تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۸
کد مطلب : ۴۱۲۰۸۶
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد

برخورد قانونی با تخلفات حوزه درمان

۱
برخورد قانونی با تخلفات حوزه درمان
کبنا ؛برات‌علی صالحی در جمع خبرنگاران گفت: دریافت مازاد بر تعرفه در قالب زیرمیزی یا از طریق صدور دو فاکتور یا پرداخت به‌حساب نزدیکان پزشک تخلف محسوب می‌شود و در این راستا بیمارستان‌ها و مطب‌های متخلف تعطیل می‌شوند.
 وی با اشاره به تخلف بیمارستان‌ها در قالب اخذ هزینه استفاده از تجهیزات پزشکی یا صدور فاکتور در زمان ترخیص بیماران، اظهار کرد: گاها بروز تخلفاتی در حوزه درمان گزارش می‌شود و در این راستا این اداره هرماه نشستی با عنوان تعیین تعرفه نسبی با حضور معاون درمان علوم پزشکی یاسوج برگزار می‌کند.
 مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مباحث مطرح‌شده در نشست خاطرنشان کرد: تعرفه و آنچه مازاد بر تعرفه‌های بیمارستان‌ها دریافت می‌شود یکی از مواردی است که موردبررسی قرار می‌گردد.
صالحی تصریح کرد: بی‌تردید دریافت مازاد بر تعرفه در هر قالبی اعم از زیرمیزی یا از طریق صدور فاکتور یا پرداخت به حساب‌های دیگران تخلف است.
وی ادامه داد: مواردی بوده که پزشکی دو دستگاه کارت‌خوان داشته یا دو شماره‌حساب ایجاد کرده و دریافتی از بیماران را در دو بخش به‌حساب خود و فرد دیگری که با آن‌ها مرتبط بوده انتقال داده‌اند که تمام آن‌ها گران‌فروشی محسوب شده و در تعزیرات حکومتی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه تعزیرات حکومتی مصمم و جدی با متخلفان حوزه درمان برخورد می‌کند، عنوان کرد: تعیین مجازات در این حوزه بستگی به تخلف دارد و گاهی ممکن است برای تعطیلی بیمارستان نیز حکم صادر شود.
صالحی بیان کرد: اگر به بیمارستانی دو بار تذکر داده شود، بار سوم موجب تعطیلی موقت بیمارستان می‌شود و اگر این مراکز مرتکب تخلفات بهداشتی که به‌سلامتی جامعه آسیب وارد کند شوند، واحد درمانی تعطیل خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1