تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : ۴۱۲۳۹۹
کبنا گزارش می‌دهد

شورای اسلامی شهر یاسوج در بن‌بست/ سرانجام انتخابات هیئت‌رئیسه چه می‌شود

۲
۲
شورای اسلامی شهر یاسوج در بن‌بست/ سرانجام انتخابات هیئت‌رئیسه چه می‌شود
کبنا ؛شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از شهرهای مهم کشور و استان به شمار می‌رود به لحاظ گردشگری، اقتصاد، مهاجرت و رونق تولید که وجود برخی اتفاقات در مدیریت شهری این شهر جزء اینکه کارهای مردم را لنگ و معطل خواهد کرد، دیگر هیچ سودی برای کسی ندارد.
بر اساس قانون باید 10 شهریورماه انتخابات هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر یاسوج برگزار می‌شد که به دلیل اختلافات و عدم حضور برخی از اعضای شورای اسلامی این انتخابات برگزار نشد و در حال حاضر شورای اسلامی شهر یاسوج رئیس ندارد.
صبح امروز (سه‌شنبه 12 شهریورماه 98) برای دومین بار جلسه انتخابات هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر یاسوج به حدنصاب نرسید و سایر اعضای شورا که در محل برگزاری جلسه حاضر بودند، نیز مجبور به ترک محل برگزاری جلسه شدند.
بنا بر این گزارش، جلسه انتخاب هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر 10 شهریورماه به دلیل غیبت سه تن از اعضای شورای اسلامی؛ آقایان اکبری‌تبار، نگین تاجی و خوبانی به‌ روز (سه‌شنبه 12 شهریورماه) با نظر نماینده فرمانداری بویراحمد موکول شد و امروز رأس ساعت 11 صبح جلسه انتخابات هیئت‌رئیسه برگزار شد که (کیوان آشنا، علی اکبری‌تبار، مسعود خوبانی و فرشاد نگین تاجی) برای حضور در این جلسه در محل شورای اسلامی حاضر شدند و آقایان هدایت اکبری، احمدی کیش و محمدرحیم دهراب پور نیز به دلایل نامعلوم نیامده بودند که این جلسه به‌وقت دیگری موکول شد.
آن‌طوری که از پشت پرده‌ها خبر می‌دهند، موضوع که چه کسی رئیس شود و چه کسی نائب رئیس شود، عامل اختلاف اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج شده است.
فرشاد نگین تاجی عضو شورای اسلامی شهر یاسوج در این باره می‌گوید: فارغ از تمام مسائل یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد پر از مشکلات و مسائل مختلف است؛ موضوعاتی از قبیل؛ فضای سبز، پسماند، معماری و شهرسازی، آسفالت، استانداردسازی خیابان‌ها و سایر مشکلات مردم مهم‌ترین مشکلات این شهر است که بر زمین‌مانده است.
وی بابیان اینکه به تعویق انداختن انتخابات هیئت‌رئیسه فقط به ضرر مردم است، اظهار کرد: هر چه سریع‌تر باید انتخابات هیئت‌رئیسه برگزار شود تا بتوانیم گام‌های بعدی را برای رفع مشکلات شهر برداریم و نباید این موضوع را به عقب بیندازیم.
نگین تاجی تأکید کرد: اگر این انتخابات را در وقت قانونی خودش برگزار نکنیم، درواقع معطل کردن کار مردم و به ضرر مردم است.
عضو شورای اسلامی شهر یاسوج در ادامه گفت: همه ماها برای خدمت آمده‌ایم اگر عضو هیئت‌رئیسه بودن، رئیس یا نائب رئیس بودن برای خدمت باشد، خیلی خوب است در غیر این صورت نباید برای آقایان مهم باشد.
وی در پایان گفت: به همه دوستان توصیه می‌کنم که در جلسات حضور پیدا کنند تا در کنار هم برای مشکلات شهرمان اقدام مؤثری برداریم.
علی علیپور معان فرماندار بویراحمد قبل از این با بیان اینکه نشست انتخاب هیئت رئیسه شوراهای شهر جز در سال اول در دیگر سال‌ها باید توسط خود اعضا برگزار شود، گفته بود: این نشست باید در موعد قانونی برگزار شود تا خللی در خدمات دهی به شهروندان به وجود نیاید.
وی با اشاره به اینکه جز در سال اول در سایر سال‌ها یک هفته قبل از مهلت قانونی یعنی یک شهریور باید این نشست برگزار شود، ادامه داد: در این راستا مکاتبه‌ای 28 مردادماه با شوراهای شهر یاسوج، مارگون، گراب و چیتاب انجام شده است.
سید هدایت اکبری عضو شورای شهر یاسوج بیان کرد: 31 مردادماه در نشستی با حضور 6 عضو شورای شهر زمان نشست انتخاب هیئت رئیسه را 10 شهیروماه مصوب و با ارسال دعوتنامه از فرمانداری برای حضور در این نشست دعوت کردیم که امروز نیز به دلیل عدم حضور 3 عضو شورا این نشست نیز به حد نصاب نرسید.
وی در پاسخ به این گفته معاون فرماندار که از امروز دیگر هیئت رئیسه قبلی نمی‌توانند ادامه فعالیت داشته باشند، خاطرنشان کرد: طبق قانون تا زمان مشخص شدن هیئت رئیسه جدید با هدف معطل نماندن کار مردم هیئت رئیسه قبلی باید به فعالیت خود ادامه دهد.
فرشید احمدی‌کیش سخنگوی شورای شهر یاسوج همچنین در پاسخ به این سوال که دلیل عدم حضور 3 عضو دیگر شورا در نشست امروز چیست، خاطرنشان کرد: دلیل عدم حضور را باید از خودشان پرسید زیرا  ما سوگند یاد کرده‌ایم حافظ منافع مردم و شهر باشیم و به موقع در جلسات حضور یابیم.
محمدرحیم دهرابپور دیگر عضو شورای شهر یاسوج نیز در پاسخ به سئوالی که ارزیابی‌تان نسبت به عملکرد مدیریت شهری دور پنجم یاسوج چیست، افزود: فضای دوباندی اکثریت و اقلیت در این شورا کم رنگ شده و می‌توان نسبت به عملکرد خوشبین باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

سفلی
Iran, Islamic Republic of
بهترین فرد برای ریاست حاج محمدرحیم دهراب پور هستند با تجربه و پاکدست
Iran, Islamic Republic of
دهراب پور انسانی مصلح و درستکار است
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1