تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۳۰
کد مطلب : ۴۱۱۹۹۹
فرمانده سپاه ناحیه گچساران خبر داد؛

واقعه «غدیرخم» در گچساران بازسازی می‌شود

۰
واقعه «غدیرخم» در گچساران بازسازی می‌شود
کبنا ؛ فرمانده سپاه ناحیه گچساران درجمع خبرنگاران ضمن تبریک عید بزرگ غدیر خم،گفت:حضرت ثامن الحجج ،امام رضا علیه السلام در حدیثی می فرمایندکه "تبلیغ غدیر واجب است کسی که عید غدیر را گرامی بدارد، خداوند خطا های کوچک و بزرگ او را می بخشد و اگر از دنیا برود،در زمره شهداء خواهد بود".
سرهنگ سید علی اصغر نورایی نسب  افزود:این درحالی است که دشمنان ترفندها و هجمه‌های زیادی را وارد می‌کنند تا پیام‌های غدیر و عاشورا به نسل‌های جدیدجامعه منتقل نشود که بایستی با داشتن بصیرت کافی و پایبندی محض به امر ولایت با این نوع هجمه‌ها مقابله و نیز توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد.
فرمانده سپاه ناحیه گچساران تصریح کرد:باتوجه به اهمیت موضوع نیز واقعه بزرگ غدیرخم با هدف گسترش فرهنگ ولایت و الگوسازی و معرفی روز بزرگ غدیر، شناساندن و معرفی سیره نبوی و ائمه معصومین علیهم السلام و کمک به گسترش معارف الهی در جامعه، بازسازی و بازروایی خواهد شد.
نورایی نسب گفت: بنابراین بازسازی نمادین واقعه غدیر روز چهارشنبه 30 مردادماه جاری ساعت 18 در محل انتهای بلوار بعثت، روبه‌روی منازل مسکن مهراین شهرستان برگزار خواهد شد و تلاش داریم تا وسیله ایاب و ذهاب برای انتقال شهروندان به محل برگزاری نمایش در نقاط مختلف این شهرستان نیز تدارک دیده شود.
 وی افزود: هنرمندان زیادی شامل بازیگران اصلی،فرعی  و سیاهی لشکر نمایش شبیه سازی واقعه غدیر در گچساران را با یک تیم کارگردانی قوی اجرا خواهند کردکه طی آن در مدت ۲ ساعت اجرا و خطبه خوانی طراحی شده است، هرچند اجرای برنامه براساس روایات و همچنین با مشورت علما و کارشناسان خبره صورت گرفته تا همه جوانب واقعه غدیر به صورت صحیح بیان شود.
فرمانده سپاه ناحیه گچساران اظهارکرد:اجرای این نمایش در جهت تبیین مقام ولایت و آگاه‌سازی عموم مردم به خصوص نوجوانان و جوانان از واقعه بزرگ غدیر است،که امیدواریم با بازسازی این واقعه به‌صورت نمادین بتوانیم فرهنگ ولایت و این واقعه غیرقابل‌انکار را به همگان نشان دهیم.
نورایی نسب عنوان کرد:انقلاب اسلامی ایران درامتداد غدیر قرار گرفته است و غدیر خم به نوعی حافظ انسجام و وحدت جامعه است و باید به این نکته هم توجه کرد که در بحث غدیرتنها مسئله جانشینی امام مطرح نیست بلکه توجه کامل به مسئله امامت و استمرار حکومت اسلامی بسیار حائزاهمیت است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1