کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد

برخورد قانونی با تخلفات حوزه درمان

30 مرداد 1398 ساعت 15:28

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد از برخورد قانونی با تخلفات حوزه درمان این استان خبر داد.


برات‌علی صالحی در جمع خبرنگاران گفت: دریافت مازاد بر تعرفه در قالب زیرمیزی یا از طریق صدور دو فاکتور یا پرداخت به‌حساب نزدیکان پزشک تخلف محسوب می‌شود و در این راستا بیمارستان‌ها و مطب‌های متخلف تعطیل می‌شوند.
 وی با اشاره به تخلف بیمارستان‌ها در قالب اخذ هزینه استفاده از تجهیزات پزشکی یا صدور فاکتور در زمان ترخیص بیماران، اظهار کرد: گاها بروز تخلفاتی در حوزه درمان گزارش می‌شود و در این راستا این اداره هرماه نشستی با عنوان تعیین تعرفه نسبی با حضور معاون درمان علوم پزشکی یاسوج برگزار می‌کند.
 مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مباحث مطرح‌شده در نشست خاطرنشان کرد: تعرفه و آنچه مازاد بر تعرفه‌های بیمارستان‌ها دریافت می‌شود یکی از مواردی است که موردبررسی قرار می‌گردد.
صالحی تصریح کرد: بی‌تردید دریافت مازاد بر تعرفه در هر قالبی اعم از زیرمیزی یا از طریق صدور فاکتور یا پرداخت به حساب‌های دیگران تخلف است.
وی ادامه داد: مواردی بوده که پزشکی دو دستگاه کارت‌خوان داشته یا دو شماره‌حساب ایجاد کرده و دریافتی از بیماران را در دو بخش به‌حساب خود و فرد دیگری که با آن‌ها مرتبط بوده انتقال داده‌اند که تمام آن‌ها گران‌فروشی محسوب شده و در تعزیرات حکومتی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه تعزیرات حکومتی مصمم و جدی با متخلفان حوزه درمان برخورد می‌کند، عنوان کرد: تعیین مجازات در این حوزه بستگی به تخلف دارد و گاهی ممکن است برای تعطیلی بیمارستان نیز حکم صادر شود.
صالحی بیان کرد: اگر به بیمارستانی دو بار تذکر داده شود، بار سوم موجب تعطیلی موقت بیمارستان می‌شود و اگر این مراکز مرتکب تخلفات بهداشتی که به‌سلامتی جامعه آسیب وارد کند شوند، واحد درمانی تعطیل خواهد شد.


کد مطلب: 412086

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/412086/برخورد-قانونی-تخلفات-حوزه-درمان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1