تاریخ انتشار
پنجشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب : ۴۱۲۲۶۴
حجت الاسلام محسنی اژه‌ای معاون اول رئیس قوه قضائیه در مراسم معارفه رئیس جدید دادگستری کهگیلویه و بویراحمد؛

توصیه‌های محسنی اژه‌ای به رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد؛ حکم اگر به موقع و درست اجرا نشود اثری که باید داشته باشد را ندارد / از خانواده آقای «مزارعی» تشکر می‌کنم

۱
۰
توصیه‌های محسنی اژه‌ای به رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد؛ حکم اگر به موقع و درست اجرا نشود اثری که باید داشته باشد را ندارد / از خانواده آقای «مزارعی» تشکر می‌کنم
کبنا ؛مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد، فرمانده سپاه فتح استان، سردار انصاری فرمانده نیروی انتظامی، شورای قضایی استان، قضات، دادستان‌های سراسر کهگیلویه و بویراحمد، مدیران ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد، فرمانداران  و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای معاون اول رئیس قوه قضائیه
در این مراسم که امروز ( پنجشنبه 7 شهریورماه 98) در محل سالن آمفی تئاتر دادگستری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، به سخنرانی پرداخته و گفت: حجت الاسلام مزارعی فعالیت‌های  خیلی خوبی داشت، که بخشی از آنها بصورت خیلی فشرده در کلیپ آورده شده است، اگر در جریان نبودم، چیزی از این گزارش متوجه نمی‌شدم، و شاید برخی افرادی که در جریان نیستند چیزی از گزارش و عملکرد آقای مزارعی متوجه نشوند، از حجت الاسلام مزارعی و خانواده ایشان تشکر می‌کنم، از مجموعه قضایی تشکر می‌کنم چون این خدمات فقط نتیجه فعالیت حجت الاسلام مزارعی نبوده، بلکه همه مجموعه قضایی تلاش و فعالیت کرده است.
حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در ادامه بیان کرد: اما امروز این مسئولیت به آقای نگین تاجی واگذار شده است، شما بهتر از من ایشان را می‌شناسید، اهل اینجا است، مدت کوتاه یک سال از اینجا مفارغت کرد. با مراتب علمی ایشان، دلسوزی ایشان در کار آشنا هستید، از ایشان هم تشکر می‌کنم که از اینجا به تهران آمدند و در سمتی مشغول به فعالیت بودند، هنوز تبعات این جابجایی به لحاظ کاری و جابجایی خانواده از بین نرفته، دوباره از آنجا برگشتید و این سمت را برعهده گرفتید.
معاون اول ریاست قوه قضائیه خاطرنشان کرد: تکلیف مداری به این معنا است، اینکه این وظیفه برایشان محرز شود که در اینجا ادامه خدمت دهند. قطعاً سمتی که در اینجا برعهده دارند مسئولیت بالاتری دارد و مشکلات بیشتری را در پیش دارد و حتماً کمبودهایی هست. که قطعاً تلاش می‌کنیم با همکاری مسئولین حل شود.
وی با اشاره به آسیب مراسم‌های تودیع و معارفه تصریح کرد: این تودیع و معارفه‌ها وقت گیر است، می‌خواهم این را تبدیل به دستورالعمل اجرایی کنیم، قطعاً از یک مدیر باید تقدیر و تشکر شود ولی چه مقدار وقتی که باید صرف مردم شود کسر می‌شود، یک روز یا یک نصف روز وقت اداری گرفته می‌شود.
وی افزود: با مقدار کاری که روی زمین می‌ماند، این‌ها باید محاسبه شود. مساله اصلی ما مسئله معیشت مردم است، گره کشایی از کار مردم است، حتماً هر مقدار که می‌توانید در بیت المال صرفه جویی کنید، با این شرایط 5 میلیون یا 10 میلیون، 20 میلیون عددی نیست، ولی همین رقم‌ها گره از کار مردم می‌گشاید.
نگوییم این دو سه ساعت کم است و آن را به حساب نیاوریم، این میزان ساعت بیت المال است. در زمینه‌های مختلف صرفه جویی کنیم.
حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در رابطه به اجرای احکام بیان کرد: همه زحماتی که همکاران شما می‌کشند و کشیده‌اند، محصول نهایی‌اش اجرای احکام عمومی و کیفری است. اگر احکام دیر اجرا شود، بد اجرا شود یا اجرا نشود یا کم اثر باشد، باید آن را بررسی کرد، آیا اشکال از صدور حکم است یا چیز دیگری است.
وی در ادامه گفت: حکم اگر به موقع و درست اجرا نشود اثری که باید داشته باشد را ندارد، لذا آماری که از اجرای احکام گرفته‌ام ببینید در احکام کیفری و مدنی شما چقدر پرونده وجود دارد که اگر حکمش اصلاً اجرا نشود حتماً در اولویت است.
حجت الاسلام محسنی اژه‌ای درباره ازدیاد پرونده‌های قضایی خاطرنشان کرد: بحث دیگر درباره ورودی پرونده‌ها است. بخشی را جناب آقای مزارعی اشاره کرد. توجه به این کنید که ورودی‌ها بیشتر از چه نواحی‌ای است. منشأ بسیاری از پرونده‌ها بانک‌ها است. با جناب استاندار و وزیر مربوطه، نمایندگان، مدیرکل‌ها نشست بگذارید و آسیب شناسی کنید و اشکالات را رفع کنید.
وی در انتها گفت: بخشی از مشکلات مسئله زمین هست که باید آن را با مردم و مسئولین در میان گذاشته و آسیب شناسی و حل کرد.

این خبر تکمیل می‌شود
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
من هم توصیه ای به آیت الله رئیسی دارم وآن اینست اگر بخواهی در این مسیری که قدم برداشتی موفق باشی آقای محسنی اژه ای را هم بردار یک جوان انقلابی خوب را جایگزینش کن که ان شاءالله در آینده جایگزینی خوب برای خودت داشته باشی
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1