تاریخ انتشار
جمعه ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۷
کد مطلب : ۴۱۲۴۹۶
خطیب جمعه موقت شهر یاسوج:

رسانه‌ها قوه قضاییه را در مبارزه با فساد حمایت کنند

۰
رسانه‌ها قوه قضاییه را در مبارزه با فساد حمایت کنند
کبنا ؛حجت‌الاسلام سید جواد خاضع خطیب جمعه موقت شهر یاسوج در خطبه‌های نماز سیاسی عبادی جمعه این هفته شهر یاسوج، با اشاره به سالروز قیام ۱۷ شهریور سال ۵۷ اظهار داشت: عده زیادی از مردم ایران در شهرهای مختلف توسط دژخمیان رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده شدند. این قیام پیامدهای مهمی از جمله ایجاد تزلزل در رژیم پهلوی برای مقابله با قیام ملت ایران را به دنبال داشت.
ادامه داد: پیامد بعدی قیام ۱۷ شهریور گسترش اعتراضات و راهپیمایی‌ها و هموارتر شدن روند سقوط رژیم پهلوی بود.
جمعه موقت یاسوج، به دیگر مناسبت شهریور ماه اشاره کرد و گفت: ۱۷ شهریور روز جهانی  مبارزه با بیسوادی است. بیسوادی به عنوان پدیده شوم، عامل عقب‌ماندگی و توسعه نیافتگی جوامع و ملت‌ها است و در مقابل، داشتن علم و دانش سبب رشد و توسعه  جامعه می‌شود، ضمن اینکه دین مبین اسلام بر علم‌آموزی و دانش‌اندوزی تاکید دارد.
در بخش دیگری از سخنان خود، با تسلیت ایام ماه محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: عاشورا عرصه تقابل اسلام و کفر است و باید زنده نگه داشته شود، پیام مهم عاشورا سازش نکردن و تسلیم نشدن در برابر دشمنان و ظالمان و نداشتن ترس و هراس از دشمن است.
با بیان اینکه عزت و سربلندی کنونی ملت ایران نتیجه مقاومت و پایداری در برابر نظام سلطه است، اظهار داشت: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی تجمع بزرگ هیات‌های مذهبی در خیابان جمهوری اسلامی شهر یاسوج ۱۰ صبح آغاز می‌شود که انتظار می‌رود مردم و هیات های مذهبی حضور گسترده در این دو مراسم داشته باشند.
جمعه موقت یاسوج در ادامه بیان کرد: اول تا هفتم محرم هر سال به عنوان هفته امر به معروف و نهی از منکر نام‌گذاری شده که هدف اصلی قیام امام حسین (ع) هم احیاء همین فریضه الهی بوده است.
تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر تنها منحصر به عفاف و حجاب نیست، بلکه دیگر موارد را هم شامل می‌شود. به فرموده مقام معظم رهبری بزرگترین معروف، حفظ نظام اسلامی و بزرگترین منکر، تضعیف آن است.
موقت جمعه شهر یاسوج در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئله برجام گفت: اروپایی‌ها به هیچ کدام از تعهدات برجامی خود عمل نکرده‌اند و به تازگی درخواست مذاکره‌ داده‌اند که این بازی جدید آنها است و نباید فریب آنها را خورد. وزارت امور خارجه در این زمینه هشیار باشد چرا که نباید دوباره به اروپایی‌ها اعتماد کرد.
بیان کرد: خوشبختانه تاکنون ایران برای کاهش تعهدات برجامی خود گام‌هایی برداشته و امروز گام سوم برداشته شده که جزئیات آن به اطلاع مردم رسانده می‌شود.
خاطرنشان کرد: اگر باز هم منافع ملت ایران تامین نشود و طرف‌های مذاکره ما در برجام عهدشکنی کنند، ایران گام‌های بعدی را محکم و استوارتر برمی‌دارد.
در پایان از اقدامات و برخوردهای اساسی قوه قضاییه با مفسدان تقدیر و تشکر کرد و گفت: جدیت قوه قضاییه در مبارزه با فساد، باعث ایجاد امیدواری و دلگرمی در مردم شده است.
جمعه موقت یاسوج تصریح کرد: مردم پشت قوه قضاییه هستند و رسانه‌ها هم قوه قضاییه را در ادامه این روند امیدبخش همراهی و حمایت کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1