تاریخ انتشار
شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۴۱
کد مطلب : ۴۱۲۴۶۲
در کهگیلویه و بویراحمد؛

پلمپ در انتظار درمانگاه‌هایی که با جان مردم بازی می‌کنند

۰
پلمپ در انتظار درمانگاه‌هایی که با جان مردم بازی می‌کنند
کبنا ؛معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از آمادگی سرمایه گذار برای ساماندهی دفن زباله در سایت دو پشته دشتروم خبر داد و گفت: تخلیه نخاله‌های ساختمانی و زباله در هر نقطه از استان به جز سایت‌های زباله ممنوع است و انتظار می‌رود مسئولان برای ساماندهی وضعیت زباله‌ها در استان با یکدیگر همکاری لازم را داشته باشند.
عزیز فیلی در نشست کارگروه مدیریت پسماند کهگیلویه و بویراحمد خواستار نظارت و پاکسازی منطقه دشتروم و مسیر پلیس راه یاسوج-اصفهان از زباله و پسماندهای غیرقابل بازیافت شد و گفت: شهرداری یاسوج، اداره کل راهداری و منابع طبیعی در این خصوص اقدامات لازم را انجام داده و در صورت کم کاری از سوی هر نهادی با خاطیان برخورد می‌شود.
 معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه تخلیه پسماند زباله در هر نقطه از استان ممنوع است، عنوان کرد: شهرداری نسبت به فرهنگ سازی در این زمینه اقدام کند.
وی بیان کرد: محیط زیست، مرکز بهداشت، شهرداری و فرمانداری‌ها باید در این زمینه گشت ویژه داشته باشند و در صورت مشاهده تخلف با متخلفان برخورد کنند.
 فیلی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی نقش حاکمیتی دارند و نباید نسبت به این مسئله بی تفاوت باشند، عنوان کرد: باید ضمن توسعه گشت‌ها عملکرد خود را به صورت مرتب به دبیرخانه این کارگروه ارسال کنید.
 وی با بیان اینکه ساماندهی سایت دفن زباله دوپشته دشتروم و سرمایه گذاری در این سایت یکی از خواسته‌های دیرینه ما بود، گفت: این سایت ظرفیت ۳۰۰ تن زباله در روز را دارد.
فیلی با تاکید بر اینکه زباله را در دنیا به نام طلای سیاه می‌شناسند، گفت: با بهره وری مناسب از زباله می‌توان از آن به عنوان سوخت نیروگاه و کود شیمیایی استفاده کرد ولی اکنون برای ما به یک تهدید تبدیل شده که باید در وهله نخست ذهنیت‌ها را نسبت به این موضوع تغییر داده و بعد به صورت میدانی از این فرصت‌ها استفاده کنیم.
 معاون عمرانی استاندار تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی موظفند تمامی درمانگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها و مطب‌های خصوصی را نسبت به بی خطر سازی زباله‌های عفونی خود مکلف کنند.
 وی تصریح کرد: در صورتی که بخش خصوصی در این راستا همکاری نکند چند مطب پلمپ می‌شود زیرا با جان مردم سرو کار دارند.
 فیلی در خصوص ساماندهی سایت زباله شهرستان‌های گچساران و باشت خواستار تشکیل کمیته‌ای متشکل از فرمانداران این دو شهرستان، شهرداران شهرهای باشت و دوگنبدان، مسئولان محیط زیست و منابع طبیعی به ریاست مدیرکل دفتر امور شهری استانداری شد و افزود: در این کمیته در خصوص جانمایی سایت و جذب سرمایه گذار تصمیم‌های لازم گرفته و نتیجه آن به دبیرخانه کارگروه ارائه شود.

سازمان نظام پزشکی کهگیلویه و بویراحمد به قصور پزشکان ورود کند
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تنها 10 درصد پزشکان و 25 درصد دندانپزشکان برای تعیین تکلیف پسماندهای عفونی همکاری می‌کنند.
 محمد مهدی بانشی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گفت: در 6 بیمارستان دولتی استان دستگاه زباله نصب شده است.
وی مشکل دانشگاه در اجرای نشدن این مصوبه را در عدم همکاری پزشکان و دندانپزشکان عنوان کرد و گفت: تنها 10 درصد پزشکان و 25 درصد دندان‌پزشکان مراکز خصوصی پسماندهای عفونی را تعیین تکلیف می‌کنند.
این مسوول از عدم همکاری پزشکان و دندانپزشکان انتقاد کرد و  با بیان اینکه سازمان نظام پزشکی استان به این موضوع ورود پیدا کند،گفت: جرائم عدم همکاری پزشکان برای تعیین تکلیف پسماندهای عفونی مراکز خصوصی بازدارنده نیست.
وی بیان کرد: خوشبختانه 100 درصد آزمایشگاه‌های استان زباله‌های عفونی خود را تعیین تکلیف و بهداشتی دفن می‌کنند اما در مراکز خصوصی با قصورهایی مواجه هستیم که امیدواریم نظام پزشکی به این موضوع ورود پیدا کند.
در ادامه این نشست عزیز فیلی معاون امور عمرانی بر ورود سازمان نظام پزشکی به موضوع پسماندهای عفونی مراکز خصوصی پزشکی تأکید کرد و گفت: نظام پزشکی مراکز خصوصی را مکلف به تعیین تکلیف پسماند عفونی کند در غیر اینصورت برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه پسماندهای عفونی باید به خوبی جمع‌آوری و دفن شوند، عنوان کرد: قابل قبول نیست که 10 یا 25 درصد پزشکان و دندانپزشکان در این خصوص همکاری می‌کنند، پسماندهای عفونی موضوع مهمی است اما متاسفانه مطب‌ها و درمانگاه‌ها خصوصی ضعیف عمل کردند که سازمان نظام پزشکی به موضوع ورود پیدا کند.
بنا بر این گزارش، پسماندهای عفونی از خطرناک‌ترین زباله‌های هست که توسط مطب‌ها و درمانگاه‌ها تولید می‌شود، اما اینکه چرا آنها برای ساماندهی و دفن اصولی زباله‌ها همکاری نمی‌کنند، موضوعی است که باید مسئولان امر مورد بررسی قرار دهند. درمانگاه‌ها و مطب‌های متولی سلامت و درمان مردم زباله عفونی تولید می‌کنند و با بی‌خیال هر چه تمام تر این زباله‌ها را رها می‌کنند و به کسی هم پاسخگو نیستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1