال انجام است، طی ۲ سال گذشته رشد قابل ملاحظه‌ای را در حوزه گردشگری داشتیم و شاهد ورود گردشگران به داخل کشور بودیم.
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه بازارهای ما به واسطه اتفاق‌های رخ داده تغییر کرده و در برخی بازارها افت داشتیم افزود: برای جبران این افت در حوزه منطقه‌ای به شدت کار کردیم.
مونسان بیان کرد: با کشور ترکیه که همیشه تراز منفی گردشگری داشتیم و گردشگر خروجی ما بین ۲ میلیون و ۲۰۰ تا ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار و ۴۵۰ هزار گردشگر ورودی بود، کار کردیم و هم اکنون آمار گردشگر ورودی ما از کشور ترکیه به یک میلیون و آمار خروجی به حدود یک میلیون ۷۰۰ هزار نفر رسیده است.
وی اضافه کرد: این امر نشان می‌دهد که هم اکنون به سمت تراز مثبت گردشگری با کشورهای منطقه نزدیک می‌شویم و در مجموع تراز گردشگری ما مثبت است.
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به افزایش تعداد گردشگران ورودی به کشور و افزایش تنوع محصولات گردشگری گفت: در صدد هستیم تا گردشگران خارجی منطقه که به کشورمان می آیند، علاوه بر زیارت که بعد دیگر گردشگری است، با قرار گرفتن در دیگر بخش‌ها و محصولات این حوزه، درآمد ارزی مان از محل گردشگران افزایش یابد.
مونسان با اشاره به اینکه گردشگران زیارتی علاوه بر این حوزه، بخش گردشگری سلامت و تفریحی را نیز فعال کرده‌اند ادامه داد: در همین راستا از گردشگری ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلاری به گردشگری ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ دلاری رسیده‌ایم.
وی اظهار داشت: سال گذشته هفت میلیون و ۸۰۰ هزار گردشگر وارد کشور شدند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی ۵۲ درصدی داشت.
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: در پنج ماهه نخست امسال حدود ۳۸ درصد در حوزه گردشگری رشد داشتیم که عدد بسیار خوبی است و امیدواریم روند توسعه گردشگری کشور همچنان با حمایت‌های بیشتر دولت و مجلس ادامه پیدا کند.
مونسان همچنین با اشاره به خسارت بناهای تاریخی بر اثر سیل فروردین امسال گفت: در این زمینه برای تمامی بخش‌ها بودجه مناسبی در نظر گرفته شد.
وی بیان کرد: با این وجود از منابع داخلی سازمان بسیاری از بناهای تاریخی آسیب دیده را مرمت کردیم و هنوز یک ریال بودجه از محل مدیریت بحران دریافت نکرده ایم.
مونسان در عین حال از حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تغییر ساختار سازمان میراث فرهنگی و تبدیل آن به وزارتخانه تقدیر و ابراز امیدواری کرد: بودجه این وزارتخانه با حمایت‌های دولت و مجلس افزایش یابد.
در این بازدید دستورهای لازم برای اختصاص منابع مورد نیاز برای شهر زیرزمینی سامن و یخدان میرفتاح ملایر صادر شد. (ایرنا)
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1