تاریخ انتشار
جمعه ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۲۰
کد مطلب : ۴۱۲۴۷۷
در پارک‌های استان کهگیلویه و بویراحمد؛

غیراستانداردها سلامت کودکان کهگیلویه و بویراحمد را به بازی گرفته‌اند

۲
۱
غیراستانداردها سلامت کودکان کهگیلویه و بویراحمد را به بازی گرفته‌اند
کبنا ؛

پارک‌ها محل بازی و شادی کودکان است و در روزهایی که در تعطیلات تابستان قرار داریم خانواده‌ها با فراغ بال بیشتری فرزندان خود را به پارک می‌برند تا علاوه بر شادی و نشاط به بازی در این مکان‌ها بپردازند.
حضور خانواده‌ها و کودکان در پارک‌ها، ضرورت توجه مسوولان و متولیان به پارک‌ها خصوصا استانداردسازی وسایل بازی در این مکان‌ها را دو چندان می‌کند، اما متاسفانه علی‌رغم جلسات متعدد و تذکرات پیاپی وسایل بازی شهرداری‌ها و مهد کودک‌ها هنوز غیراستاندارد هستند.
استانداردسازی وسایل بازی موضوع مهمی است که قبل از آنکه حادثه ناگواری برای کودکی رخ دهد باید مورد توجه شهرداری‌ها و بهزیستی‌ها باشد اما همچنان دغدغه استاندارد نبودن تجهیزات بازی در پارک‌ها و مهدکودک‌ها به قوت خود باقی است.

 
در سطح شهر یاسوج تجهیزات بازی غیر استانداردی که حالا دیگر قابل استفاده هستند مشاهده می‌شود تجهیزاتی که سلامت و جان کودکان را در معرض خطر قرار می‌دهد.

بهمن رحمتی مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بازرسی از استاندارد نبودن وسایل بازی در پارک های استانمهدکودک‌ها و پارک‌های بازی گفت: متاسفانه تمامی تجهیزات مستقر در پارک‌های شهرداری‌های استان استاندارد نیستند.
بهمن رحمتی افزود: 600 مورد بازرسی از تجهیزات بازی مهد کودک‌ها و پارک‌های بازی شهرداری‌ها در استان انجام شده و نبود استاندارد در تجهیزات بازی به تفکیک به شهرداری‌های استان ابلاغ شده تا برای رفع نواقص اقدام شود. 
وی ادامه داد: لازم است قبل از اینکه شاهد حوادث ناگواری برای کودکان باشیم شهرداران به جد پیگیر رفع نواقصات باشند.
رحمتی با تأکید بر اینکه اخطارهای لازم به صورت مکتوب به شهرداران استان ابلاغ شده گفت: در صورت استانداردسازی نکردن وسائل بازی، این تجهیزات جمع‌آوری می‌شوند.
مدیرکل اداره استاندارد استان با اشاره به اینکه استاندارد نبودن برخی وسایل بازی در مهد کودک‌ها هم به اداره‌کل بهزیستی استان ابلاغ شده اضافه کرد: باید تا قبل از شروع فصل پاییز نواقصات رفع شود.
سرپرست سیما، منظر و فضای سبز شهرداری یاسوج هم در خصوص استانداردسازی وسائل بازی گفت: تجهیزات بازی پارک‌های ولایت، پارک غدیر، پارک مهرورزی و پارک ساحلی مجوز استاندارد دارد و تایید شده است.استاندارد نبودن وسایل بازی در پارک های استان
علی شجاعی‌پور افزود: دو مورد از وسائل بازی در پارک‌های شهر یاسوج مشکلاتی داشتند که به مالکان اعلام کردیم و قرار شد مشکل موجود رفع و مجوز استاندارد دریافت کنند.
شجاعی‌پور عنوان کرد: اعتقاد دارم اداره استاندارد باید از وسائل بازی در پارک‌ها بازدید و موارد غیر استاندارد را به ما اعلام کند تا به مالکان وسائل بازی که غالبا بخش خصوصی هستند اعلام کنیم.
وی اضافه کرد: شهرداری بدون مجوز قانونی نمی‌تواند وسائل بازی را جمع‌آوری کند، لذا اداره‌کل استاندارد در وهله اول باید از این وسائل بازرسی سپس موارد را به شهرداری یاسوج ابلاغ کند.
گفتنی است:سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری یاسوج در حالی بر بازرسی اداره استاندارد از وسائل بازی تأکید دارد که بهمن رحمتی با اشاره به بازرسی از تجهیزات بازی مهد کودک‌ها و پارک‌های بازی شهرداری تمامی تجهیزات را غیر استاندارد عنوان کرد.
 


نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
باسلام.سرسره بادی در پارک جاده ساحلی پاره شده که وصله زده شده وموقع بازی بچه ها در ان قسمت سرسره تعادلشون بهم میخوره واحیانا دچار حادثه میشوند لطفا پیگیری کنید.
من
Iran, Islamic Republic of
درود بر کبنا.جندین بار مسائل اینچنینی برا سایت های خبری استان ارسال شد ولی متاسفانه به علت قرارداد با شهرداری از درج آن خودداری میکردند. نمونه خلاف دیگر شهرداری که هیچکس جوابگو نیست ساخت و سازهای ساحلی روبروی ترمینال قدیم می باشد.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1