کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فرمانده سپاه ناحیه گچساران خبر داد؛

واقعه «غدیرخم» در گچساران بازسازی می‌شود

27 مرداد 1398 ساعت 2:30

بنابراین بازسازی نمادین واقعه غدیر روز چهارشنبه 30 مردادماه جاری ساعت 18 در محل انتهای بلوار بعثت، روبه‌روی منازل مسکن مهراین شهرستان برگزار خواهد شد و تلاش داریم تا وسیله ایاب و ذهاب برای انتقال شهروندان به محل برگزاری نمایش در نقاط مختلف این شهرستان نیز تدارک دیده شود


 فرمانده سپاه ناحیه گچساران درجمع خبرنگاران ضمن تبریک عید بزرگ غدیر خم،گفت:حضرت ثامن الحجج ،امام رضا علیه السلام در حدیثی می فرمایندکه "تبلیغ غدیر واجب است کسی که عید غدیر را گرامی بدارد، خداوند خطا های کوچک و بزرگ او را می بخشد و اگر از دنیا برود،در زمره شهداء خواهد بود".
سرهنگ سید علی اصغر نورایی نسب  افزود:این درحالی است که دشمنان ترفندها و هجمه‌های زیادی را وارد می‌کنند تا پیام‌های غدیر و عاشورا به نسل‌های جدیدجامعه منتقل نشود که بایستی با داشتن بصیرت کافی و پایبندی محض به امر ولایت با این نوع هجمه‌ها مقابله و نیز توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد.
فرمانده سپاه ناحیه گچساران تصریح کرد:باتوجه به اهمیت موضوع نیز واقعه بزرگ غدیرخم با هدف گسترش فرهنگ ولایت و الگوسازی و معرفی روز بزرگ غدیر، شناساندن و معرفی سیره نبوی و ائمه معصومین علیهم السلام و کمک به گسترش معارف الهی در جامعه، بازسازی و بازروایی خواهد شد.
نورایی نسب گفت: بنابراین بازسازی نمادین واقعه غدیر روز چهارشنبه 30 مردادماه جاری ساعت 18 در محل انتهای بلوار بعثت، روبه‌روی منازل مسکن مهراین شهرستان برگزار خواهد شد و تلاش داریم تا وسیله ایاب و ذهاب برای انتقال شهروندان به محل برگزاری نمایش در نقاط مختلف این شهرستان نیز تدارک دیده شود.
 وی افزود: هنرمندان زیادی شامل بازیگران اصلی،فرعی  و سیاهی لشکر نمایش شبیه سازی واقعه غدیر در گچساران را با یک تیم کارگردانی قوی اجرا خواهند کردکه طی آن در مدت ۲ ساعت اجرا و خطبه خوانی طراحی شده است، هرچند اجرای برنامه براساس روایات و همچنین با مشورت علما و کارشناسان خبره صورت گرفته تا همه جوانب واقعه غدیر به صورت صحیح بیان شود.
فرمانده سپاه ناحیه گچساران اظهارکرد:اجرای این نمایش در جهت تبیین مقام ولایت و آگاه‌سازی عموم مردم به خصوص نوجوانان و جوانان از واقعه بزرگ غدیر است،که امیدواریم با بازسازی این واقعه به‌صورت نمادین بتوانیم فرهنگ ولایت و این واقعه غیرقابل‌انکار را به همگان نشان دهیم.
نورایی نسب عنوان کرد:انقلاب اسلامی ایران درامتداد غدیر قرار گرفته است و غدیر خم به نوعی حافظ انسجام و وحدت جامعه است و باید به این نکته هم توجه کرد که در بحث غدیرتنها مسئله جانشینی امام مطرح نیست بلکه توجه کامل به مسئله امامت و استمرار حکومت اسلامی بسیار حائزاهمیت است.
 


کد مطلب: 411999

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/411999/واقعه-غدیرخم-گچساران-بازسازی-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1