تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۰
کد مطلب : ۴۱۱۷۱۸
در نشست مشترک مسوولان صنایع پتروشیمی مطرح شد

آغاز احداث ساختمانهای غیر صنعتی پتروشیمی دهدشت

۳
۰
آغاز احداث ساختمانهای غیر صنعتی پتروشیمی دهدشت
کبنا ؛
نشست مشترک مسئولان صنایع پتروشیمی با حضور نماینده کهگیلویه بزرگ،مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری پتروشمیی ایرانیان پترو،فرماندار کهگیلویه،مدیرعامل پتروشیمی دهدشت جهت بررسی وضعیت پتروشیمی دهدشت برگزار شد.
مدیر عامل شرکت پتروشیمی دهدشت در این نشست با اشاره به اهمیت این طرح در توسعه و رونق منطقه و همچنین اشتغال جوانان این شهرستان گفت: این طرح از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در مرحله‌های مختلف در حال اجرا است.
محمد رضا صاحب نسق با بیان اینکه برای ساخت پتروشیمی دهدشت ۳۲۷ میلیون یور سرمایه گذاری در نظر گرفته شده است افزود: از این مقدار ۱۸۰ میلیون یور از سوی وزارت صنعت و معدن برای خرید تجهیزات خارجی و ساخت تجهیزات داخلی (مواد اولیه از خارج کشور تامین شده است) اختصاص یافت و ۱۴۷ میلیون یورو هم از سوی صندوق توسعه ملی تامین شده است.
وی به مرحله جدید احداث ساختمان‌های غیر صنعتی پتروشیمی دهدشت اشاره کرد و ادامه داد: در این مرحله و در یک مناقصه عمومی، مراحل ساخت کلینیک مجتمع پتروشیمی، مهمانسرا و سوله انبار با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال به مناقصه رفته و شرکت جهرم بتن به عنوان برنده مناقصه و پیمانکار جدید کار ساخت آن را آغاز کرده و  ۱۰۰ نفر نیروی جدید هم مشغول به کار شدند.
مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری پتروشیمی ایرانیان پترو هم در این جلسه از آغاز مرحله احداث ساختمان‌های صنعتی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با توجه به تامین ارزی، سرمایه مورد نیاز از صندوق توسعه ملی و مشارکت بانک تجارت، با شناسایی پیمانکار واجد شرایط این طرح نیز تا سه ماه آینده آغاز می‌شود.
رسول اشرف‌زاده پتروشیمی دهدشت را از طرح‌های اولویت دار وزارت نفت و هلدینگ خلیج فارس عنوان کرد و گفت: احداث ساختمان‌های غیر صنعتی این شرکت به مدت ۳۲ ماه و در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری خواهد رسید.
نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اجرای پتروشیمی دهدشت را برای رونق صنعت و اشتغال شهرستان مهم خواند و گفت: در این جلسه اجرای خط انتقال اتیلن از پتروشیمی گچساران به دهدشت تصویب و لوله‌های مورد نیاز این خط خریداری شده است.
عدل هاشمی پور استفاده از جوانان و نیرو‌های کار بومی را از دیگر اولویت‌های ادامه این طرح دانست و افزود: برای کمک به اشتغال اهالی منطقه و جوانان شهرستان، در وزارت خانه مصوب شد که پیمانکاران برای تکمیل این طرح از توانمندی و ظزفیت نیرو‌های بومی استفاده کنند که این کار در اشتغال مردم منطقه نقش مفید و موثری دارد.
وی با اشاره به اینکه در فضای مجازی، تحریم پتروشیمی دهدشت مطرح شده است گفت: در این زمینه مشکلی وجود ندارد چرا که ۷۰ درصد تجهیزات مورد نیاز این طرح ساخت داخل کشور است و برای تامین این تجهیزات جای نگرانی وجود ندارد.
هاشمی پور همچنین به تامین آب مورد نیاز این طرح از محل فاضلاب شهری دهدشت خبر داد و اضافه کرد: با توجه به پیشنهاد شرکت سرمایه گذار مبنی بر استفاده از پساب فاضلاب شهری دهدشت برای تامین آب مورد نیاز سیستم فنی و اجرایی پتروشیمی، قرار شد مشاوری در این زمینه انتخاب و پس از بررسی هم آب مورد نیاز پتروشیمی تامین شود و هم نگرانی مردم در خصوص فاضلاب شهری دهدشت برطرف شود.
برچسب ها :
نام شما

آدرس ايميل شما

ودالر
Iran, Islamic Republic of
چرا مردم
امروز حتی نمیزارن سم مورچه وارد کشور بشه و تحریم هستیم شما میگید تجهیزات خارجی پتروشیمی وارد کنیم.
جوک نگید ترا خدا.
منتخ
Iran, Islamic Republic of
سنگ مفت گنجشگ مفت حرف مفت.
خخخخ
Iran, Islamic Republic of
واقعا چه قشنگ نقش بازی میکنند.
بوی اسفند ماه که اومد
جلسه و همایش و کنفرانس و بودجه و کارخانه و یورو و دلار و پتروشیمی و سیمان سپو و و ...و هم فعال میشه.
توصیه میکنم دیگه جواب نمیده
یه راه حل دیگه انتخاب کنید.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1