تاریخ انتشار
پنجشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب : ۴۱۲۲۶۵
اولین اظهارات حسن نگین تاجی رئیس کل جدید دادگستری کهگیلویه وبویراحمد در مراسم معارفه خود؛

تسامح در مقابله با مفسدین به معنای همدستی و تبانی با آنها است / هیچ خط قرمزی را لحاظ نخواهیم کرد / گردن کلفت‌ها اجازه ورود به نخبگان و سرمایه گذاران واقعی نمی‌دهند/ دستگاه قضا با کسی تعارف ندارد و هیچ حاشیه امنی برای کسی وجود ندارد

۴
۰
تسامح در مقابله با مفسدین به معنای همدستی و تبانی با آنها است / هیچ خط قرمزی را لحاظ نخواهیم کرد / گردن کلفت‌ها اجازه ورود به نخبگان و سرمایه گذاران واقعی نمی‌دهند/ دستگاه قضا با کسی تعارف ندارد و هیچ حاشیه امنی برای کسی وجود ندارد
کبنا ؛مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد، فرمانده سپاه فتح استان، سردار انصاری فرمانده نیروی انتظامی، شورای قضایی استان، قضات، دادستان‌های سراسر کهگیلویه و بویراحمد، مدیران ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد، فرمانداران  و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.
حسن نگین تاجی رئیس جدید استان کهگیلویه و بویراحمد در مراسم معارفه خود که امروز پنجشنبه 7 شهریور ماه 98 برگزار شد، ضمن تشکر از حجت الاسلام محسنی اژه‌ای گفت: انشالله انگونه که حجت الاسلام اژه‌ای بیان کردند بتوانم رفتار کنم.
وی ضمن تشکر از برخی حضار گفت: در ابتدای کلام از حسن اعتماد مسئولان ارشد قوه قضاییه خصوصاً آیت الله رئیسی تشکر دارم، انشالله بتوانم آنچه را برعهده گرفته‌ام به نحو شایسته و مطلوب بجا آوردم.
وی ضمن تشکر از حجت الاسلام مزارعی در منسب پیشین خود بیان کرد: طرح عملیاتی و اجرایی به نام «طرح عنصرشناسی دعاوی» را که چند سال بر روی آن کار کرده‌ام و تا حدی در دادگاه‌های مرکز استان اجرایی کردیم، بر اساس آسیب شناسی پرونده‌ها به این نتیجه رسیدیم در کنار عواملی مثل ورودی پرونده‌ها آنچه نقش اساسی در اجرا نشدن یک حکم دارد، نقش دادرس یا قاضی‌ای است که آشنایی با مباحث ندارد و این در اطاله دادسری نقش دارد.
نگین تاجی ابراز کرد: برخی پرونده‌ها حدود 5 سال در دادگاه‌ها در جریان بوده‌اند و حکم صادر شده و وقتی به مرحله اجرا رسیده، عملاً قابلیت اجرا نداشت. وقتی موشکافی در 30 پرونده با عناوین مختلف صورت دادیم، به نقش دادرس در اطاله دادرسی رسیدیم.
وی تاکید کرد: علت این است که در دانشکده‌های حقوق، در دوره‌های کاراموزی، دادرسین و حتی وکلای ما آشنایی با مفاهیم دعوی و ارکان و عناصر ان ندارند. وقتی قاضی ماهیت دعوا را نشناسد نمی‌تواند توصیفی صحیحی از اعمال حقوقی داشته باشد. وقتی عناصر و ارکان را نشناسد خود به خود پرونده‌ها طولانی می‌شود و رأی‌ها بعضاً قابلیت اجرایی ندارد.
نگین تاجی اینگونه تشریح کرد: پرنده‌های تقسیم ارث در دادگاه‌ها طولانی می‌شود گفت: در یک پرونده‌ای که در آن تقسیم ارث مسئله بود، به این یافته رسیدیم که هم قاضی و هم کارشناس در دعوای تقسیم با شیوه‌های مالکیت و تقسیم آشنا باشد. چند ماه در دادگاه‌ها این طرح را با قضات و کارشناسان در میان گذاشتیم. آموزش کاربردی عملی در این رابطه برگزار کردیم و نتیجه این شد که پرونده‌های تقسیم ارث به سرعت و در مدت زمان کوتاه رسیدگی شد و قابلیت اجرایی پیدا کرد. انشالله این طرح را به عنوان نمونهدر استان کار خواهیم کرد.
وی افزود: یک بحث انتقادی هم دارم، اینکه نظارت‌ها انجام می‌شود ولی کیفیت نظارت اهمیت دارد. هیئت‌های بازرسی در چهارچوب ماده 28 نظر می‌دهند ولی شیوه نظارت اهمیت اساسی دارد.
نگین تاجی به بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی پرداخته و گفت: امروز مردم از جرائمی مثل اختلاس، ارتشا، تصرف غیرقانونی در اموال دولتی، تبانی در مبادلات دولتی، پولشویی هم در سطح مسئولین و هم در سطح عمومی و مردم عادی ناراحت هستند.
نگین تاجی خاطرنشان کرد: فرمان 8 ماده‌ای رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای است، فرصت برای عمیق شدن این فرمان 8 ماده‌ای کم هست، مهم‌ترین بحث این فرمان این است که تسامح در مقابله با مفسدین به معنای همدستی و تبانی با آنها است، بخصوص قاضی‌ای که سوگند خورده و رفتار او باید نمونه باشد، جای تعجب دارد که بخواهد در این وادی ورود کند.
وی تصریح کرد: مباحث دیگر نگاه‌های قومی و قبیله‌ای است. آیا قاضی‌ای که قسم خورده و وظیفه‌اش خدمت به مردم است باید به نگاه‌های قومی و قبیله‌ای توجه کند.
نگین تاجی تاکید کرد: حضرت آیت الله رئیسی در مباحث مربوط به طرح عناوین در رسانه‌ها به خوبی عنوان کرده‌اند که بسیار خوب است رسانه‌ها در امر مبارزه با فساد همراه با مسئولین باشند، اما باید مطالب مستند و مدلل عنوان شود، اگر قرار باشد بخاطر منافع شخصی، حزبی، قومی و قبیله‌ای آبروی اشخاص را زیر سؤال ببریم قوه قضاییه این را تحمل نخواهد کرد. رئیس کل جدید دادگستری استان بیان کرد: بنابراین عنوان می‌کنم در برخورد با مفاسد اقتصادی هیچ خط قرمزی را لحاظ نخواهیم کرد، دانه درشت‌ها که از آنها با عنوان مجرمان یقه سفید از آنها یاد می‌شود بدانند دستگاه قضایی با کسی تعارف ندارد و هیچ حاشیه امنی برای کسی وجود ندارد.
نگین تاجی گفت: بعضی من را به مهربانی می‌شناسند ولی به قول حضرت آیت الله رئیسی مهربانی هیچ منافاتی با قاطعیت در عمل ندارد. و این وظیفه قوه قضاییه و خواسته و مطالبه عمومی برخورد قاطعانه و شجاعانه است. به گونه‌ای که به قول رهبر انقلاب برکات عمل مشهود باشد نه یک مبارزه ظاهری و شعارگونه و تظاهرگونه.
وی بیان کرد: گردن کلفت‌ها و دانه درشت‌ها اجازه ورود به نخبگان و سرمایه گذاران واقعی نمی‌دهند، در حالی که مبارزه صادقانه ما با امر مبارزه با فساد جوانان را امیدوار می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

دکتر محمدی
Iran, Islamic Republic of
پیمانکار کارخانه سیمان مارگون هیت یا الله بفرما ورود کن ..
حامد معصومی
Romania
سلام جناب دکتر.... مردم از شما انتظار دارن مساله کارخانه قند یاسوج ابطال شود.به اشد مجازات رساند... ومسائل دیگر اینکه پتروشیمی سقاوه را ابطال وزمین های آن را به مردم مظلوم سقاوه برگردانند. و و نکته دیگر اینکه بدهکاران بانکی را باید بدون هیچ ملازمه باهاشون برخورد کرد وکسی که نتونسته یه کارخانه کوچک را اداره کنه چطور میتونه پتروشیمی را بسازه واداره کنه.... امتیاز واگذاری پتروشیمی باید به کسی داده شود که توانایی وسواد وتجربه داشته باشه ... مردم در تنگنا هستن. جانشان به لبشان رسیده. ... ابطال کارخانه قند وپتروشیمی باید در راس کارهای شما قرار بگیره... امروز مردم در یک سکوتی هستن ومنتظر ببینن نحوه برخورد شما چگونه خواهد بود
Iran, Islamic Republic of
سقاوه مهم ترین آزمون دوره ایشان خواهد بود
Germany
کارخاته قتد و دشت سقاوه مشخص خواهد کرد ع
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1